I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

AFI - Death of Seasons

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-03-29 15:02

AFI - Death of Seasons

Nån som har hört denna låten?? Vet inte vad albumet heter dock..tror det kan vara deras senaste...

Iaf..Dom blandar här lite hårdare punk med nån ganska tralling typisk afi-refräng....Det kommer ett parti i låten där dom tar in ett riktigt techno-beat..samtidigt som han brölar till det o sen återgår det till "vanlig punk" igen..

Nån som kan tipsa om fler band som kör nått liknande??

Har aldrig hört ett punkband som drar in lite elektroniskt skit mitt i låten men blev rätt förtjust i det...

2004-03-29 17:23
Låten är från deras senaste "Sing the sorrow" år 2003's mest förbisedda rockalbum i Sverige. P3 var för upptagnamed att hajpa upp Young Heart Attack (som iofs är bra) och glömde bort AFI helt o hållet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-29 20:19
det är ett ganska kasst tips, men nya Blink182 har de elektronisk crap.

prova Nofx - Pods and gods (tror jag den hette..), knäpp som fan som blir bra efter typ 100 gånger

och jo juste, Offsprings nya singel, Hit that! Den är ju bara sååå bjaaaa. Hmm. Sense the tone.

2004-03-30 12:32
Blinks nya har jag hört...Det e inte alls den typen av elektroniskt jag menar...det ska vara köttigt!! =)

NOFX låten har jag hört...den e rätt fet fast det e ändå inte alls det jag menar...det ska vara lite mer HC.. hehe