TEXTEN! Jag vill ha kärlek Finns en massa grejer man kan lägga vantarna på. Finns en massa grejer man kan köpa Men inget här i världen lockar som det jag vill åt. Har provat det mesta, frågat de flesta, o sjunger i denna låt om en känsla jag letat efter tillräckligt, att den är så svår att finna förskräckligt Jag vill ha kärlek min vän, jag vill ha kärlek om igen, Jag vill hålla din hand, jag vill krama dig hårt, kyssa din mun, ja det är sånt jag vill åt Jag vill ha kärlek min vän, jag vill ha kärlek om o om o om igen… Babylon ska inte komma här o börja tycka, att man ska köpa massa grejer för att finna lycka Lev dina dagar som de vore dina sista, ge av allt du har o glöm allt det, det trista. Jag ser i dina ögon en längtan efter svaret, på vad som bringar lycka här i världen tror jag har det Kärlek min vän, du vill ha kärlek om igen, Du vill hålla min hand, du vill krama mig hårt, kyssa min mun, ja det är sånt du vill åt Du vill ha kärlek min vän, Du vill ha kärlek om o om o om igen… Finns så mycket här i världen man bör tänka på, man vill mätta de hungriga o hjälpa de små Man vill ta sig tid o älska i en värld så kall o rå Ge längtan svar o hoppet mot en bättre värld vi nå Skratt, gråt o tårar, gör slut på alla dårar som ständigt sticker kniven i din rygg o hjärtat sårar Kärlek, inte hat, bara en enda sak kan fylla dig med känslan som gör vägen lång o rak Kärlek min vän, jag vill ha kärlek om igen, Jag vill ha kärlek min vän, jag vill ha kärlek om o om o om igen…
www.stordapoeterssallskap.se