hur indie är du?
www.expressen.se upp till bevis, hur stor koll har du på britpopen egentligen? jag fick fjorton poäng, vilket enligt expressen betyder att mina ögonbryn är hopvuxna till ett enda burrigt unibrow och att jag kammar luggen framåt. det är nästan kusligt så rätt dom har! =)
http://wifebeaterlove.blogspot.com
jag fick 7 poäng, jag chansade på typ alla frågor utom en tror jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
8 poäng ...hmm. - bör jag då ifrågasätta mig själv?
http://www.sthlmmd.se
8 också. trodde jag va mer indie än så faktiskt.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
jag trodde jag var mindre än 7 he=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
12 poäng. Jag hatar allt va brittpop heter. Och vadå indietest.. Hur indie är Oasis som typ 10 frågor var om?
"7 poäng Lite knackigt, det får väl sägas. Du gillade (Whats the story) Morning glory och nickade gillande åt att det var lite riktig musik på listorna som omväxling. Men sedan vände trenden och du med den. Men du kan fortfarande skråla Wonderwall på fyllan då och då." -> what? neva even heard of dis... :S
Gissade på alla och fick nio... jag köpte tydligen bara dom bästa skivorna från brittpo tiden och fnyste åt nått band... jag hatar fan brittpop
Better active today than radioactive tomorrow
fick 7 på rena gissningar, shit vad jag är indie...
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
12, men mkt var rena gissningar.
minvänmahatmaD (/b hehe samma här, fast jag fick 12 t.o.m
haha, vilka geeks ni är! men jag ärtrots allt största nörden hittills. vem blir först med att få alla rätt? spänningen är olidlig...
http://wifebeaterlove.blogspot.com
det enda britpo ajg lyssant på är oasis och blur..det räckte tydligen för 10 poäng..haha...
Ska´ru ha spö??
13.. Inte så konstigt med tanke på att hälften av frågorna handlade om Oasis.
11 poäng och de konstaterade att mitt musikintresse är på en hälsosam nivå, tack för det.
8 poäng. Och det var ju inte specielt indie det där testet. finns ju betydligt roligare och mer givande på quzilla t.ex.
7 poäng.. det är ok för en råsynthare av min kaliber ;)
11 - men sen gillade jag fan aldrig oasis.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Fick faktiskt 15, ändå hatade jag alla de banden... Amerikansk indie var ALLTID bättre. Läste man NME och Melody maker regelbundet mellan 89 och 95 går det inte att misslyckas på frågorna, jävligt enkla...
Viken jävla massa skit de tidningarna hypade förresten: Menswear, Adorable, Back to the planet, Sleeper ad nauseum. På varje "Stjärnband" som Oasis och Blur gick det hundra losers som hypades lika mycket (tidningarna var rädda för att missa nästa grej) och var totalt talanglösa och rättvist bortglömda. Gäller förövrigt flera av de kända banden också...
7 rätt. Chansade på allting för ja kände typ inte igen ett namn i nån av frågorna.. eller Oasis har ja ju iofs hört talas om iaf.
10, men gissade en hel del frågor.
Still in the bridge
8. tydligen mer indie än jag trodde.
9 Det stod att jag "fnyste åt Stereophonics". Stereophonics var helt okej!
gick ganska bra och jag lyssnar mycket på musik så det var rätt tippat.
Jag hajjar inte, vad har det där testet med indie att göra? Ett indie-test borde se ut typ så här: 1. Hur ofta är du full? a) 0-3 ggr/vecka - 0 p b) 4-5 ggr/vecka - 1 p c) 6-7 ggr/vecka - 2 p 2. Vad tycker du om pandor? a) "Pandor? Vadå, såna där gothare?" - 0 p b) "Jag är en panda!" - 1 p c) "Åh, så där brukade jag också se ut när jag var liten!" - 2 p 3. Har du knullat med Gustav Gelin? a) Ja - 1 p b) Nej - 0 p 4. Vilken är din favoritklubb? a) Metropolis - 2 p b) Babasonic - 1 p c) Soundclash - 0 p 5. När snodde du senast nånting från en bekant? a) "Det skulle jag aldrig göra!" - 0 p b) "Äh, det var när jag var yngre som jag höll på så där..." - 1 p c) "Nyss." - 2 p 6. Vilken är din favoritmetod för att släppa ut ångest? a) "Vadå ångest?" - 0 p b) "Jag brukar skära i armarna, jag." - 1 p c) "Fuuultjack!" - 1 p (endast i Malmö) 7. Är du tjej och överviktig, eller kille och undernärd? a) Ja - 1 p b) Nej - 0 p 7-11 poäng: Oj, du är verkligen indie! Vi ses på indie glitter nästa vecka! 3-6 poäng: Du tror att du är indie för att du har köpt en Tullycraft-skiva, men det är du inte. Du är däremot lite indie för att du är tjock och elak mot dina vänner. 0-3 poäng: Hej svenne!
shit det testet var det bästa på länge.
12 poäng Jag känner mig så jävla indie.
Look with your own eyes - See with your own mind
jafg fick 0 poäng på exems test, känns betryggande
11 poäng. Jag är glad att jag inte fick högre poäng för den mesta brittpoppen var skitpopp.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?
7 poäng riktigt besviken minst 10 hade jag räknat med haha
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
Fick noll på det riktiga indietestet i den här tråden :)
Eksems test var rätt bra, tycker dock vissa saker var lite äckliga :) Och varför var inte debaser med bland klubbarna?
valero Äh, Debaser är inte så jävla indie, inte som Babasonic och Metropolis, fast många indie-kids hänger på Debaser, men mycket annat folk också.
skulle snarare vilja säga att kidsen hänger på Soundclash.
10 yeah man har koll, lite iaf
Expressentestet satte ju likhetsteckern mellan indie och britpop, kanske inte helt korrekt. Som gammal Blur-galning är jag väl nöjd med 12 rätt.
You love New York / But New York don't love you
Exempel på lite indieband förutom dom som nämndes i expressentesten då!!!
hehe Eksems test var mkt träffsäkrare!1
Save the Planet, Kill Yourself!
9 poäng
Beyond K-Line, barely got our money back!
davvie: Tjaa..Belle and Sebastian, Sonic Youth, Primal Scream, Pixies, Afghan Wings, New Order, Broder Daniel, The Smiths anses väl vara rätt indie.
Still in the bridge
Indie: First Floor Power Modest Mouse Sambassadeur Teen Anthems Concretes Jens Lekman Addo 602 Bloc Party Unbunny The State of Samuel Goblin Universe Franke osv osv
Mina exempel var dock bland de kändaste banden som räknas som indie. Tror att Eksem är mer insatt.
Still in the bridge