I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-04-17 22:34

Ben Harper

Har precis fått upp ögonen för hans musik, speciellt Two Hands of a Prayer. Vilka mer låtar har han gjort som man smälter när man hör?

2004-04-17 23:45
excuse me mr
oppression
like a king
ashes to ashes

2004-04-18 00:31
Damn! Äntligen ett ämne i min smak. herr harper har räddat min själ vid många tillfällen. om du vill smälta, då ska du lyssna in precis vad jun0 sa, dom är grymma, men mina absoluta favoriter är (softa och med fina texter):

walk away (No 1 all all
don't take that attitude to your grave
waiting on an angel (helt underbart bra)
forever
another lonely day
power of the gospel (ojojoj.)
the three of us (instrumental)

widow of a living man
i shall not walk alone

please me like you want to
excuse me mr
roses from my friends
fuck "cash is king". JAZ is king!

2004-04-18 00:39
oj, skickade innan jag hann skriva klart: här kommer allt igen, färdigplitat :-)

Damn! Äntligen ett ämne i min smak. herr harper har räddat min själ vid många tillfällen. om du vill smälta, då ska du lyssna in precis vad jun0 sa, dom är grymma, men min absolut favorit är (hård, sorgsen text):

walk away (No 1 all over, den låt jag skulle ta med mig till en öde ö, om jag var tvungen).

sen är andra helt outstanding, softa, mjuka, blåa melodier och melankoliska texter:
waiting on an angel (helt underbart bra)
forever
another lonely day
power of the gospel (ojojoj.)
the three of us (instrumental)
don't take that attitude to your grave

och några extrem starka hangarounds:
widow of a living man
i shall not walk alone
please me like you want to
excuse me mr
roses from my friends

om du ska köpa bara en platta, köp welcome to the cruel world. på de andra plattorna är det en hel del mer hårdare gitarriff och skit. på cruel-plattan är det mycket ben himslf m hans stränginstrument. för ladda inte ner ben harper. han är för liten för det. behöver din support. tycker jag. sen e iofs live-dubbelplattan jävligt schysst. särskilt den ena plattan m softa delen.

hans konsert på södran i sthlm i höstas var för övrigt bland de bästa konserter jag varit på, särskilt med tanke på att det egentligen inte är nån rock'n rollmusik, om man säger som så :-)

vill du ha mer tips eller nåt, hör av dig. jag ser det som min stora uppgift i livet att sprida gospeln om monsieur h.

2004-04-18 11:57
burn one down...den är väldigt skön den låten...
A Place Called Won't Be There

2004-04-18 17:02
japp. om majarökning och frihet :-) är det sånt vi ska främja här på whoa? haha.

2004-04-19 00:35
tackar för hjälpen alla, speciellt jaz. Jag ska köpa hans skiva, var lugn.. ;)

2004-04-19 10:17
de nada.

2004-04-19 11:37
in the lord's arms
walk away
the woman in you....med mera

hörde att han var här förra året, under hösten
Beyond K-Line, barely got our money back!

2004-04-19 14:37
elsandro:

jo, men oavsett hur mycket cash han har (har du siffror på hans mulitmiljonärskspa förresten..?) så är det fel att ladda ner musik som kommer från hjärtat. som inte är gjort för att anpassa sig till massans jävla skitsmak. tycker jag. så köp. supporta.

2004-04-26 13:11
elsandro P22
word!
Beyond K-Line, barely got our money back!

2004-04-26 13:48
"widow of a living man" så mycket känsla och själ packat i några få minuter. ah. idag är det en harper-dag...
"Shit's so thick you could stir it with a stick"

2004-04-26 23:43
det är väl alltid en harper-dag? :-)