Jamaica 2007 med IRT
Det har blivit dax för International Reggae Travel (IRT) att presentera nästa resa till Jamaica. Den kommer att gå av stapeln 16 februari - 2 mars 2007. Resan inkluderar utöver flygbiljett och boende på guest house även utfärder till Ocho Rios, Montego Bay, Negril, YS Falls (vattenfall), Appleton Estate (romfabrik), Black River (krokodilsafari), Treasure Beach, Port Maria, Kingston, Blue Lagoon, Nanny Falls (vattenfall), Port Antonio och Port Royal (piratnäste). Det finns även möjlighet att gå på reggae konserter och danser... och så kan man bada... Läs mer om resan på IRT:s nya domänadress www.reggaetravel.se
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
rekommenderas...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Tack för mailet, den här gången ska det bli av, det lovar jag! :P
Okej, nu går jag!
när måste man ha... bokat?
Bokningarna har redan börjat komma in. Så vänta inte med att boka om ni bestämt er för att följa med.
åh, det där var det fetaste jag gjort! vad kul att ni lagt till krokodilsafari oxå..
www.unt.se/musikbloggen
mm, pengar pengar behövs, damn, bankrån kanske lr börja beckna igen...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
GhettoQueen: Vad du är rar! Ja, du älskade Jamaica och Jamaica älskade verkligen dig. Det vi lagt till från förra året är Black River (krokodilerna), Treasure Beach och Port Royal (pirater). Mayornas: Johan, we love you... vore kul om du hängde med, men IRT supportar inte brott...
Dubchild: Va inte elak mot lille Johan nu... He's just a man...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ok då, får fixa mer jobb då, bless ladies!!!
Har också funderat på att åka till Jamaica innom några år :). Men är det snat att det är väldigt många som är fientliga mot vita där, ni som har vart där hur vart ni bemötta?
DIF!
Bob: Jag har varit väldigt mycket på Jamaica och jag måste säga att jag med endast ett fåtal undantag blivit väl bemött.
Kan rekommendera ITRs tripp starkt! Va med på årets resa och fick mer smak av landet! Mia O Jeli Big Up o Mad Luv! Klart som fan att du ska med Johan! Bob: Hmm... visst finns det folk på ön som inte gillar blekfisar, oftas i storstäder, Kingston, Mo´Bay. men antar att det e som här hemma att de finns vitingar som inte gillar mörka... Men man får vara beredd på att man kanske få höra folk ropa efter Redneck ( mest för att jag e rakad o alltid bränner skallen ), whitey lr nåt annat tillmälle... tycker dock att du ska åka dit, min resa gjorde ett stort intryck på mig och jag fick vänner för livet... = )
...One Of Many, GBG'z...
oooh... hur kunde jag glömma... :S Nanny falls va skiten! Klart en av de topp fem sakerna jag har gjort som har påverkat mitt liv... Nästa år ska jag banne mej vara ute i djungeln i nåra dagar!!! = )
...One Of Many, GBG'z...
Yaou! Bokade resan i dag....Jamdown here me come =)
Pinnacle SoundSystem.
Nån som vart på resan o gjort dubplates!? nyfiken på pris!?
Pinnacle SoundSystem.
dubchild: Några reportage från senaste resan? Vad sugen man blev nu... :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
angie, du behöver väl en hot latino, mig alltså, då följer jag med hehe... men allvarligt, res med dessa damer, dom är bäst och kan sin sak, helt klart, hood love!!!
Matics: Välkommen till truppen! SunTzu: Årets resa var en riktig hit! Vi gjorde och upplevde i min mening väldigt mycket utan att det blev stressigt. Gruppen var, liksom på alla resor, jättemysig. Otis (vår jamaicanske medarbetare) var i högform också.
Dubchild:Man tackar! Kommer bli mitt livs resa....=)
Pinnacle SoundSystem.
Matics: Good choice! Du kommer att få en helt oslagbar resa och minnen för livet! = )
...One Of Many, GBG'z...
CalmOne : Give Thanx! Har längtat dit sen jag föddes =) Vilket är ditt bästa minne Från resan!?javascript:submitForm('normal'); javascript:submitForm('normal');
Pinnacle SoundSystem.
fan jag vill ha pengar å åka med..
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
TeKoNe: Get that money! Det är väl investerade pengar! Nattkrig: Vi kommer att fortsätta med resorna så länge det finns efterfrågan och vi tycker att det är kul.
