Moneybrother = Monster?
ok jag har gått å fundera på en sak..jättelänge nu.. för längesen fanns det en (svensk?) grupp som hette monster typ -99 dom hade en låt som hette Don´t answer the phonen och nu när jag lyssar och ser snubben i Moneybrother så tycker jag att det är som samma.. är det så? jag minns så väl videon till don´t answer the phone jag va nog lite kär =) snälla hjälp mej lite.. /cissi
socissi.wordpress.com
aa d e samma snubbe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahah va....det visst ejag inte alls..äre nån som har bild på monster..eller hur han såg ut då.jag har fölr mig dom var värsta rockarna...?
de spelade typ rock-punk-ska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja dom blanda punk och soul...stod det nånstans så ball! jag hade rätt!!!hahah!! tack päronpungen =)
socissi.wordpress.com
:D Hur gammal är den där bilden egentligen? Han är sig inte riktigt lik (inte Victor heller för den delen) :D 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
ah
monster !
bästa svenska rockbandet genom tiderna!
bättre bild:
www.burningheart.com (moneybrother, anders wendin, längst till vänster)
http://hoopdreamsblog.blogspot.com
simonster: men man känner ändå inte igen honom..fressten vet nån var man kan få tag i nån låt? Mp3:orna på sidan funkar inte, och är dom så bra som ni säger är det definitivt värt att höra dem...
killen -
www.cdon.com . Köp "Rocker's Delight", "Gone, Gone, Gone..." är inte riktigt samam fart och fläng i :)
Kan kanske finnas på niceprice på Åhlens också :)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Bättre förslag:
www.ginza.se Där finns deras bästa låt "Longest Line" med :)
10-4, over...
don´t answer the phone! är ju bäst! kommer ni ihåg videon?
socissi.wordpress.com
han är visst snygg..jag va ju kär i han!
socissi.wordpress.com
klart han var snygg!! och om jag var ni skulle jag köpa alla 3 skivorna som mabande tipsade om! "a brief history..." är den som är punkigast, sen "rocker´s delight" lite mer rockinfluerad och sista "gone, gone, gone/a bash dem" är lite mer rock/pop... men alla är grymma! inte en enda dålig låt! eller dub-versionen av "longest line" är väl sådär, men annars!
http://hoopdreamsblog.blogspot.com
aaah, Monster, Sveriges bästa band, ever! Undrar egentligen hur många ggr man var och såg dem live..? Riktigt bra liveband!
Åp annak! Kungsängen
Monster är ett gammalt favoritband.. Ett av Sveriges bästa band någonsin!
Obstrukt : Stämmer! Skönt, nu fick du även med Sveriges bästa punkband på samma tråd...snyggt!
Åp annak! Kungsängen
mabande tillåt mig, deras dubversion av longest line är vällan ännu fetare?
har ni sån där piggelinshot? aha okej.. fy fan vad äckligt!
ni kan ju pruta ner till the killerd på debaser i morgon kväll så få ni höra något långt bätre eb monster och moneybrother. victor och gustav från monster är med men även patrik från moneybrother på gura. gustav rockar fetast, har svårt för victor
förlåt killers ska det stå. skinhead a bash them!
storpajsarn: Njaa, Killers är juh fanimej inte bättre än monster. Med tanke på att de nästan bara köra covers så har de inte mtrl för att kunna gämföras med Monster. Tycker dock att Killers gör sin grej jävligt bra...blev iof lite besviken på klubben senast, men bandet är mkt potent.
Åp annak! Kungsängen
Monster.. visst var de bättre än bäst en gång i tiden, men Gone Gone Gone sög ju något sanslöst.. bästa/enda bra låten var cover på Lauryn Hills Ex-Factor (visst hette den så?). Såg de tyvärr aldrig live innan den skivan - o då vägrade de spela Longest Line! fan är det för stil. Sen splittrades de, på hultsfred va?
Ja, det stämmer att deras sista spelning var på Hultsfred. Att man missade den var juh jävligt synd....
Åp annak! Kungsängen