I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur viktig är omslaget för er?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-04-20 16:17

Hur viktig är omslaget för er?

Den senaste tiden har jag märkt att omslaget på en skiva börjar bli väldigt viktig för mig. Jag köper inte längre enbart musiken utan också omslaget och bookleten. Men musiken är ändå helt klart det viktigaste.
Hur viktigt tycker ni att omslaget och "boken" man får med är?
Och kan ni ge tips på riktigt snygga omslag.

We are just statistics, born to consume resources.

2004-04-20 16:20
tja, om man säger såhär.. jag skulle nog bränna ner skivan om inte omslaget och bilden på skivan var snygg.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-04-20 16:20
ELLER om jag inte är superstort fan till gruppen och vill stödja de.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-04-20 16:26
ollan413:
Jag håller med till viss del. Men några exempel på artister som har grymma omslag på cd är kid koala, atmosphere's senaste album iaf, och ani difrancos två senaste.
We are just statistics, born to consume resources.

2004-04-20 16:33
Jag är annars väldigt svag för cd's i "mjukpack". Alltså inte dom vanliga hårdplastfordralen utan dom i papp eller så. Sjukt snyggt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-20 18:07
mc_chris P21

dom kallas digi-pack . :)
xo

2004-04-20 19:49
säger bara ett snyggt skivomslag är radio depts lesser matters.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2004-04-20 22:33
Skiter rätt mycket i omslagen, fast det gör ju inget om dom är snygga. Riktigt snygga är Looptroops The Struggle Continues och Timbuktus The båtten is nådd. Det mesta från Looptroop är snyggt faktiskt, om man tänker senaste åren alltså.

2004-04-25 20:45
damn vilka lallare!! hahaha avgör om ni ska köpa ett album på omslaget? varför köper ni inte britneys eller christinas album? eller det kanske ni gör? och runkar till de? damn it's a trip haha!!

2004-04-25 22:46
bland de snyggaste omslagen i historien: de som reid miles gjorde för jazzlabeln blue note från -56 och ca 10 år framåt. där kan man snacka genomtänkt design. skivomslagen bör ju signalera vad musiken står för, så att man har en aning om det även om man inte hört musiken. på så sätt kan ju omslaget vara skitviktigt för impulsköpare. för CDs så blir ju själva omslaget av mindre vikt, eftersom som nån sa det inte blir lika coolt med eftesom cdn e så liten. däremot e ju bookleten tokviktig, fattar inte varför inte fler skivbolag å artister arbetar mer med den, då vill man ju definitvt inte ha en bränd kopia av cdn...
fuck "cash is king". JAZ is king!

2004-04-26 09:33
casparia F23
köp enrique's album då..

2004-04-26 12:36
casparia F23

whatever..

2004-04-26 15:38
Grymt viktigt är det!

Jag lockas ofta att kunna köpa skivor efter omslaget ifall jag inte hört vad det är för musik. Det är roligt.

Men självklart är musiken viktigast, fast jag vill hellst ha ett snyggt omslag som man kan titta på medans man lyssnar på skivan.