I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har nyss provat på min första reggea låt och söker kritik!

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-02-22 12:15

Har nyss provat på min första reggea låt och söker kritik!

om ni kollar min myspace address www.myspace.com/guddesweden finns där en låt som heter "Do what u wanna do" och det är min första låt på engelska samt min första riktiga reggea låt!
skulle uppskatta om nån ville lyssna på den och ge mej lite uppriktig kritik?
/Gudde

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-22 12:58
Först kan du lära dig att stava till musikstilen du försöker dig på.

Sen låter det väldigt mycket hiphop över din sång. Och inte bara alla din "yeah".

Men fortsätt försöka, kan bara bli bättre!
ugashaka

2008-02-23 00:21
bra för att vara första..man blir int ekung över en natt..så yeah tränna så kmr du bli riktigt bra med tiden ska du se:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 01:24
Tycker rythmen va jävligt skön, lite tråkiga trummor bara..mer fill! Sången va lite väl malande..va inte rädd för lite pauser så man får höra lite instrumentalt! Kan helt klart bli en skön låt om du snickrar lite mer på den! Framåt!

2008-02-23 03:01
thuben: det där är en känd riddim han använt, kommer inte ihåg vilken just nu
ugashaka

2008-02-23 12:42
åfan där ser man, räkna med att om nån sa "min första reggaelåt" o utan o nämna en riddim så trodde ja man stog bakom rythmen också..  Då håller ja fast me de ja sa om sången då =)

2008-02-23 18:23
får typ rnb-känsla.
jävligt skönt sound, känner igen det..
RATED R!

2008-02-24 15:50
aa instrumentalen har jag tankat från någon reggea sida!!!
ville bara ha lite att köra på i början innan jag bestämmer mej om jag ska börja kicka det lite seriöst.

2008-02-29 16:32
Men kan du lära dig att stava till reggae eller??!!
don't get chumpatized

2008-02-29 19:17
Rytmen är väl Playlist??