Ny resa till Jamaica med IRT 13/12 - 1/1
December de luxe - 13 dec 2008 - 1 jan 2009 20 dagar/19 nätter, 9.980 kr (t o m 15 maj, sedan 10.480 kr) IRT erbjuder en nästan tre veckor lång resa runt Jamaica som sträcker sig över jul och nyår. I utflyktspaketet ingår boende i dubbelrum och följande arrangemang tillsammans med gruppen: - Montego Bay - Negril - Treasure Beach med Pelican Bar - Peter Tosh Mausoleum - Black River med krokodilsafari - Kingston (Halfway Tree, Tuff Gong Studios, Bob Marley Museum, Hope Gardens, ghettotour + skräddarsydda utflykter till t ex Downtown, inspelningsstudios etc) - Port Antonio - Nanny Falls - Blue Lagoon - Ocho Rios - Dunn´s River Falls - White River - Bonusutflykter till Sting ("The largest one night reggae show on earth!") samt Nine Mile - Jul- och nyårsfirande - En stor dos av av sol, bad och reggae... Antal platser är 16 stycken. Först till kvarn... Observera att flygbiljett köpes separat. För mer information och fullständigt program se www.reggaetravel.se
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
Varför över jul & nyår, brukar ni inte åka i februari?
Hasta La Victoria Siempre!
Det är riktigt att vi brukar åka i februari, men den här gången fungerade det av en rad personliga skäl bättre att göra resan i december. Dessutom händer det ju väldigt mycket på musikfronten över jul och nyår på Jamaica t ex Sting, East Fest och andra stora shower och danser. Om man jobbar är det ju också fördelaktigt att åka över helgerna eftersom man inte behöver ta så mycket semester. Om man pluggar har man lov över jul osv. Detta betyder inte att vi aldrig mer kommer att göra resor i februari, dock inte 2009.
Så de 10 lax plus själva flygbiljetten?
Red Motion Music
Yes box, det stämmer!
och det blir,vad typ ? senanst jag kolla låg blijeterna 17papp lr ngt sånt
http://soundsof051.com/
Det finns biljetter ute för runt 8.000 kr nu. Sök på t ex
reseguiden.se
nån som vill skänka pengar till mig? eller så kan jag bara hänga med som handbagage.... jag e rätt liten..
död åt bill o´reilly!
You wish...
mer än nåt annat! ^^
död åt bill o´reilly!
Jag rekommenderar den här resan som fan. Bland det bästa jag gjort i mitt liv. Önskar att komma tillbaka snarast! Det är ett underbart land!
ingår hotell i erat pris eller är det också en extra-kostnad? stor upp för att ni gör detta varje år, någon gång skall jag ha råd att följa med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En fråga ang flygbiljetter bara.. Måste man flyga via Miami/new york? Finns det inte direkt London - > Kingston ?
http://www.twitter.com/sammyksafari
Vad ingår i boendet? Frukost...middag? Lr får man stå för maten själv??
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught! Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com
Easyskanking: Tack så mycket för rekommendationen! Alltid härligt att höra att folk är nöjda med resan!
Fiyah: Hotell ingår självklart i priset, annars vore det väldigt dyrt! Vi bor på genomgående schyssta, fräscha men coola guest houses och hotell. Tack för big up! Hoppas att du kan följa med någon gång. Men du har väl varit på Jamaica en gång va? SammyK-Safari: Man kan åka med British Airways via London, det är riktigt. Tyvärr är de billiga biljetterna den vägen redan slutsålda som det ser ut. Enklast är att åka via NYC, Miami eller Atlanta. Lioness: Ingen mat ingår tyvärr i boendet.
dubchild: nej tyvärr inte varit med, prata om att åka mycket ett år då jag skulle få in bra med pengar men sen sket det sig. kanske därför, eller någon med likt namn. men någon gång skall det bli av.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Just det ja, det minns jag ju. Ditt alias är dock väldigt likt en annan kille som var på Jamaica och vann någon danstävling.
