I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-01 02:33

Jah Cure's Cover

Fröken Faye Medeson gör Jah Cure's "Longing for" med en otrolig inlevelse och mycket hjärta.

Kolla in den här -->

BLOGG !
MYSPSACE

PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !

2008-03-01 03:07
grymt mysigt.....vacker röst me
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-01 04:59
hon sjunger bra men rösten känns för tunn på nåt vis... fyller inte upp instrumentalen

2008-03-01 14:45
håller med wackcent, vet inte om det är dåligt mixat eller vad det är- jag vet inte ens om jag tycker hon sjunger bra..
MeckGyver

2008-03-01 15:32
Jah Cure gjorde Longing For med en otrolig inlevelse och mycket hjärta.. Det här var so-so
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -

2008-03-01 15:38
skall bli kul att se vad hon mer släpper för något
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-01 16:28
Nej nej, detta var ju inte ens i närheten av känslan och rösten som Jah Cure har

2008-03-01 23:24
njaa...hon sjunger la bra men flowet är för tråkigt.. jah cure ligger hästlängder före
www.myspace.com/roughlynx

2008-03-01 23:26
rnb-grejerna lät bättre.. borde kanske hålla sig till det för hennes röst passade bättre till det tycker jag nog
www.myspace.com/roughlynx

2008-03-02 19:06
det var väl okej men det är svårt att bedöma när iaf jag fullkomligt ofrånkomligt tänker på originalet och hur mkt bara texten i sig betyder för mig. och lite blir den ju bättre än vad den kanske egentligen är.

2008-03-02 19:47
En liten fråga är det nån som vet var man får tag i longing for med bra kvalite det är nämligen nästan alltid prassel i bakrunden. Jah cure's verision allså.

2008-03-02 20:09

Jag tycker hon är duktig...MEN vissa låtar blir aldrig bra som covers, så är det bara. Denna låt är en sån typ av låt..Det blir väldigt svårt att kunna slå Jah Cures känsla, inlevelse o röst. Så alla försök till att göra en cover på den blir jävligt keffa helt enkelt. Men props till att hon gav sig på en svår låt.

• Det finns undantag såklart t ex Aretha Franklins R.E.S.P.E.C.T som är en cover av Otis Reddings låt me samma titel, fast den handlade tvärtom om att mannen borde få mer respect...Aretha switched roles.
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com

2008-03-03 11:30
Det blir väldigt svårt att kunna slå Jah Cures känsla, inlevelse o röst.
exakt.

i jah cures version så hör man verkligen hur hans hjärta värker, det gör man inte här. det är ju det som gör hela låten!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-03-03 19:19
icke i närheten!
Mabuhay!

2008-03-04 01:06
Tackar för all er feedback.

Min tanke var aldrig att "knäcka" eller göra låten "bättre" än Jah Cure. Snarare bara göra den annorlunda. Göra en egen version, för att jag tycker det är en fantastisk låt.

Respekterar att somliga tycker att det är en låt man inte bör ge sig på. Alla tycker vi olika.
Jag tycker att det kändes som en grej jag ville göra dels för att jag som sagt tycker att det är en fantastisk låt och som en liten tribute till att han faktiskt släpptes fri i början av sommaren förra året efter det 8 år långa straffet. Fick inte möjligheten att göra det då, men nu när jag fick chansen så gjorde jag det.

Åter igen. Min tanke var aldrig att göra låten bättre eller exakt likadan.
Förrutom att jag är kvinna, icke-rökare och har en helt annan röst så har heller inte heller suttit fängslad i 8 år.
Så det är självklart att jag inte kan leverera den på samma sätt. Det ville jag aldrig heller. Jag har ändrat på formen, lägger inte saker saker exakt som han gjort, omarrangerat körerna osv. Ingen kan göra låten som honom, för ingen är som honom.

Så... Min cover var snarare en tribute än ett försök att "knäcka" Mr. Cure.
Babylon RELEASED Jah Cure!

Gjorde den på mitt vis. I andra fall (förrutom enstaka mix-tape-refränger) framför jag bara egenskrivet och egenproducerat material så det här var en utmaning för mig med.

Tråkigt att det var så många som tyckte illa om det.
Hoppas ni tycker bättre om vad jag gör i framtiden...

2008-03-04 14:51
tror inte att det var så många som tyckte illa om den (inte jag i alla fall). du är ju inte på något sätt en dålig sångerska,
men för mig så är syftet med att göra en cover att komma med något nytt (ny version på beatet eller annorlunda sätt att sjunga texten) det här kandes som en ganska blek kopia...

men men keep it up, kul initiativ även om inte alla gillade det!
Mabuhay!

2008-03-04 19:17
Alltså, knäppande fingrar som låter som att någons smaskar är förbjudet!!