I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-03-25 19:52

Incubus

Måste säga att Incubus är ett av rockhistoriens mest originella, inspirerande, inflytelserika band. Uppfäljaren till "Megalomaniac" blir "Talk Shows On Mute" , en mycket bra låt med ett mycket bra budskap. Här är en länk till en ny MTV artikel om Incubus och den kommande singeln.

www.mtv.com

24 dagar kvar tills att Incubus invaderar Annexet

Beyond K-Line, barely got our money back!

2004-03-25 20:04
har inte lyssnat så mycket på dom nya Incubus skivorna. älskar dock S.C.I.E.N.C.E. och Fungus Amongus. riktigt jävla feta!! kanske bara e jag men tycker dom har ändrat stil lite?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-03-25 20:16
tycker oxå att deras tidigare grejer var bättre...sitter o lyssnar på "Science" just nu faktiskt. "Summer Romance" är en av mina favoritlåtar med dom. Men att dom har bytt stil tycker jag är positivt liksom. De är ju minst lika kreativa som när dom släppte "Fungus Amongus"

2004-03-26 17:39
-penny- F20
jag förstår dig, känns samma här. Jag vet att det finns många Incubus fans här eftersom dom är inget vidare kommerciellt band som t ex Limp Bizkit, Linkin Park, POD etc (som för övrigt är inget vidare bra) så tror man att det inte finns så många fans. Men egentligen är det tvärtom, de har nästan lika många fans i Europa som i USA. De började att turnera tidigt här tillsammans med KoRn.

Hur som helst jag ska lätt till konserten. Ska ta ut mina biljetter nu.

2004-03-29 17:41
-penny- F20
puss på dig med...efter att jag tittade på din bild ;)
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-04-19 11:44
vad tyckte ni om konserten då?

här är ett några bilder från den...

www.incubusview.com

www.incubusview.com

www.incubusview.com

www.incubusview.com

www.incubusview.com

2004-04-19 14:12
konserten var ju skitbra! mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på efter att ha sett de halvdana liveklippen på bonus-dvd:n till senaste skivan (ni som har hört brandons sång på pistola där, vet vad jag menar.)

"make yourself" var den låten jag blev allra gladast att de spelade, men ett annat glädjeämne var josés överfeta trumsolo. det måste vara ett av de bästa som utförts på svensk mark.jag fick rysningar som bara motsvarats av trumsolot på moby dick av led zeppelin :)

för övrigt, någon som läst recensionen i aftonbladet? nackskott på den killen... www.aftonbladet.se
You love New York / But New York don't love you

2004-04-19 14:36
Jag kunde inte gå =(
Känns för jävla tråkigt. Hata pengar!!!
Taikon - The Bastard Formerly Known As Mad-P <br> "What was your dick doin' in the milk man..."

2004-04-19 14:59
amanuel P18: Alltid härligt med skarpa och fina bilder! Du har inte tänkt på att börja som pressfotograf? Eller det kanske inte var du som hade tagit bilderna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-19 19:25
"Måste säga att Incubus är ett av rockhistoriens mest originella, inspirerande, inflytelserika band."

Det var kanske det mest världsfrånvända uttalandet jag har läst på whoa på riktigt länge.

Incubus är lite för, rent utsagt töntiga band ibland.
men dock är dom bra band , samt att jag gillar trummisen.

2004-04-19 19:56
töntiga? du är töntig.

2004-04-19 21:06
jag va där...
jag e inget riktigt Incubus-fan, men tyckte konserten va rikitgt jävla bra...tight å varierande. sen schyssta solon av José(trummor) å Ben(bas)...flippade ljud av Mikey(gitarr) å lite härliga cuts av dj Kilmore.
bögjäveln på aftonbladet kan ju stoppa upp sin recension.
lök

2004-04-21 09:31
mc_chris P21
Jag stod jävligt långt från scenen vettu.

tore P0
Vilka Incubus skivor har du hört?

Måste säga att jag håller med de flesta här. "Vitamin" var konsertens höjdpunkt i mina ögon och öron. José var hur galen som helst!! Den förlängda versionen av "Sick Sad Little World" var också hur fantastiskt som helst! Ni som var där vet. Det var tråkigt att dom inte körde låtar som "Hilikus", "Drive", "Pardon Me", "Summer Romance" men men...kul att dom kom iaf

2004-04-21 15:37
amanuel
att man står långt ifrån gör inet att bilderna automatiskt blir skitsuddiga... isåfall är det något fel på din kamera, eller iaf på dina inställningar. eller så är kameran bara jävligt dålig.

2004-04-21 19:56
majokschlook P20
Nä, dom gjorde inte det. Hoppades på att dom skulle. Dom missade en bunt av grymma låtar som Drive, Summer Romance, Hilikus, Pardon Me, Version etc