Matics: Bästa minnet... hmm... Förutom att jag träffade min helt underbart, fantastiska flickvän o lilla dotter så Måste de vara trippen till Nanny Falls strax söder om Port Antonio rakt in i djungeln på slingriga grusvägar som bitvis har regnat bort lr råkat ut för en landslide... Medans man sitter i bussen som styrs av den alltid så lugna Mr O´Neil. Med hjärtat i halsgropen o spanar ut över det mest fantastiska underbara landskap som mina ögon har sett... Rio Grande slingrar sig ner från John Crow Moutains fram genom en regnskogs djungel, som kantas av olika plantage med olika frukter... svårt att beskiriva så här ord men jag blev helt kär och viste att jag hade kommit hem, det är jag hör hemma... Sakta går vår färd uppför mot byn där vår hike ska ha sin bas och för att träffa Maroon ledaren som ska berätta om dess historia innan vi berger oss ut i bushen. Efter en svettig timme av att lyssna på Maroonen så är det dax att be ge sig ut i bushen. Alla i gruppen är pumpade av förväntan efter som vi har fått höra hela resan om hur detta är sättet man ska uppleva ett vattenfall på o inte på det turistanpassade vattenfallen som är så vanligt annars... innan vi berger oss ut så får vi reda på att det har vart en landslide och att stigen är förstörd halv vägs så vi kan inte nå den övre bassängen i fallet utan den som är nedanför... Jag är som helt tagen av hela upplevelsen att äntligen få traska runt i en djungel, känner hur naturen får tag om min själ o ger mig styrka o stor gljäde, ett lyckorus utan desslike sprids i min kropp... Gruppen delas snabbt upp i två grupper, den första gruppen drar iväg snabbt med en av våra guider medans våran guide, som liknar en heldel Mr Echo ifrån TV-serien LOST, stannar upp o säger att vi ska svänga av här o ta en mindre utstakad stig som är istället för den gamla som e förstörd för tillfället. Guiden sticker iväg för att hämta tillbaks den första guiden. Vi står o väntar en stund men jag blir otålig o följer efter honom o finner snart Mr No Fear, Maria O Alicia, hennes 5 åriga dotter, badandes i en liten bassäng bildad av ett vattenfall... Får ett infall att jag ska kolla hur vattenfallet ser ut längre upp, så jag börjar att ta mig för fallet. En helt obeskrivlig känsla av att eufori, naturens kraft emot mina ben och lycka att jag äntligen är här... efter ha klättrat i nåra minuter så tittar jag tillbaks o får se Mr No Fear gula Jamaica keps komma upp bakom mig... vi bara ler emot varandra med hela ansiktet och fortsätter uppför fallet tills vi möts av en stor bergsvägg där vattnet forsar utför... lite berdrövade åter vänder vi tillbaks igen till stigen, dom andra har redan dragit iväg till det stora fallet... den nya stigen är som en lerbana och man får tänka sig för hur man ska ta sina steg hela tiden för att inte ramla omkull... snabbt kommer man in i det hela o bara nåra minuter senare är vi framme vi fallet och vilken syn det är, helt magiskt, helt underbart vackert... vi badar o har skit skoj i säkert 1½ timme innan vi berger oss tillbaks. Under vattenfalls strålen så förlovar sig ett av paren nåt som jag inte fick redan på förens vi hade kommit hem (BIG UP TOMAS O JENNY!) ... Jag hade grymt svårt att slita mig ifrån Nanny Falls, slutade med att jag va den som gick sist tillsammans med Tallis o en gammal Maroonman som poppa upp från ingenstanns i djungeln. Han hade nog den mest svår tydda patoisan som jag har hört, fatta kanske ett ord i en menning han sa... fick namnet jungleboy av honom iaf... Ett tips till dig som ska besöka Nanny Falls, ta helst på dig ett par gammla sneakers som du kan tänkas förstöra eftersom det är det bästa att klättra med i vattnet ev badskor, T-shirt och massa vatten eftersom det är varmt o en tufft tripp... Lr vet du vad? Vi kommer säkert att ses i Nanny falls när det e dax! = ) /Calm One
...One Of Many, GBG'z...
Calmone: OJ OJ OJ! Vilken historia, känns som jag befinner mig i paradiset!=) Måste fråga/ Köpte du några vinyl!? Billigt!? //Mattematics
Pinnacle SoundSystem.
