I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-11 13:13

Begagnade Lps

Någon som vet några bra sidor där man hittar begagnade Lps med Reggae, Dancehall osv.
Tradera och Blocket vet jag redan.

Tack på förhand!

We all gonna sing the same song...

2008-09-11 15:28
kolla ebreggae.com - priserna där är så pass låga så att du inte behöver leta efter begagnat.
 biffko to di world

2008-09-11 18:47
e-bay givetvis
Mabuhay!

2008-09-11 19:28
finns en del bra på tradera med faktiskt, om man har tålamod
45 clash är fett underskattat

2008-09-15 01:08
yepp..plocka hem tre stycka från tradera för ngn timme sen...finn guldkorn då o då
http://soundsof051.com/

2008-09-25 23:19
jo ebay finns en hel del på, men är lite halv skeptisk när det är från usa. känns som att det kan hända för mkt med skivorna på vägen hit, med tullar hit o dit.
samma sak med ebreggae, eller är det nån som vet hur det är med tullavgifter, skatter osv därifrån nuförtiden?
We all gonna sing the same song... <br> <br>

2008-09-25 23:27
be dom markera paketen med "gift"

2008-10-02 23:07
jag köper vinyler på ebay typ varenda månad, och har aldrig nånsin fått problem med tullen eller att skivorna ska ha blivit skadade på vägen.
dom är alltid ordentligt förpackade.

har fått paket med 6-7 skivor i, och aldrig nånsin behövt betala nån tull för det.
alla säljare jag handlat av skriver alltid ett lågt värde på innehållet, och sen spelar det ingen roll om dom skriver gift eller used records eller vad som helst.
har aldrig ens behövt be dom skriva nåt annat.

sen så är det ju inte alltid man köper från usa, köper en hel del skivor från england oxå.
Wisdom is wonder

2008-10-10 10:08
jon-one 23 var bor du jag har en hell del 7or o 12 or o album till salu pallar inte skriva upp allt de eju dance hall från ca 1999 till idag skriv privat mess om du bor i skåne??
im never yet sober

2008-10-11 20:22
jag var för övrigt i en helt fantastisk reggae butik häromdagen med en engelsktalande tokrastasnubbe som sålde på mig helt fantastiska skivor.
han lyckades totalt förstå vilken smak jag hade när det gällde reggae, och jag hade aldrig hört artisterna han rekomenderade förrut, eller jo, en av dom, men inte det albumet.

den butiken ligger i sthlm, men nu vet jag ju inte vart du kan tänkas bo nånstans...
Wisdom is wonder

2008-10-12 17:30
förmodlgen bashment du menar..

2008-10-12 19:06
japp
Wisdom is wonder

2008-10-12 22:44
nu har jag iaf fått hem en beställing från ebreggae och det funkade bra!
tog bara en vecka o frakten med alla tullavgifter o sånt inräknat blev väl ungefär 40 kr per skiva.
det var det lätt värt med tanke på att dollarn är så låg.
jag har varit inne på ebay o kollat lite, men det verkar ju finnas en sorts ebay för oss "utlänningar" haha. eller hur funkar det där?

2008-10-13 21:54
upp då för helskotta!

2008-10-14 08:42
jon_one

du dissar det där international skiten--- väljer USA skiten, sen när du söker på skivor, kan du välja worldwide.
då får du upp skivor som finns i alla länder.
min sambo t.ex köper oerhörda mängder hiphop skivor från Japan.
Wisdom is wonder

2008-10-19 21:34
vaniljj
ja jag vet, jag har hittat rätt nu. men frakten för en LP från privatperson i USA är ju väldigt dyr. om man jämför med fraktpriserna från ebreggae. typ det dubbla, iofs har väl ebreggae kanske bra avtal med fraktbolagen eller nåt..