I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-04-21 17:06

ärliga röster

söker sångare som sjunger med riktig känsla, jag vill kunna höra om dom gråter, eller om rösten brister pga av starka känslor tillexempel
en så länge har jag faktiskt efter idelt letande bara hittat en som jag riktigt tyckte om och det är conor oberst som sjunger i bright eyes.

helst ska sångaren vara mångsidig och inte bara göra lessna låtar med gråt utan även några bittra/arga eller väldigt glada där man oxå hör hur glad eller arg sångaren är.

lyssna på dessa så kanske ni hör vad det är för sorts känslor jag är ute efter.

bright eyes - a spindle, a darkness, a fever and those indifferent clocks
bright eyes - joy division (simon joyner cover

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2004-04-21 17:09
Oj, jag vet inte om jag svarar på din fråga med mina svar. Men det är sångare som ibland verkligen talar direkt till ens hjärta...och som man ibland får känslan av att sjunger om en.

några namn

Morrisey
Nick Lowe
Tom Waits
Jeff Buckley
Kurt Cobain
Ian Curtis

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2004-04-21 17:41
tack för tipsen. ska kolla upp nu direkt.

legoland din räv :P morrisey har jag hört massor av. Kurt cobain och Ian Curtis oxå. sjunger de andra i nått band?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-21 17:43
keep em comming. mera tips!
Moderator

2004-04-21 17:48
hum, inga band jag hört om iallafall hehe rätt mig om jag har fel.

Nick Lowes skiva The Convincer är lätt en av mina favoritskivor.
försök få tag på den... riktigt bra
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2004-04-21 17:56
legoland. aight den kommer redan flygande genom etern till mig ;P

2004-04-22 23:00
weedman, skulle precis dra till med "daddy"
men eftrsom du gjord edet först får väl jag ta "kill you"
med korn då. förstås.
sen finns det väl väldigt mkt där sångaren är riktigt jävla förbannad..
massivt motstånd mot behandlingshem.

2004-04-22 23:32
måste säga att layne staley har nånting fan speciellt också. älskar han sröst
http://www.kommandot.se/wp/

2004-04-23 15:10
jag hatade den där daddy låten. sorg och distade gitarrer + hårda ackord funkar ju inte för 5 öre. sen låter det som han fakegråter, hörs ju inte alls på rösten förens låten är slut. och så har dom lagt på massa fula ljud bakom. verkar inte spontant och äkta alls.
layne staley ska jag kolla upp.

more tips dudes :D

2004-04-23 15:24
Tool - Hooker with a penis,
mer less samt arg får man söka efter.

2004-04-24 18:41
tack för fisken
enligt kerrangintervjuer trodde davis inspelningen var slut.. sen om det stämmer vet man ju inte.. jag tycker inte dte låter fake iaf...

2004-04-24 19:26
Inte så jävla säker, men Slug från Atmosphere är väll ganska "sann"?
njut

2004-04-25 02:34
glenn danzig är en av mina favoritvokalister men han gråter ju inte direkt i sina låtar så han går bort.

phenoxosvblaha.. låten var inte så bra iaf.

2004-04-25 21:17
Jeff Buckley
Kurt Cobain
Cedric Bixler (At the drive-in,Mars Volta)
Still in the bridge

2004-04-26 12:16
cpstörd
ja vi har tahgit upp den.

2004-04-26 13:07
Damien Rice "Aimee"
Thom Yorke "High & Dry"
Brian McKnight "I Belong To You"
Cody ChesnuTT "The Most Beautiful Shame"
Beyond K-Line, barely got our money back!