Hehe... Ooooh ja! Nanny falls är skiten! = ) köpte lite granna men det var ganska svårt att hitta överallt... Jag hade tron om att man kunde köpa vinyl vartsom helst men den digitala revolutionen har hunnit komma ikapp även där så det va mest mix cds som fanns över allt, en mixcd kostar cirkus 40 kr. Men det finns ett ställe i Ochi som säljer 7"s men störst utbud finns i Kingston. Riktigt billiga är dom på Tuff Gong Studios, tror jag betalde cirkus 6,50 per 7"are då annars kostar dom 13kr... Finns en hel hög skivaffärer i Downtown Kingston men det är risky bizzniz att hänga där nere... Blezz /Calm One
...One Of Many, GBG'z...
Teligt att höra! No Downtown for mi.. Men Tuff Gong låter mycket lockande! Måste Säga att jag liksom du, trodde att det fanns skivor överallt ( Tänker på alla skivstånd man sett ) Men oj vilka härliga priser. Diffar ju på 20 kr skivan! ( Vinylväskorna med ) HeHe! Spelar du skivor ute!? Blezz // Mattematics
Pinnacle SoundSystem.
äh, skit samma, dra till downtown ändå, det ska jag göra...
Irie! Lets go downtown!
Pinnacle SoundSystem.
hehe... Jag vet, trodde de va så med innan jag kom dit... Fast lite så e de allt nu med fast med cds men det suger! Militant vinylist! cds r killin di music! Man kan göra en massa fynd i DownTown, va i en butik som inte hade annat än gamla 7" som va helt nya typ... Fast för att hänga runt i DownTown Kingston gör man bäst i att ha med sig en jamaican då får man va lite i fred iaf och slipper en del hustlers... Ta med dig väskorna allt! = ) Nope, spelar inte ute utan e bara en samlare fast min grej e mer HIP HOP men har man en flickvän som är Reggaefanatiker så påverkas man rätt friskt =P... Sj då? Har ett eget sound kanske? Mayornas: Om du far med till Jamaica nästa år så kan vi hänga i DownTown, ska bara fixa fram en UZI... hahaha Vilket jag lär behöva... hahaha
...One Of Many, GBG'z...
okey..cds är inget för mej heller! Strickley Vinyl=) Spelar ute en del, men önskar att spela mer, men d finns många klubbar i sthlm...Man får göra sej ett namn=) Funderar på att starta ett sound, Men måste få tag på rätt personer osv..Skulle vara riktigt kul! och sen göra Dubplates=) Då måste jag hooka upp med en jamaican da! hehe....kan se alla vinyler framför mej.....ojoj va jag längtar! Lär bli övervikt på planet!!! Hur gick det till när du åkte!? Träffades gänget innan avresa!? Blezz //Mattematics
Pinnacle SoundSystem.
Its all about gettin up! hehe... = ) Visst hade de vart grymt med ett eget sound, CdKillah´s! =P Vi fick gjort en dubplate med en kille ifrån Bull Bay, straxs utanför Kingston, kanske inte den bästa men ändå jag va skit glad iaf... = ) Fast det hade vart skiten att ha nåt med nån av top dogsen på ön... Hur länge hade du tänkt att vara kvar? Jag var kvar en vecka extra när jag va där och det va helt klart värt det. Va skönt att slappa lite efter dom två första veckorna. Du vet att du får ha två väskor med dig på 32kg st = ) så det kommer nog inte bli nåra problem. O Du grabben... ta med dig en bunt pengar för att köpa högar med skivor = )... =P Jag träffade Maria, Angelica och två tjejer till som skulle fara ifrån Göteborg fyra månder innan på café där dom berättade om upplägget om resan, hur livet är på ön och om sig själva. Fick ett mkt bra intryck med engång och längtade mer än nånsin att få sätta sig på planet o fara dit. = ) Bless Up! /Calm One
...One Of Many, GBG'z...
Tänkte väl vara där i de 2 veckor som resan är på...Eftersom jag reser själv så känns det väl sådär att stanna, men vem vet=) Shit 64 kg! Jo man tackar! Har goda förhoppningar på denna resa, Skulle vara najz att träffa nåra ( i gruppen ) innan man drar till Jamdown! Har du funderingar på att dra själv!? Pengar ska jag ha med mej som bara den ! HeHe...Skivor Skivor Skivor! Faktum är att jag drömde att jag var på Jamaica O grävde i vinylbackarna=) Men den drömen ska snart uppfyllas! Var det svårt att fixa boende!? Om man skulle få för sej att stanna! Va fick du ge för din dubplate?....riktigt sugen på att göra nåt där nere=) Oj kl snart 8....måste kolla på 5 an....pappa dee på jamaica! Såg på reklamen att han va ute bland krokodiler o nån bar mitt ute i vattnet! De e väl dit man ska=) Blezz! //Mattematics!