ja någon danstävling på Jamaica skulle jag nog inte vinna :P men men, någon gång så. även om det mest är studio-besök och live/dans grejerna som lockar så är det säkerligen riktigt kul med det andra också, alltod kul att umgås med folk också. tror inte att era resor känns speciellt charter-tuist-bussiga. hoppas allt går bra för er även denna gång och alla som följer med blir nöjda och glada (har aldrig hört något illa om resorna)
Fiyah: Vid tillfälle får du helt klart hänga med och lära dig dansa på Jamaica då ;-) Det är grymt kul att vara på studios, konserter och danser men vi mixar friskt med natur, strand och kultur också. Försöker förmedla alla Jamaicas härliga sidor, inte bara musiken. Vår ambition är absolut inte att vara "charter-turist-bussiga" utan på ett personligt sätt erbjuda sköna människor att uppleva Jamaica på ett smidigt, men inte tillplattat sätt. Tack för lyckönskningarna! Jag hoppas också att kommande resa blir minst lika kul och bra som de tidigare.
dubchild: lite kan jag allt dansa, har fått höra att jag är bra på det några gånger till och med :), men nog inte jamaica-dans-tävling bra. och man kan ju alltid bli bättre nu skall jag sluta vara off topic i din tråd.
Fiyah: Du är rolig! Big up!
dubchild: rolig nog för att du skall bjuda med mig? ;)
Fiyah: Nu är du ju off topic igen... ;-)
förlåt, sista jag skriver här nu, lessen att jag inte kan hålla mig till ämnet. men tråden hålls uppe iaf :)
okok sounds nice... men vad hade hela alltet gått på sammanlagt??
Bredda Vybez, the "Nr 1# Sound"
Herbz: IRT: 9,980kr BILJETT: 9000-15000 MAT/SKIVOR/ANNAT: 2000(?) = 18.000-26.000 (väldigt ungefärligt)
Herbz: IRT: 9,980kr BILJETT: 9000-15000 MAT/SKIVOR/ANNAT: 2000(?) = 18.000-26.000 (väldigt ungefärligt)
daamn.. hehe aiit tackar :D
Bredda Vybez, the "Nr 1# Sound"
Jag skulle nog räkna matematiken lite annorlunda... IRT: 9,980 kr BILJETT: 8000-10000 kr MAT/SKIVOR/ANNAT: 5000 kr
Vi har redan fått i fyra bokningar. Bara 12 platser kvar alltså. Se till att boka innan 15/5 för att få 500 kr rabatt.
offtopic... dubchild: känner du freddah.
Okej, här har vi dansaren (Fiyah-1) va? Inte konstigt att jag tog miste på Fiyah och Fiyah-1... Visst, jag känner Freddah!
duchild: yes yes det e jag... jag åkte med freddah -05 under spring break å det var riktigt nice.. men att åka under sting är mkt mkt större.. synd att man inte kan hänga med.
dubchild F7 :
det är ju jättestor skillnad på:
Fiyah P25 & Fiyah-1 P25
oförståeligt hur du kunde blanda ihop oss :P
nej nu är jag off topic igen i tråden, illa
speciellt då båda kommer från GBG (iaf har vi båda det som stad här på whoa)
Jag är övertygad om att Freddahs resor är riktigt bra! Vi brukar samarbeta och hjälpas åt en del. Sting är riktigt riktigt fett och under jul och nyår händer det som sagt en hel del annat också. Hur går det med dansen då? Ska du inte arrangera en National Dancehall Dancers Battle 2008 för både tjejer och killar? Kanske på URF?
sista off topic svär på min mamma fiyah p25: vi får ta å battle om namnet nåndag heheh men jag har advance eftersom jag heter nästan det i för namn.. dubchild: dansen blir det inte mkt av nu.. satsar på soundsystemet... och att lära min dotter lite av hennes JA rötter.. fixar du link up på urf så fixar jag dansen...
Fiyah-1: mitt riktiga är inte änns nära likt, men haft det så länge på whoa nu så käns dumt att byta.
Ni får ta och battla ut det där med namnet grabbar.... ;-) Så du har blivit farsa! Grattis! Då förstår jag att du har fullt upp! Men det är du och Sean som har Island Star Sound va? Jag håller mig till att fixa resor till Jamaica och till min formgivning så får någon annan ta tag i danstävlingarna. Bra uppslag till någon annan arrangör eller URF dock!
Sju platser bokade! Nio platser kvar.