I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

haha boomwahdis-bloggen

Övrig musik - Reggae & Dancehall

   

2007-09-19 10:48

haha boomwahdis-bloggen

Haha

har inte läst så mycket på den bloggen förut men idag fick jag mig ett rejält skratt!

"Innan jag ger mig in på att berätta om vår första dag på URF, låt mig bara berätta lite om den så kallade ”reggaepubliken” i Sverige. Det verkar som om många har kommit in i det här bakvägen, alltså, det är deras gräsrökande som har lett dom till musiken, och inte tvärtom. Det finns till och med fjortisar som bara köper campingband för att kunna puffa gräs med svenska tolvstammare, och DOM ska vara måttstocken för vad ett fan av reggaepublik är.

Inte för att jag var världens gräsrökare till att börja med, det är inte min grej, men nu tänker jag ALDRIG MER AV PRINCIP RÖKA GRÄS! Jävla spån. Annars märks tre typer av estetik mest på fetivalen: röda dreads-hippies, kvasihiphopare och kickers med Old English-tatueringar på underarmarna. Om jag någon gång startar en reggaefestival ska jag införa dresscode. Skinheads kommer in gratis, inga vita människor får ha dreads och ”rastafärger” ska vara strängt förbjudna. Alla som kommer i säckvävskläder ska inte bara nekas inträde utan få en rejäl omgång för sin dåliga smak."


 

hahaha bland det roligaste jag läst på länge ni som gör den sidan borde skriva oftare, alex schulman släng dig i väggen.. haha

Pleasant, andra lördagen varje månad!!