Pinnacle SoundSystem.
efter 5:ans program så längtar jag till dominica igen som verkar finare än jamaica, men men, jamaica först ändå (kanske), brixton finns ju alltid för mina önskemål=uk rap med en yardie twist...
Jag såg också programmet på Kanal 5. De var på flera av ställena som vi kommer att besöka. Bl a Black River, Treasure Beach, Port Antonio, Blue Lagoon och så klart Kingston. Försökte fixa till färgen på min TV, för det är mycket GRÖNARE på ön i verkligheten.
dubchild - ah jag lade oxå märke till det där med färgen. trodde seriöst det var ngt fel på min tv.
www.unt.se/musikbloggen
Daaaam! fick massiv med längtan tillbaks igår till JA =) även om jag tyckte att Emma klagade en massa o dissade ön ganska hårt... Jaja, hon hade nog tänkte sig nåt helt annat... Hmm... No worryz änna, du kommer säkert att få träffa en del av gruppen innan ni far, det är ju en tid kvar tills det e dax men de kommer. : ) Planen är väl den att jag ska med i år igen men fick reda på i förra veckan att det kan bli strul med ledigheten. Hade ju tänkt att vara borta i 3-4 veckor... Boende fixar sig allt så det e inget problem, finns alla möjliga standarder att välja på, ett tips e att köpa en Lonely planet Jamaica annars e det bara att höra sig för med Maria lr Angelica dom har koll på läget. När jag åkte i år så var vi fem st som stannade kvar i allt ifrån en vecka extra till 3 månader... Hehe... Våran dubplate va ganska wack men det va en kul grej, tror att den kostade 130 kr men det lär ju va mkt dyrare om en topdog skulle göra det... du kanske får höra den en dag haha... :P Blezz Ups! /Calm One
...One Of Many, GBG'z...
Mayornas: Klart grabben ska till JAMAICA!
...One Of Many, GBG'z...
mi wanna go to jamaica , now mon!
död åt bill o´reilly!
Okey! Låter som de inte är nåra problem att stanna, hitta boende =) Hoppas det löser sej mej jobbet där, kul att resa med possitiva människor! Dammn.....d va en billig Dubplate=) Skulle vara kul o höra=) du ska få höra min oxå=) hehe.... Skulle va kul o typ göra en med president brown ( Hörde att IRT har kontakter där) Men det lär ju kosta oxå....men d kan d vara värt! Nice talking to you man! Blezz! //Mattematics!
Pinnacle SoundSystem.
Ni som varit där, på en höft, allt som allt inklusive käk och fickpengar vad går det på ungefär? I runda 100slängar
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels
4-5000 gick det nog på i fickpengar
hmm... tror jag gjorde slut på litem er fast jag va där i tre veckor dock... men 4-6000kr är nog va du behöver räkna med...
...One Of Many, GBG'z...
Det är ju faktiskt inte så överdrivet mycket, inte för två veckor åtminstone! Men det är kanske inte så dyrt att leva där om man låter bli turistfällorna..? Guud vad jag blir sugen av hela den här diskussionen...:P
Okej, nu går jag!
Nu var det förståss ett tag sedan men jag brände ca 5000 spänn fickpengar. Men då hade jag med mig runt hundra 7"or med mig hem och en skaplig packe LP skivor. Utbudet verkar dock blivigt sämre sedan jag var där. Mat var inte så billigt som man kunde hoppas. räkna med 2/3mot lunch här hemma. 30-40 kronor för en bra lunch är iof int så farligt. Men det är ju dyrare än öst-indien...
Baktaktservice Levererar...<br>
Om någon ska åka som väldigt gärna vill köpa skivor, men inte har någon skivspelare, utan bara vill göra det för den goda sakens skull, och sen givetvis sälja skivorna billigt till mig.. errm... så är det bara att höra av sig okej? Antar att JA dollarn påverkas av jenkedollarn? Den är ju riktigt låg nu så det borde vara ett bra tillfälle att åka eller?
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
matics , jag voicade president brown när jag var där med IRT 2002, han tog typ 800 :- (billigt) men man måste vara beredd på att pruta och förhandla om priset.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Det är sant som Sore säger att jamaica dollarn påverkas av den amerikanska dollarn. Priserna är därmed extra låga för oss svenskar på Jamaica nu.
Å ännu lägre för oss som får lön i NOK... nice yao, synd att det inte är förräns i februari....
orrre ! Shit va billigt, han är ändå en grym artist med många fina alster....kanske att man gör ett plate med Mr President...800! WOOW ! Cant belive it! Men du kanske e grym på att pruta=) Blezz //Matics
Pinnacle SoundSystem.