P3 Rytm ska läggas ner.
Så här står det på P3 Rytm´s hemsida : Tyvärr så blir P3 Rytm 1/1, 2010 det sista i P3:s historia då programmet utgår efter 10 år av frekvent "bombardemang" av baktakt & annat tropiskt! Så... Tune in & förvänta er 2 program av högsta kaliber – Yeeeah, Yeeeeah!!!! //Daniel "Nougie" Jadama/P3 Rytm Detta får inte vara sant! Vi måste fan starta en proteströrelse! Nå´n som har nå´t tips hur vi ska gå tillväga?
Don´t like reggae - I love it.
whuuuut? ,whats the reason?
http://soundsof051.com/
Nää! Fuck vad dåligt!! Enda lilla chansen för Sveriges befolkning i kommersiell media få höra lite nytt från en av de mest innovativa genrer inna di world!! Vad är orsaken, som exempel kan man ju ta Soulcorner som hållit på, jaa hur länge har dom kört, 20, 30 år... Va fan är d för problem, först lägger dom på MTV EyenIs program och nu P3 bojkottar reggae eller...??
kan ju va så enkelt att dom som kør programmet har trøttnat lite på det...?
www.myspace.com/roughlynx
kan ju va så enkelt att dom som kør programmet har trøttnat lite på det...? Nej, det är inte orsaken!
Nää! Fuck vad dåligt!! Enda lilla chansen för Sveriges befolkning i kommersiell media få höra lite nytt från en av de mest innovativa genrer inna di world!! Vad är orsaken, som exempel kan man ju ta Soulcorner som hållit på, jaa hur länge har dom kört, 20, 30 år... Va fan är d för problem, först lägger dom på MTV EyenIs program och nu P3 bojkottar reggae eller...?? P3 är inte komersiell media.
Jag skulle gissa på att det beror på att man startat SR Atlas, som väl inte spelar reggae, men ändå spelar den typ av musik som reggae emellanåt sällas till. Men sen har man också startat SR Metropol, och där spelas om inte mycket reggae och dancehall, så i af mer reggae och dancehall än vad som spelas under vardagar i P3:s andra kanaler.
men fan! p3 rytm med papa dee som programledare var ju så sjukt bra emellanåt, nougie har kämpat på bra sen papa D-skandalen, men det var när papa D körde programmet som det var som bäst, i och med att han är skiv- och musiknörd så fick man upp ögonen för sånna sjukt bra grejjer genom åren, låtar som aldrig skulle spelas på Sr Atlas eller Metropol. Visst bra att det spelas reggae på radion, men P3 Rytm har ju varit som en skola emellanåt. Vem ska nu lära unga lyssnare om reggae?
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Har i ärlighetens namn lyssnat väldigt lite på programmet genom åren, några gånger i halvåret kanske, vem sitter inne kl. 22.00 på en fredag? Synd ändå, bra program, trist att P3 nu blir snäppet smalare(?).
Intressepenisen hårdnar!
ja 22:00 på en fredag är ju den kassaste tiden man kan få, men det var grymt när det sändes på tisdagar.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Smalare blir det väl inte, snarare tvärtom. Anledningen lär väl ha varit att programmet var för smalt och hade för få lyssnare. Jag kan leva med det, lyssnar folk verkligen på musikprogram i radio flortfarande?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
ja,det har säkert med lyssnare att göra helt enkelt , jag har knappt lyssnat nått sen Papa Dee försvann...
http://soundsof051.com/
Nej, det är inte orsaken! nähä, vad är orsaken då?
www.myspace.com/roughlynx
Att lägga ner programmet är enligt min mening idiotiskt. Dessutom går det stick i stäv med P3's fina formuleringar om musikjournalistisk bredd och dylikt. Att de ville förnya och förändra är jag med på. Det behövdes efter Papa Dee's frånfälle. Men att istället lägga ner är galenskap.
Alla som tycker att fredag 22:00 är en dum tid, kan ju lyssna på programmet via internet en hel månad i efterhand. Ytterst sällan som jag lyssnar på direktsändningen på fredagkvällar. Tycker att Nougie är minst lika duktig som Papa D var. Enda sättet att protestera mot detta beslut är väl att mailbomba P3´s programledning? Eller, varför inte testa med att dra av en femma från radio- och tvlicensen?
Producent
2009-12-11 20:41
Satan! Har det gått 10 år!! Sedan P3 rytm startade!? Kändes som det var aldeles nyss...
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Orre:
Vem ska nu lära unga lyssnare om reggae? DU!!!
Tyckte programmet ändå höll sjukt låg klass efter att Papa Dee "ChrisBrownat". Men det är ändå synd som 17. RIP!
"Who the motherfuckin' bawse?"
Så här svarar Hanna Toll på mitt mail:Hej. Tack för det mail där du för fram synpunkter på att programmet P3 Rytm inte finns kvar i P3s tablå 2010. Beslutet att lägga ner programmet P3 Rytm handlar främst om att skapa en större flexibilitet i P3s musikprogramsutbud. Under 2010 kommer redaktionen SR Musik att pröva ett eller flera nya programformat på fredagens sändningstid. Nedläggningen har självfallet ingenting med själva genren att göra, som även fortsättningsvis kommer att höras i P3. I kanalerna SR Metropol och Din Gata (lokala i FM, globala på webben) finns också reggae, ragga och dancehall representerade i musikutbudet. Med vänliga hälsningar Hanna Toll, kanalansvarig Pia Kalischer, musik- och evenemangsansvarig
Sista programmet nu! Tyckte det var bra att Daniel uttryckte sin besvikelse i början av programmet, om än något försiktigt. Någon av de nya programledarna som ska ta över samma sändningstid efter P3 Rytm hade sagt något i stil med, det känns skönt att ett program som P3 Rytm läggs ner , skam på torra land! Usch!
Intressepenisen hårdnar!
Det verkar vara en stor konspiration mot reggae/dancehall i radion. Lyssnade precis på Rodigan´s Reggae på Kiss FM där han lät meddela att från och med 2010 minskas hans programtid från två till en timme. Och jag som hade känslan av reggae/dancehall bara ökade för varje år. Kanske var det bara mitt eget intresse.
Riddim Radio - Göteborgs Reggaestation Varje söndag 22:00 - 00:00 100.2 MHz
Hårda tider. Och USA samt EU o UK är homolobbyn stark. Bråkar man med dom är d kört. Även konserter läggs ju ner, vet inte hur många ggr Buju, Beenie, Sizzla, Capleton m.fl. fått konserter inställda under några år nu, slinker igenom och dyker upp ibland men många större konserter och turneer har blivit bannade och inställda, jättebortfall ekonomiskt.