Frank Zappa
Nån som gillar honom här? Är bara lite nyfiken... Vore kul att få en diskussion Och inte Bobby Brown då... Och vilken är isåfall eran favoritskiva/låt för tillfället... Just nu gillar jag Titties 'n' Beer /Markus
"I think the mainstream sucks" - John Frusciante
jo zappa är helt okey. gillar nog Bongo Fury mest, men bara för att Beefheart är med. annars är nog Absolutely Free skivan min favvo.
Den goaste musiken Zappa gjort, enligt mig, finns på baksidan av "Studio Tan". Andra favoriter är "One size fits all" och "Overnite sensation".
You are my sofa är fan jävligt skön den med
Omnia est Faeces
Ytterligare en med zappa-pappa. Ingen fanatiker men tillräckligt för att slänga över det på mig. One size fits all är den jag lyssnat mest på. Gillade omslaget extremt mycket när jag var yngre och gör det väl fortfarande så... den får bli favoriten.
cyklist.
Joe's garage är bra.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Klockren satiriker och musikvirtuos! Man skulle kunna se honom som 60-70talets svar på Eminem. Han retade så jävla många människor Homosexuella ("Bobby Brown", "He´s so gay", disco boy"), fjortisar ("valley girl") och kristna högern ("Dumb all over"), för att inte tala om hans direkta påhopp på alla från Michael Jackson och Johnny Cash (eller så är liveversionen av "Ring of fire" en hyllning, jag vet inte).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fler favoriter för olympic: hot rats , hela skivan roxy and elsewhere , hela skivan apostrophe , hela skivan the little house i used to live in we are not alone let's make the water turn black , är ju helt underbar muffin man är rätt skön men, som med all musik, är ju dessa temporära, eftersom man hör mer och mer hela tiden... jag är ju rätt ung har iaf en zappa-pappa till viss mån.... har växt upp med apostrophe och roxy and elsewhere
zappa är faktiskt riktigt bra.. min pappa har massa skivor med han =) lyssnar inte så mycket själv däremot... har för mig att 20 small cigars är väldigt bra inca roads e bra i alla fall och be in my video är bra också
kyliegoesdisco är dålig på allt typ!<br> <br> http://aegd.qtax.se/??aegcrew
ska vi starta zappapappa crew like whoa!? och bjuda in våra pappor och låta dem ta del av den underbara kakan vi kallar whoa.nu... ? just nu lyssnar jag på dupree´s paradise, för första gången i mitt liv... det är en bra grej med zappa.... han har gjort så mycket, att även om han inte gör nya grejor (är ju rätt lätt att förstå) så kan man fortfarande upptäcka nya grejer.. jag kom på att jag även älskar sheik yerbouti.... hela skivan är helt underbar.... wow, coolt bassolo på dupree's paradise... är på tolfte minuten nu...
live in new york skivorna är grymma, dom ska ni kolla in Terry Bozzio på trummor och som jävulen :D
är det terry bozzio som är djävulen på titties 'n' beer? så jävla skön.... "i am the devil don't you, understand?"
har också en zappapappa.. gillar nog dirty love å mariah mo hum (eller va den heter) jusst nu
http://www.sthlmmd.se
dinah mo humm är grym
nej, bobby brown räknas inte.... mer än en gång har min zappapappa beskrivit den besvikelse han och hans vänenr kände när den kom.... willie the pimp är skön... fiolen där... och den första låten på sida b... hmm...little umbrellas.... den är fin
zappa är ett sant geni, gillar honom starkt, särskillt "tryin to grow me a chin"
???
tycker att zappa är grymmast live.. Kolla in broadway the hard way, does humor.. och you can't... plattorna. klockrent!
dosmankrylbomadass54s.. Ya heard me?
har en polare som snöat in på zappa.. har typ allt med honom..
Zappa har sin charm.. Är inget fan direkt men Cammarillo Brillo är något alldeles alldeles extra.
Pack! Pack! Pack!
Ring of Fire, muffin man och Joes Garage är bäst. Gillar inte hans Jazz låtar som tex Hot Rats
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
hur kan man inte tycka om hans jazzlåtar? den enda jag tycker är dålig är bobby brown... the torture never stops kan var lite tjatig... en annan favorit är "you are not alone" från cheap thrills...
Prostatacancer. Snacka om inte rock 'n' roll död!!
Zappa var ett geni, en profet och en Gud. Jag måste rota igenom min Zappapappas Zappaarkiv efter Hot Rats..
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
willie the pimp, joes garage, montana, finns mer låtar som e kung
Medlem i zappappaklubben då... Men ja jag pallar än sålänge bara hot rats. Jag får typ barndomsflashbacks å skit när jag hör första tonerna på Peaches en Regalia. swing swing va bra!
Snäll kille 18 söker tjej eller liknande.
ska vi starta en användare som heter zappapappaklubben? gemensamt lösenord och grejer?
Låter som en bra ide
låter som en exellent jävla superduperidé! Zappapappaklubben here I come!
ska jag regga det eller? jag gör det så fort nån svarar, så skickar vi meddelande med lösen...
någon?
olympic P14 Kör på, jag har alltid drömt om att få vara medlem i en zappapappaklubb.
Call any vegetable - liveversion fet..
some get Stoned... some get strange...
angående zappapappor så fick mitt ex:s bror fick en son. han döptes givetvis till zappa, och som doppresent skulle han få en sparkdräkt med titties and beer tryckt på magen. jävligt coolt.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
titties and beer är för övrigt min favorit.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
albin: hahaha, fan va hett
yea
MONTANA MED HAN ÄR SKIT BRA!!!
Call me Mr. Tibbs
hm, rättelser här. han döptes givetvis efter zappa, ska det stå. frank heter grabben.
Ok. låter lite normalare
Min Zappapappa är en ricktig slacker. Han ligger för tillfället och slaggar i soffan med en bärs i handen, givetvis iklädd sin Zappa
t-shirt . Min Zappapappa är bäst! Viva la Zappapappa!