Ny Jamaicaresa 14-28 februari 2008
International Reggae Travel är stolta att presentera en ny gruppresa till Jamaica . Resan går av stapeln 14-28 februari 2008 och man kan resa från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Priset är från 18.480 kr inkl. skatt. Några godbitar ur programmet: * Negril * Krokodilsafari i Black River * Treasure Beach och Pelican Bar (en bar mitt ute i havet) * Montego Bay * Ocho Rios * Dunn´s River Falls * Follow Di Arrow (stage show) * Kingston (Bob Marley Museum, Tuff Gong Studios och shopping/skivsafari mm) * Port Antonio * Nanny Falls (vattenfall i maroonland) * Blue Lagoon Missa inte denna unika chans att uppleva Jamaica! Mer info finns på www.reggaetravel.se
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
Oh, shit! Blev skapligt sugen nu! Missa inte denna, ni som inte åkt! ! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Håller med föregående! Missa inte!
Soulable & Sara: Tack för rekommendationerna! Nöjda gäster är bästa reklamen!
Missa inte denna chans! Bless
Pinnacle SoundSystem.
kanske det kanske
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
ska önska mig i 18års present
om det är någon som vill bjuda med mig är det bara att säga till =)
Excuse me while I light my spliff, ooh JAH I got to take a lift, from reality I just can drift, thats why Im stayin with this spliff!
Här är två gamla IRTare som varmt rekommenderar! Faktum är att Hacke tjötar lite om att åka med nästa tripp med bäbisen! Hmm vi får väl se...
Programmet ser fett ut! As always!
Vill du verkligen få ut maximalt av din Jamaicaresa är detta trippen att haka på!
Bless up!
vi kan la dra samtidigt hacke?!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Matics & mrs_ellie (+ Hacke): Tack till er också för rekommendationerna! Klart ni ska hänga på med bebisen! Vi försöker att ta vara på gästernas synpunkter och varje år förbättra resan. Det är t ex Matics och några andra gästers förtjänst att vistelsen i Kingston blir längre och mer skivfokuserad nästa år. Mayornas: Vore grymt kul om du hängde med!!! Måste påpeka att det är viktigt att boka snarst då flygbiljetterna annars kan ta slut!
Nu känner man ju flåset i nacken bara för det! : )
Sjukt nice upplägg. I would if I could.
Det är mycket pengar. Men en stor upplevelse antar jag. Kan inte någon som åkt förut berätta lite hur det vart och så?
hej
K!mmen: Fantastiskt.
Okej, nu går jag!
Jag skrev en text på den förra restråden, den verkar tyvärr vara borta nu!
Önskar jag hade pengar...då hade jag kunnat upfylla en av mina livs drömmar...
Between the drops there is no rain, within the hurt there ain't no pain...
18000....!?!!=!=!=!?!?!?!?!?!??!?!?!
det va de sjukaste. klarar sig på hälften
worlds best lover
Sclash: För hälften får du bara flygbiljetten ju... Har du varit på Jamaica? Jag lovar dig att priset på resan är bra relaterat till allt du får uppleva. Dessutom slipper du allt trix med att fixa boende och transport.
Precis. hälften så har man biljetten. Boende? inte så svårt att fixa. Kommer man ut lite på landet så är de flesta jamaicaner MYCKET trevliga, och man får bo hos dem nästan gratis. och de andra grejjerna? shiit. bara turist grejjer, visst vissa grejjer är riktigt riktigt fina och nice att uppleva. men det behöver ju inte kosta skjortan för det? jag säger, upplev Jamaica på egen hand.
worlds best lover
Vad är turisthak förutom Dunns River och möjligtvis Black River? Tycker detta var en kalasintroduktion till Jamaica och om jag rest själv skulle jag inte sett hälften så mycket som jag gjorde nu! PZ
Sclash: Du har rätt till din åsikt och om du vill uppleva Jamaica på ditt speciella sätt så är det soft. Jag håller med dig om att de flesta jamaicaner är jättetrevliga!!! Men det är nog inte bara att komma till ön och räkna att man ska få bo hos någon gratis. Vår ambition är inte att vara "turistiga" utan tvärtom. Det här blir vår femte resa och det tycker jag är bra bevis på att våra resor behövs som ett alternativ och är uppskattade. Och jag kan garantera dig att vi inte tar ut några överpriser, snarare tvärtom. Det är första gången vi har Dunn´s River Falls med i programmet. Vi har undvikit det tidigare pga av att jag uppfattat det som en klassisk turistfälla (baserat på mitt besök där 1993), men när jag var där och rekade tidigare i år så kände jag att det faktiskt är en kul utflykt på helgen när inte fallen är överfulla av amerikanska kryssningsturister. Black River tycker inte jag är turistigt, Soulable. Vad rekommenderar du att man ska göra på Jamaica Sclash?
nä, jag tycker priset är helt överkomligt. som sagt, halva priset är flygbiljetten, resten boende, utflykter, man är med folk som kan stället, blir en bra grupp människor osv. dock tycker jag det är synd att det nu bara är 2 veckor :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Absolut inte stället, men krokodilsafari är väl lite turistigt. Var jäkligt kul, även om jag var fegast i vattnet. Sist i, först upp! PZ
Låter sjukt nice asså.. hur länge är man där da?
