Million Stylez - ny låt?
Million Stylez hade en FET spelning i Heavensinki igår. Första gången i finland antar jag. Självklart var det allsång till miss fatty och allmänt bra stämning. Men nu till min fråga, han avslutade med en helt ny, och super tung låt vid namn 'xamount a gal' eller nåt liknande. När släpps den? Vad heter rytmen, vems är det?
Mastah L´s rytm. samma som Tsunami Punaany m Governor Andy. vet ej hur den kommer släppas...
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!
riktigt fet låt d där, tung 90´s stylee! big up million anytime. loads of different stylez...
twitter.com/dj_shirkhan
Märkligt, den lät helt obekant. Och jag borde definitivt ha känt igen tsunami rytmen. eller så gjorde jag det helt enkelt inte. Anyway, härligt att han fortsätter att släppa big tunes i olika stilar och lever upp till sitt namn
den e brand new den låten fredrickson!
twitter.com/dj_shirkhan
yes, men jag menade att jag borde ha känt igen rytmen igår om det är samma som Governor Andy - Tsunami punani. Men det gjorde jag inte.
aha sorry, my bad!
twitter.com/dj_shirkhan
biiiiiig chuuuune
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
aså... dont take me wrong ,only right. men är det inte lite mkt slackness a gwaan? tänker på guvernören o million. i wouldnt promote...
Uppsala Roots & Culture Uppright Musicant
ProsaQ P24 I dont get u at all..
haha whaaaat? prosaq p24??
jo jag tänkte så här då jag. Guvernörens Tsunami Punany är ju lite slakkig pga namnet på låten. Sen såg jag fatty videon igår o den var lite slakkig. men ni kanske är av annan mening.
keep the vibe ina uppright style.
Det spelar väl ingen roll... Måste ju inte vara good and righteous vibes för att vara nice vibes, eller? Är ju iaf inga gun tunes hehe. Fan large up Andy & Million, alltid.
Prosaq, kolla Millions Give me the strength då, no slackness there... och andys andra grejjer har du väl koll på.
yes ,checka vad jag skrev i början. tyckte bara det var lite mkt slakkiness.... låtarna är bra men varför inte continue the ites road?
jag tycker att det är nice med lite variation. reggae är mångsidigt
samt tänker på budskapet. men ni får vara av annan mening om ni vill så som jag. Million o andy e grymma ,har inget annat att säga.
Låten spelas som andra spår på Bonafide showen från igår som ligger uppe on-demand nu på vibes46.com. Klicka på lyssna nu och sen på Bonafide till höger i spelaren,.. för säkerhets skull spelades den en extra gång på slutet av showen... Jag kan nästan lova att Combat boysen kör den på sin show också som sänds live med början idag kl 18.
Pull up! Pull up! PULL UP! In coming a musical ting called xamount a gal Fan va fet, låter ännu bättre nu än i lördags.
Million a conscious youth
Öh, du mr LOSAC. (Prosac) Allt som refererar till verkligheten behöver inte alltid betyda att artisten i fråga promotar " the slackness vibe". Det är ju "essential" att låtskrivare/artister förmedlar verklighet utan att för den sakens skull tycka att verkligheten är vacker. Big up för att du bryr dig!!!!!!!!!!!!
When mi feel lonely I pick up mi sellphone... She hear di phone ring and give Milli di sweet tone..Say she want di I to mek her moan and groan. Mi say surely if yu well wan´mi bone, yu can sit pon it like a queen pon her trone! - där har ni damer. sexigt o smetigt. skitsamma ,im on some other side of life i så fall.
att ni ens kan hålla på så här.Mi say surely if yu well wan´mi bone, yu can sit pon it like a queen pon her trone! jag står inte för ngn slakness och jag tycker han kör slakkit i sina låtar och det GÖR han ,fan sitta på bananen som en drottning på tronen ,ja visst tjejer ,go dot jus dat ,but yuh have no respect left from me. Ni som tycker det e bara coola rim ,same same ting där med. Self praise iman dont indulge in. Tycker ni jag bara svamlar så se det såhär ,allt som drar ner kvinnans position jämte mannen är fel. Tjejer i videos visst ,men ärligt ,take another look a the ways of this time an yuh know what im saying. nuff english.
bananen/benet/ aniwhat
Mi say surely if yu well wan´mi bone, yu can sit pon it like a queen pon her trone! jag ser inget sexistiskt överhuvudtaget med den linen kanske är du som läser in för mycket i det hela
Mabuhay!
