I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-03-29 16:32

Drum n Bass

Jag undrar när drum n bass ska slå igenom i sverige på allvar. Det känns som att det är en tidsfråga...... Det går ju inte att ha undgått denna tyngsta musik som finns!!!

Här är lite länkar: www.breakbeat.co.uk
www.redeyerecords.co.uk
www.db.ub.nu
www.chemicalrecords.co.uk
www.dogsonacid.com

www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2004-03-29 20:23
får ju hoppas att det blir snarast!
Grande Latte Enema

2004-03-30 01:28
www.santorin.de

Tyskarna har också lite skön dnb, kolla in låtarna där
In the old days it was not a crime

2004-03-30 02:26
ninjakiwi: drum n bass å jungle e samma sak, drum n bass kallades jungle innan det blev drum n bass typ 94 ungefär. sen har musiken utvecklats så att det som gjordes innan drum n bass tiden förblir jungle, och det som kommit efter det kallas drum n bass. fast det egentligen är samma sak ;o).

jo, jag är också rätt övertygad att det kommer slå ner en drum n bass bomb i sverige snart. om man kollar på sthlm så fanns det för 3-4 år sen när db sluta spela på holger inga drum n bass klubbar här alls. nu idag finns det en 4-5 stycken men det är inte tillräckligt med uppslutning för att skapa en egen scen. vi har blivit beroende av djs från utlandet för att det ska bli riktigt drag, vilket är synd för det finns många duktiga svenska jocks.

2004-03-30 10:18
vart kan man köpa bra dnb?mina polare säger att man inte kan köpa på affärer utan att det e underground och alltid kommer vara det så man får ladda ner..men det e lite svårt att ladda ner om man inte har internet och inte vet nån bra dnb artist...har ni nåfgra tips på srtister och affärer???

jag hoppas dnb slår igenom här i sverige, d skulle va nice..

2004-03-30 12:39
nu frågar jag igen:

vart kan man köpa bra dnb?mina polare säger att man inte kan köpa på affärer utan att det e underground och alltid kommer vara det så man får ladda ner..men det e lite svårt att ladda ner om man inte har internet och inte vet nån bra dnb artist...har ni nåfgra tips på srtister och affärer???

2004-03-30 13:18
Blenda i Göteborg är ett exempel. Klart det finns affärer med dnb. De kända går ju att köpa i vilken affär som helst, typ LTJ Bukem, Goldie, grooverider och såna
Camp Kwahsi till er tjänst

2004-03-30 13:42
ok tack..

2004-03-30 14:18
jag o better-daze jobbar på en demo, men den blir nog klar till jul eller nått, kolla in www.soundclick.com. SPLITT heter den.

har hört en bra kille här på whoa o träffat nåra gubbar i gbg som håller på, men det verkar inte vara så många....
jag tyckte det var mer dnb förr men det kanske bara e jag som inte gårt ut längre...

2004-03-31 01:43
dnb finns i dom flesta affärer som har hip hop, techno, reggae m.m. i götet har jag ingen aning, i sthlm finns det ett flertal butiker typ pitch, fade, mega och även många som har begagnade grejor har dnb..

2004-03-31 03:45
jag tycker om funktion, men tiden e ju lite jobbig..

vart/vilka har solution

2004-03-31 20:19
rockthaturntable P16: Ladda ner Mo fire med bad company, galet fet DnB låt
In the old days it was not a crime

2004-04-01 01:10
raggajungle mixcd finns att köpa på blenda för dem som är intresserade av den stilen dnb... /bless up!