I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min första reggaelåt, de lugnt jag tar inte mig själv på extremt stort allvar

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-11-14 13:18

Min första reggaelåt, de lugnt jag tar inte mig själv på extremt stort allvar

Ganja swing på real rock riddimen

http://www.youtube.com/watch?v=PFrV61jAhB8

Det är min första, jag har aldrig direkt hållit på med inspelning, jag har alltid gjort beats.

/Alexander

www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels

2007-11-18 19:15
schysst musik ändå...för att vara din första.

men själv låten är väl om jag ska vara helt ärlig sådär. lite mkt "robot" röst för mig på ngt sätt. Men hade iofs inte kunnat göra bättre och om du fortsätter kommer det säkert bli bättre och bättre.
justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com

2007-11-18 20:31
tackar, ja jag hajar hur du menar, men jag ska träna in att sjunga så ska jag testa det
www.alexanderadiels.com

2007-11-18 21:04
aight. gör så.

lycka till och lägg upp gärna upp fler låtar om du önskar feedback.
justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com

2007-11-19 21:53
tycker den funkar, det behövs mer svenska artister :D bra budskap oxå, jah bless osv ;-)
Kärlek och respekt...

2007-11-19 23:46
Det va ju inte skit dåligt. du har en ganska skön röst om du skulle utvecklas framåt. realrock är ju en gammal klassiker så blir ju nästan aldrig dåligt, men du gör det helt okey.

okey det är ingen låt jag skulle sätta på själv bara för att lyssna, men den skulle gå före mycket annan skit man har hört.
{F.e.C.}

2007-11-20 16:05

tackar, men det är inget sånt jag ska gömma mig bakom att jag egentligen hållit på och träna som jävlar bara för att sen ha att skylla på och säga att det var min första.

Men jag förstår va ni menar, jag tänkte själv på det med tråkigt och monotont,.

men det som kändes va att vitpojke-i-sverige-toasting får man hålla sig lite, hade jag försökt dra ut rejäla svängar hade det tenderat till att bli oerhört fånigt. Hålla på att låta bajsnöjdig kan egentligen aldrig låta bra så länge man inte skulle vara en långt gången erkänd artist inom vilken genre som helst.

Men oavsett hur många år det skulle ta ligger målet på att klara att göra i alla fall två låtar med fin melodi, redigt jålig melodi också, utan att det vare sig låter fånigt eller bajjenödigt som jag själv skulle kunna lyssna på 100% allvar även om inte låtarna glänste av erfaren artistanda.

www.alexanderadiels.com

2007-11-20 16:23
Lite monotont, men du har definitivt rätt i att det är bättre att låta som en robot än att försöka låta som gentleman=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-20 16:26

tackar,  ja hade jag försökt klämma ut massa mjuka svängar hade det garanterat låtit påklistrat.

Så jag hamnade någonstans mittemellan att jag inte visste vilket jag skulle prova.  Samtidigt finns det många feta verser i dancehall senare 90- och efter 2000-  som kan ligga som en golfboll på lillfingret.  Men en hel låt kan bli segt.

www.alexanderadiels.com

2007-11-20 19:00
vad använde du dej av för utrustning eller program? (inte så hemma på att göra musik men men ;) )
Kärlek och respekt...

2007-11-21 14:32

jag spelade in på min digitalporta, i den inbyggda mikrofonen som egentligen inte är skitbra för att spela in t.ex sång.

Låter som jävlar undanflykter bara här men så är det ibland.

www.alexanderadiels.com

2007-11-27 08:08
eaase
på tal om det där med "robotröst", jag tycker fan det funkar bra, har precis börjat lyssna in lite Junior Demus, och han kör ju med något liknande.

heavy chuuune
chuu chuuuuu

2007-11-27 14:51
tackar, fast jag ska träna in att sjunga mer på riktigt också, ska spela in när denna skoluppgiften är redig.
www.alexanderadiels.com

DJ

2007-11-29 15:50
skön låt, kanske lite för att ni använder real rock men de lät bra!

2007-12-10 01:09
tackar, ja men beginners ska alltid tänka på att välja ödmjuka rytmer. Fast i detta fallet har jag alltid velat kicka på real rock riddimen ifall jag någon gång skulle prova spela in.
www.alexanderadiels.com

2007-12-10 01:10
Nästa jag ska träna in och spela in ska jag också lägga på en fedeklassiker, ni kanske till och med kommer snea på att jag besudlar klassikerna, fast åt andra sidan, hor kärs, luften är fritt.
www.alexanderadiels.com

2007-12-11 23:14
Tycker du ska va stolt. Riktigt bra!

2007-12-12 15:17
tackar
www.alexanderadiels.com