No stress, no press, Jah bless
"14-28 februari " Där : )
När man kommer hem efter en resa som denna tycker man inte att en krona av det man betalat är för mycket, det lovar jag. Det enda stället jag tyckte var turistigt var Negril, men det gav ändå en bra kontrast till resten av resan. Vi var dessutom aldrig inne i den riktiga turistsmeten där, så det var perfekt även där! =) Tror utan tvekan att man kan få till en billig vistelse på JA om man verkligen vill, men vill man uppleva och se så här mycket, utan att behöva stöka eller grejja för mycket själv är detta en lysande resa! Perfekt förstagångsresa, vill säga. Fegast i Black River var för övrigt de som inte badade alls... :P
Okej, nu går jag!
Eyy soulable.. ang blackriver så var jag först i och först upp...:) jag rekomenderar den oxå STARKT! fanns inget jag inte riktigt var nöjd med...om det var nått jag tyckte var dåligt och jobbigt så var det att man mådde rätt dåligt när man kom hem för man ville tillbaka hela tiden...
Tycker alla som var I vattnet överhuvudtaget var modiga! Bada med krokodiler 500m bort, me? HELL NOOOOO!
Couldn't agree more, Sara.. =) Sen är det ju dock stor skillnad på mod och dumdristighet.. :P
Okej, nu går jag!
det är så dyrt på jamaica...:(
Det är inte speciellt dyrt? PZ
Nu börjar bokningarna komma in.
ok jonte... vi var visst inte modiga utan "dumdristiga" oxå.... men det visste vi ju innan så hoho! tur att det finns dom som är både smarta och modiga at the same..! poooh om man nu kan kalla otrohet smart<???
den dan jag har dom pengarna öjöj säger jag bara =)
TIF ONE THIS IS FEELING
Har faktist funderat på att göra en resa till det här området under ungefär samma period och det här kan ju vara ett allternativ. Hur länge finns det platser kvar och när behöver man senast boka?
Jag ville åka förra året men hade inte pengar och nu har jag jobbat och slitit hur mycket som helst. Det kommer bli skitkul!
Easyskanking: Jag lovar att dina pengar kommer att vara väl spenderade! Välkommen ombord! Secretarmy: Det är alltid lika svårt att säga när man senast måste boka. De sista biljetterna brukar gå åt i augusti, men det kan ju vara flera som bokar samtidigt (gäng) och då kan platserna ta slut mycket tidigare. Det är dock bäst om man bokar så snart som möjligt för annars kan flygstolarna ta slut eller bli dyrare.
soulable Jo, eller det beror på hur man ser på det. Det är dyrare än i Sverige. Och när man åker på "semester" är man ju oftast van vid att det ska vara billigare så man kan spendera lite. Äta gott ute varje dag och sånt. Shoppa lite också kanske..
Dyrare än i Sverige? Jag kom ihåg att jag åt gott för typ 20 kronor! Och var är det billigare än i Sverige nuförtiden förutom typ Asien och Östeuropa? Tycker påståendet "Jamaica är dyrt" är felaktigt bara! PZ
jag är så jäkla sugen på att följa me. när är sista bokningsdag?
Twelve Tribes of Israel
Jamaica är inte speciellt dyrt. priserna är ca 30-40 % lägre än i Sverige skulle jag tro. Man kan som Soulable säger få en god lunch för 20-25 kr. Prån: Det finns ingen sista bokningsdag utan det är först-till-kvarn-principen som gäller. Det finns 16 platser och tre är redan uppbokade. Om du vill vara säker på att få en plats så boka snarast.
ja vill inte
Uppsala Roots & Culture Uppright Musicant
^dessa resor är just sådana^
Dyma: Sköt dig själv!
Men gud hur orkar man ens diskutera sånt? Alla som har åkt med IRT verkar tycka att det är värt pengarna, jag är en av dem och det var värt varenda krona. Ett bra sätt att åka till Jamaica första gången om man t.ex som mig skulle åka själv, bra introduktion helt enkelt.
www.unt.se/musikbloggen
Hur mycket fickpengar har ni som åkt med på tidigare resor haft med er? Berätta gjärna om det var för mycket eller för lite osv.
Hasta La Victoria Siempre!
Du klarar dig med rätt så lite. Beror ju helt på hur mkt du vill shoppa och så. Jag gjorde av med 6500 cirkus... Då köpte jag 4 t-shirts, 1 RiddimDriven tröja (ej billig), 14 skivor, yadayada! PZ
levde där 3 månader mindre än 18 papp iaf. jaja, slösa pengar you rich people. visa who's the don inna jamrock.
worlds best lover