I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-19 13:57

collie keff

såg just collie budds tunga låt på mtv, som efteråt alrig mer ska spelas.
Han gör en dunder låt som bara handlar om ganja, sen säljer han sig som prostituerade brukar göra.
snubbarna på mtv fixar en video, BANG sen har hela betydelsen med låten försvunnit.
dom såg den åt den spottade ut den i skitträsket som är denna världs musiktycke.

bajs

Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-07-19 14:49
Så du väljer att bajsa på en artist bara för att han gör några låtar som inte passar in i din smak? Du vill att alla hans låtar ska handla om Ganja eller vart vill du komma? Känns som att du är aningen trångsynt i ditt tänkande.
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.

2007-07-19 14:53
villen låt handlar det om? han har gjort fler smokelåtar.
 i get more pussy then panty!

2007-07-19 15:57
tycker collie nästan bara gjort skit.. syssar väll mer med reggaeton osv än vad han gör med reggae.. herbd come around är väll det ända riktigt feta, men finns betydligen tyngre grejer på den riddimen. + nåra spår som funkar... annars är det bara skit
{F.e.C.}

2007-07-19 16:06
har du helt seriöst hört honom göra reggaeton?

blind to you - mos def hot!
 i get more pussy then panty!

2007-07-19 17:06
han e 2006
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com

2007-07-19 22:21
skrev detta i den andra tråden du dissar honom i,

Prosac, han gjorde videon långt innan låten var en hit...
Jag förstår fan inte hur skitnödiga snubbar som du tänker, det är ju aldrig artisterna som spelar sönder sina låtar i komersiella radio/tv kanaler, fukk ska dom göra, ringa BET och typ:
-Hey, det här e collie budzzzz, kan ni möjligtvis spela min låt lite mindre på er station, jag är rädd att dom inte kommer tycka jag är äkta i sverige om ni spelar den för ofta...

Fast det var innan jag såg att du var den där Lancu rankin anti slackness tomten... nu när jag såg det, orkar jag fan inte argumentera med dig...

2007-07-19 23:08
ProsaQ
Fan du mår ju inte bra, hur fan kan du tycka olika mycket om låtar beroende på hur mycket de spelas på mtv. Pinsamt.
-:Slowmotion better than no motion:-

2007-07-20 10:33
Jag tycker Collie Buddz är grymt bra. Både albumet med framförallt 420 mixtapen var grymma.
Dubchild
www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com

2007-07-20 12:32
nej, menade ju såklart som ni också hade fattat om ni inte var så pissnödiga att en låt som har ett budskap i form av just det som låten har, inte ska vridas till en MÄNGD annat skit, som mtv etc mm osv spyr ut.
men ni gillar ju sånt så, skitsamma.

Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-07-20 12:39
och ja, collie buddz e grymt bra, därav min oro.
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-07-20 12:44
och poppa, du e ju slakness-megatron själv så varför ens bryr du dig du har väl en massa slakness o välja ut till nästa slakk-dans.
and benny? im fine man, fine as can be.

lionofjudah, ja dissar videon/collie i det han gör i den.
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-07-20 15:55
lionofjudah, ja dissar videon/collie i det han gör i den

Så för att få dig att må bra skulle videon filmats på ett ganjaplantage eller uppe i bergen? Palla att sitta och hata på såna små detaljer.
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.

2007-07-20 18:13
lion, ur synsätt på saker o ting som du tydligen inte har en aning om, så är det skumt att göra en fet låt som handlar om en grej (verkligen BARA en grej) o sedan vika sig för cencur o liknande bara för att den skulle ut o visas upp.
världen e ju inte redo när dom blipar såna vanliga ord som ganja o cannabis o annat naturligt.
jag mår fint serru, det ja stör mig på är nödvändigtvis inte collie buddz utan mtv´s o andra kanalers sätt att äckla sig.

men att sitta här på ett litet forum o gnaga, det e faktiskt lite nördigt så, ja drar!
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant