Soundsystem
Hur många soundsystems finns det i Sverige? De jag hört talas om är Rough Lynx, Axxion Pack & Trinity Sound. Antar att de finns rätt många fler eftersom de dyker upp dubplate trådar lite här och var. Så på vilka ställen spelar ni? Vart håller ni hus?
Hasta La Victoria Siempre!
(Boomsound with) Rastott finns i GBG/på Orust, han brukar få stryk i West Coast Clasherna. och spelar säkert ute lite med. Ziontist Sound finns (fanns?) i GBG Topaz håller till i STHLM. finns ett stort antal sounds till tex Sterio Steppers (steppas?)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fiyah P25 : Ja just de Rastott och Topaz känner jag igen med. Hade inte Topaz nån clash på URF förra året? Ni som säljer dubs är det många som köper eller bara de soundsen som spelar på klubbar och festivaler som de går till?
finns ju mängder med sounds som är mer eller mindre aktiva dom ovan nämnda är väl någhra av dom som lägger mest energi på det annars finns tex million vibes , Safari sound, combat sound, boomsound Majorna och mitt eget
Mabuhay!
finns Slingshot o sånna kvar?
http://soundsof051.com/
ambassador, phantom sound, aphex, ruffytuffy, milita soundcrew, deng deng hi-fi, cultivators, tesfa, jah massive, mediative, reggaeology, new romantic posse, thundah vibez sound, island sound, jah nordic sound, kobra kai sound, hevayweight sound och naturligtvis mitt personliga favoritsound Wolverine Hi-Fi ;)
45 clash är fett underskattat
fan vad många vi är:),tänk o ha en clash liga:D...a la allsvenskan:D
Då är ju bara frågan vart alla spelar? Och vart är clasherna?
Clasher är det tyvärr nästan inga nu för tiden. är väll bara West Coast Clashen som finns numera?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
känns som ingen har ork lr tid o fixa clasher ,vilket är jävligt tråkigt då det finns publik
tyvärr har ju Sounden fått väldigt dåligt betalt för att vara med i clasherna (har jag hört iaf) och därmed har folk inte velat ställa upp, lagom kul att få mindre betalt än man lägger på dubplates för clashen
jag och några till ha lite smått planer för en 45" clash för baby sounds, vore ju grymt om nån i sthlm eller gbg kunde ordna det!
CoppaBanton: är väll bara att hojta på en klubbarangör och fråga om ni kan hålla den på dennes klubb och sedan styra upp det?
choppa,lr så kör vi i nåns backyard,yardman style:D
haha!"bara jag som tycker att alla i rough lynx ser likadana ut?" skrockigt :D
www.myspace.com/roughlynx
Ja, det klart att man går back i sverige på att clasha. Det är ju även en hobby. Pengar kan man få genom att lira på klubbar.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
Tror inte alla dessa sounds har en dub box för att clasha.... Finns bara ett fåtal galningar som spenderar nuff...... 45" Clasher är ett nice alternativ om ett sound inte har en tillräcklig djub box........WestCoast Soundclash är enligt mig den största återkommande clashen i sverige (big up varje gång Mr. G) men det skulle ju även vara kul med mindre clasher på mindre hak, det är ju ett alternativ... Dock vet jag inte säkert om det hade dragit tillräckligt med publik om det sker allt för ofta.......?? Boom...!! /Rastott.....
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
Vad menas med 45" clash då?
en clash där man spelar låtar som e släppta som singel, elle på lp, cd.. inga dubplates/specials eller remixer tillåtna.
dom flesta soundsen vill inte clasha , annars hade dom nog gjort det... sen måste man ju inte ha clashar med bara dubs i eller bara 45" man kan ju ha en rond regular tunes och en med dubs och inte så många dub fi dub . back in the days så var det så clasharna såg ut för soundsen hade inte dubs nog att spela i alla ronder.
även i typ uk cup clash och danska mästerskapen kör de ju 45" rundor
@ axxel eller så kan man gö som tex chok chok och sjunga sina egna dubs hehe..
choppa, dom körde la inte firtiofemmor i danska clashen i år?
2007 körde de det vad jag minns
den videon säger väl intet? eller jo faktumet att när universal spelar cutty ranks är det i förtifemrundan.. lyssna på clashaudion en gång till. andra rundan är 45".
I STHLM finns ju inte ens en regelbunden reggae klubb att gå på!
i den danska clashen som är med på Rub-A-Dub Sundays DVDn (köp den om du inte gjort det), vilken jag antar är 2007-clashen (har den inte här så kan inte kolla (orkar inte leta upp infon på nätet) har de iaf 45 Round
Fiyah P25 japp, den jag menar och den det klippet är ifrån
e de den från Christiania? Som firehouse vann.. eller om det var rootsman
Mabuhay!
rootsman vann över firehouse i dubfidub.. tyckte personlingen att firehouse lirade fetare grejer..
Sjukt att det inte finns en regelbunden reggaeklubb i stockholm som forward påstår... I gbg är ju kanske inte reggaescenen heller eld och lågor just nu men alla kör på ändå.. vi, axxionpack, lady louise, blenda crew m.m.... vill man höra reggae och bärsa så kan man det liksom!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
men vadå? har inte ashman och gänget en klubb som rullar på, hade för mig att trinity körde en klubb varje lördag med.
Forward: Det gör det visst. En gång i månaden kör Combat på Pleasant, Kammakargatan 9. Andra lördagen varje månad inna barhäng style.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
@tantorious fast vadå reggaescenen är la bra i götet nu? imorrn tex är det 3 grejer som jag vet om som krockar och idag kör ju lady louise precis som varje fredag och varje torsdag är det nån reggaegrej på kontiki, har hört nåt om onsdagar eller tisdagar där med. så i jämförelse verkar det ju hända sjukt mycket mer här än i exempelvis sthlm
Det finns reggaeklubbar i Stockholm, dock är inte alla lika bra på att sprida infon om sina evenemang. Men på senare tid har det faktiskt blivit väldigt ovanligt med renodlade reggaeklubbar då majoriteten kör med det gyllende mantrat, reggae dancehall hiphop rnb reggaeton. Kan tipsa om Rubadub Wednesdays varannan onsdag på Musslan. Fint barhäng och litet golv med bara 80-tals rubadub på tallriken. Bakom spakarna ligger New Romantic Posse med Bubbly Ranking på micken. Vi i Tesfa Sound System kommer åter köra på Restaurang IN den 20/9 och den 11/10 med boxar och allt. Roots & dubwise in fine style. Vi letar även efter en passande lokal så vi kan starta upp våra Dubclash danser igen, dvs två sounds med boxar som spelar i en och samma lokal.