I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-03-14 22:04

"frihets musik"

"frihets musik" typ...eller vad man nu ska säga..alltså jag letar efter lite blandad musik med proggiga,politiska(vänster) texter...
är tacksam för svar!
/Bless

DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2004-03-14 22:39
hmm

billy bragg - waiting for the great leap forward. prova den.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2004-03-15 00:11
Knutna nävar, sedlighetsroteln, svenska akademin, doktor kosmos, mikel whie, ebba grön, nationalteatern, Asta kask... kommer itne på fler just nu men det finns ju hur mycket som helst
kyliegoesdisco är dålig på allt typ!<br> <br> http://aegd.qtax.se/??aegcrew

2004-03-15 08:44
tack som fan...jag lyssnar dock på typ alla dom här förutom billy brag..jag tänkte om det fanns lite mer ovanliga band..typ i Svenska Akademien stil..eller nåt? inte massa punk och sånt bara
DillSound like whoa....

2004-03-15 14:10
atari teenage riot
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse

2004-03-16 11:03

imortal tecninc (tror det stavas så)
som dom sa dead prez
men kolla in syl jonsson och skivan Is It Because I'm Black (gammal soul)
Marvin Gaye hade väldigt många "frihetslåtar" typ wats going on och så vidare..
Lee Perry - med police and thives och mr president (dub)
han har gjort fler med om är grymma
och sen sist en house låt med roland clark -resist

FIGHT THE POWER!

2004-03-16 20:05
Dick Gaughan, David Rovics, Christy Moore, Steve Earle, Johnny Cash.. Det finns hur mycket som helst om du kollar in lite på brittisk/amerikansk country, folklore och rock. Annars är ju Woody Guthrie och de gamla bluegrasskillarna värda att kolla in.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2004-03-19 16:39
gaynisse! tack som fan för tipset med Knutna Nävar dom är ju fett asbra!
DillSound like whoa....

2004-03-19 20:16
skrewdrover - red flags are burning..
skoja bara :P
nåt med angelic upstarts kanske?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-27 15:56
arbetarbröder,ho chi minh,sången om stalin, internationalen... det finns hur många som helst. Bra band är Knutna Nävar, International Harvester osv...
jag är min bästa vän

2004-05-27 18:35
national teatern, hoolabandola band, friaproteatern, mikael wihe, björn afzelius, nyningen, kebnekajse, samla mammas manna, compact, jan hammarlund, peps persson, fred åkerström, cornelius wresvik, thåström, victor jara...

Bob dylan har ju endel politiska låtar...

lite nyare..international noise conspiracy, storsien, looptroop timbuktu, manu chao, all punk mm...

ja de finns ju hur mycke som hälst...
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees