I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Selassie var likt vilket annat rövhål som helst!

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2009-11-22 03:30

[Video] Selassie var likt vilket annat rövhål som helst!

Eritrea utkämpar Afrikas längsta befrielsekrig och segrar mot alla odds...

Rubriken Selassie var likt vilket annat rövhål! är förstås inget annat än mitt eget ordval men låt oss kolla på dokumentären och inse ett faktum tillsammans, Haile Selassie var som vilken annan nationalistisk diktatorgalning som helst i historien, det är ett rent och skärt hån att påstå annat. Jag vill minnas att detta forum åtminstone för några år sedan till stor del bestod av många rootsgalnigar och således även en hel del hobbyrastas som förstås hyllade denna gubbstrutt.
I denna dokumentär får vi bl. a. ta del av historien om hur Selassie beordrade den etiopiska armen att våldsamt slå ner mot eritreanska rebeller i form av total nedbränning av byar och rena avrättningar av motståndsmän i strävandet efter ett stor-Etiopiskt rike.

Jag förstår att det inte hänger många rastas här idag men det är ju inte mindre viktigt för det att ta åt sig av denna historielektion i kampen mot religiös galenskap världen över, inte minst rastafari som många väljer att se mellan fingrarna på bara för att en del av dess utövare gör jävligt grym musik.

Diskutera eller nåt!

Intressepenisen hårdnar!