stackars liten, har du hört en reggae låt som handlar lite om sex...usch och fy. fyfan för alla geeks som tycker att reggae bara ska handla om haile selassie
big up Million, sveriges wickedest deejay by far ! ! !
skrev jag ens ett jah eller haile? nain... men skitthesame...han e grym på det han gör men still is the lyric slakk....
cant run from dat
o fyfan för alla geeks som inte fattar ngt.
jag förstår inte heller vad du tycker att är sexistiskt/fel här? sit pon it like a queen pon her throne ger väl snarare budskapet att även tjejer kan vara "stolta" över sin sexualitet. inget att skämmas för etc. om du skulle klaga på tex mr. vegas - she's a hoe skulle jag förstå det. den känns inte speciellt upplyftande
det enda den linen säger e "tja! ska vi knulla?" inget fel på det... slackness fo life!!!
Mabuhay!
reggaens/musikens ursprung ligger i att lyfta folket från misär och svårighet. Ge en oegoistisk väg att fly för en stund. Om det inte är positivt och rättfärdigt är det missbruk av ngt fint. punkt slut.
samtliga band som kör på engelska ska alltså sluta med det å bara köra på svenska oxå eller?
Mabuhay!
Om det inte är positivt och rättfärdigt är det missbruk av ngt fint. kan inte du säga vad som är negativt med ditt million citat för jag fattar inte vad du menar
Mabuhay!
hade han kört på svenska hade hans låtar inte kommit i närheten av den hype han fått utomlands, han vill väl nå bredare publik
Mabuhay!
och då känner du att du måste diisa honom
Mabuhay!
Har inga a a och o har sa jag sager bara, HAHAHAHA
"Sex är vackert, om man älskar personen och om man håller sig TO YOUR OWN People." VAD menar du? Vadå egna folket?? Jag blir mörkrädd..
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
ha ha ha sicken idiot.... hur känns det att dela åsikter med KKK...
Mabuhay!
serika_virgo , du säger verkligen words of wisdom
Man bör inte låtsas vara någon Jamaican man, han är vår sean paul. Det hade varit bättre om han kört på svenska, engelska i värsta fall, hur mycket svensk dancehall finns det? Knappt någon, million är en jamaican dancehall wannabe, och det är sant. På vilket sätt skulle han vara "vår" sean paul? Vad har dom för likheter? Vad är det som är så negativt med sean paul? Förklara, tack.
Serika_Virgo det är intressant att du säger att jamacaner inte gillar Million när han kom fyra i Red Stripe tävlingen (var det väll) på Jamaica
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gentleman är ju rätt stor han med och även han snackar Patois. sen är det ju frågan om du är värd att diskutera med när du klagar på "ras"-blandning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"LEAVE OUR MUSIC AND CULTURE ALONE" dummaste jag hört,musiken är för alla oavsett hudfärg,inte heller sjunger tex Gentleman med jamaikanst dialekt för att håna musiken,han gör det för att hedra den. samma gäller för Million Styles,plus att jag tycker att dom är grymt duktiga båda två. Reggaen (och Dancehallen) skulle spridas världen runt till alla?,handlar det om att ta det tillbaka nu? plus så om det inte var för europesiska länder så skulle inte hälften av dessa artister kommit ut från lilla ön eftersom det känns som om att det är grymt stort konkurenns på dagens Dancehall scen.jag tycker bara att det hjälper scenen att utvcklas om nån vit /europer sjunger med jamaikanskt dialekt...det gör att andra artister blir mer motiverade...det finns inget "vårt" längre...men alla är medvetna om musikens rötter och respekterar den om man håller på med den musiken.Musik är för alla."hade million varit en svart african..så hade ni nog sett hur lite skivor han sålt" hehe.. ganska roligt det där faktiskt....
tyvärr vart det lite värre än jag från början intenderade med mina inlägg ,sorry.
Serika_Virgo
1.
Hade det inte varit för västerländsk Rhytm and blues så hade ju aldrig Mento utvecklats till ska (--> Rocksteady --> Reggae --> Dancehall)
... ush och fy för kulturblandning.
2.
Den där Bob Marley.... var inte hans farsa vit som en påse snö?
...ush för rasblandning.
ETC!
Vad gäller patois och andra kulturella "särdrag" så är de väl knappast regionella? Visst fan upplever man samma vibb på ett dancehall i Japan, som på ett i JA! Reggaens kvarter finns i alla städer!
Kultur bryr sig inte om stats-gränser, den lever i människor.