I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Yellowman blir Blackman!

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-02-02 19:36

Yellowman blir Blackman!

Mest p.g.a. ren nyfikenhet satt jag och funderade på hur Yellowman skulle se ut som svart. Så istället för att sitta och spekulera skred jag till verket i Photoshop, förvandlingen kunde börja. Jag vill inte kalal mig en expert i Photoshop, det var svårt och resultatet vart inte heller så bra, men det ger en liten "hint" om hur det skulle kunna se ut ifall mannen som sjöng "me yellow like cheese" inte skulle vara gul utan svart istället:

http://img508.imageshack.us/img508/6359/yellowmanblackmanqu4.jpg

Intressepenisen hårdnar!

2008-02-02 19:41

haha. bra grejjer

2008-02-02 20:13
hahahaha :D
// be the change you wanna see in the world

2008-02-03 02:09
Tomheten i blicken påminner lite om Joseph Cotton.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2008-02-03 10:04
man ska inte skratta jag har träffat han hen e ju faktist missbilldad i ansiktett sen att han e albino skrattar ju han skjälv åt men de e ju en annan grej..
im never yet sober

2008-02-03 11:37
mrzionkc

han har ju haft käkcancer och opererat bort en bit av käken, det är därför han ser ut som han gör

2008-02-04 09:42
är det inte ett slaganfall som deformerat ansiktet?
45 clash är fett underskattat

2008-02-04 15:40
Han verkar ha varit med om en hel del elände genom åren. Vad frisk och kry man känner sig helt plötsligt.
Intressepenisen hårdnar!

2008-02-05 20:37
Han har haft cancer i hela kroppen typ (och som sagt opererat bort halva ansiktet pga det) och varit på väg att dö sjukt många ggr. just nu verkar han vara helt frisk. Jag undrar hur han skulle sett ut med svart pigment back in the days när han var hyffsat frisk. Kungen av dancehall när han var som bäst!! på 80talet ina style 
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!

2008-02-07 09:17
håller med partillo ta en annan bild när han var ung och het
bränn, bränn, bränn alla män

2008-02-08 10:57
klockrent

2008-02-10 12:25
»Han har haft cancer i hela kroppen typ (och som sagt opererat bort halva ansiktet pga det) och varit på väg att dö sjukt många ggr.«

Med hela kroppen menar du käken? Och med sjukt många gånger menar du en gång? Det var ju efter operationen kring -86 som hans ansikte blev deformerat. Sen har jag inget minne av att ha läst om mer cancer eller att han ska ha varit nära döden.

Just nu lyssnas Yellowman & Father with Peter Metro LP (1982, Absissa). Skitbra skiva! Enligt låten »Pooping Temper« så fiser Yellowman som trumpet medan Fathead fiser som en saxofon.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2008-02-10 12:26
...eller att han ska ha varit nära döden fler gånger.

2008-02-10 12:44

kalcidis

jo doktorerna sa ju till han ca 1980 att han bara skulle ha 2 år kvar att leva men han väll kämpat som fan och lever än idag.

2008-02-11 15:04
Esshå; ... eller så sa de -86 att han skulle ha 6 månader kvar att leva :) Något som han uppenbarligen motbevisade.

Cirka 1980 hade ju hans karriär bara börjat boom up!

2008-02-11 15:12
frågan är om han blivit lika stor om han inte varit albino
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-11 18:01
det tror jag utan tvekan, han är ju som några skrivit ,the don of dancehall under 80-talet. det är ju musiken han hyllas för inte sin gulhet! men men man vet aldrig
Mabuhay!

2008-02-11 18:17
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2008-02-11 19:22
att han var albino gjorde nog ganska mycket för hans stjärstatus...
Men han hade ju aldrig blivit stor om han var en tråkig deejay, så jag tror på en kombination.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2008-02-11 19:38

Huruvida hans lilla... åkomma gjort honom känd eller inte är jag inte så intresserad av. Han har ju så sjukt mycket bra låtar i ryggsäcken, givetvis mycket skräp också men vilken av dem har inte det. Han har ju släppt som en galning.

Intressepenisen hårdnar!

2008-02-12 09:51
det var det jag syftade på, undra hur mycket hans albino-het (så heter det kanske inte) har hjälpt honnom frammåt, han hade säkerligen blivit ganska stor ändå men det hade varit intressant att se
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-12 13:47
Klart hans albinism har spelat roll. Folk hade nog mycket enklare att minnas honom och när man dessutom var en väldigt skicklig deejay så var det än bättre. Bara att kolla på exempelvis på Purpleman (även känd som Peter Yellow) eller Mellow Yellow (även känd som Yellow Hands) som inte lyckades bli lika stora som Yellow just för att de inte var utmärkande nog (även om bägge var väldigt duktiga).

Fast en gimmick bär inte en deejay hela vägen heller, så albinismen ska nog inte anses spelat för stor roll. Finns ju en anledning deejays som exempelvis dvärgen Weng Weng inte blev kändare än vad de blev.

2008-02-12 13:58
kalcidis: Ok jag kanske överdrev lite... men han har haft cancer vid flera tillfällen, kanske inte varit nära att dö varje gång hehe. Anywayzz, länge leve King Yellow!
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!

2008-02-14 18:25
hahahahahah
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2008-02-14 22:33
haha, king yellow rules