I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

House med hiphop influenser ?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-03-16 00:43

House med hiphop influenser ?

Kan nån tipsa mig om nån artist/artister/grupp som gör 'smutsig funky hiphop-house' hehehe... ja, nåt åt det hållet. :)
Jag menar inte så mycket åt bigbeat-hållet, utan i grund o botten ska det vara housebaserat.
Jag gillar inte den kommersiella poppiga lättsamma housen, så lura inte på mig nåt sådant.

Droppa gärna förslag på grym housemusik för övrigt, men förklara gärna i så fall lite om musiken/artisten också aiight!

Det är inne med mobiltelefoner igen

2004-03-16 01:21
ok ska kolla det.. tack

2004-03-16 01:47
Dj backpacker

tack för tipset! atmospheric var en jävligt skön låt

2004-03-16 01:49
coolt med den låten caught up också! lät mer som en 80tals electrolåt än house hehe :)

2004-03-16 03:23
får tacka för' Metro area tipset' fan.. alla låtar jag hört hittils har varit bra! Säkert med tanke på 80tals-electro influenserna :)
WORD

2004-03-18 14:54
Okej. lite trist att alltid snacka Daft Punk när det handlar om house, men deras Da Funk var tydligen väldigt hiphop-inspirerad när de gjorde den. Thomas Bangalter hade ju tydligen stängt in sig med Warren G i ett rum i typ en månad. Och om man lyssnar riktigt noga kan man ju förstå, riktigt smutsigt.
I'm losing my edge

2004-03-18 14:56
metro area är sjukt tunga...men hiphop influerat?
http://www.sthlmmd.se

2004-04-06 13:24
kan vara värt att nämna
den franska trion kojak
här! kojak består av en hip-
hop-dj, en house-dj och
en soulsångare. deras
första album (och enda?)
"crime in the city" varvar
hiphop och house med
tydliga flirtar åt blaxploita-
tion-hållet! många av låtar-
na är instrumentala för den
som föredrar det!

över och ut / bill b
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-07 16:14
Alexander Ferocia kommer snart med sin skiva, hans house är ju influerad av både hiphop, trance och hela fadderullan.
Han finns på soundclick om jag inte minns helt fel.
Homothugs <br>

2004-04-07 22:48
buzz - kul att du gillade
dem! de har en skön
stil tycker jag!

probb - "time to teach"
är nog nästan min favorit
vilket är lite knäppt efter-
som det är ett 1.5 minuter
långt hiphop-pausspår :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-08 23:04
om man gillar metro area kanske man också gillar:
plump djs
chicken lips
swayzak
modaki