Vybez hakar på :(
www.ttgapers.com undrar vad nästa "förbjudet fluga" blir, alltid ska det vara nåt
- " du pullade alltså henne efter att du hade varit ute och spytt på handen?" - " Ja, fan vilken äcklig brud asså!"
ja du oyaya. att du orkar bry dig...
DUB IT!
"I decided not to deejay any more songs about the killing of gays. It's just something that we have to do. We are living in a tolerant society and we have to get with the times otherwise we won't be up to the time. But we reserve the right to criticise anyone. That lifestyle is not wholesome to my lifestyle, you understand?" Väldigt klarsynt av honom. Om små förtryckta länder som Jamaica själva ska kunna bryta sig ur Vatikanens grepp som innefattar som homofobi, oskyddad sex ( vilket enbart resulterar i överbefolkning och sjukdom) så måste de förgrundsfigurerna göra sådana saker. Stor eloge till Vybz Kartel!
Up to the time!
California, knows how to party!
about goddamn time, homofobin är anledningen till att jag inte lyssnar alls lika mycket på dancehall längre (trots att jag egentligen älskar mycket dancehall :/)
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
ja han vill väl slå...synd att man inte får tycka vad man vill..
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !
"I think that's a myth. I think most gay people are killed by their gay lovers." haha vad menar han egentligen?
att dom knullar ihjäl varandra... sprider sjukdomar like whoa..elelr nått....
Känns som ett steg i rätt riktning, inte för att jag är inne på Vybez Kartel stuket till att börja med men jag började inte lyssna på Reggae (med dess sub-genrer) för att höra folk sprida hat och uppmaningar om att mörda folk.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
Ja, han kanske syfter på AIDS n tings iofs...
Tycker det är lite synd att de inte kan säga vad de vill utan att riskera konkurs, känns som påtvingad censur enligt mig...
LittleJohnny Men om man ser till varför så är det glasklart.
California, knows how to party!
LittleJohnny är det synd att du inte kan stå på gatan i Sverige och skrika Döda alla judar?
Ja det tycker jag faktiskt är ett stort jävla steg bakåt för Sverige att helt enkelt inte ha yttrandefrihet längre. Men det hör till en politisk diskussion och ger inget att ta här. Det är väl upp till de som bryr sig att besvara sådan idioti att svara och diskutera. Inte bara förbjuda och låtsas som att tankesättet försvinner.
gorrit, så du tycker altså att tex beenieman e bra men så fort han gör en homofobisk tune så är låten du tyckte va bra innan dålig?
LittleJohnny uppvigling faller inte under yttrandefrihet i något land. Att det är tillåtet att förespråka mord på homosexuella i Jamaica har inte med någon större yttrandefrihet att göra utan endast det stora förtrycket mot människor med annan sexuell läggning där.
Men asså va fan homosarna börjar ta över=(
förtryck och förtryck...det är ju fan mot lagen.....
inte där dom spelar in låtarna lr?
nä asså homosexualitet är mot laget.....
haha det är mot lagen att röka ganja också.. men det var det är ju HÄMSKT.
Det är ju bara bra, "bränn bögen" attityden har gett dancehall en besk eftersmak. Som "Capleton - Who dem" t.ex, En skön låt som förstörs av intolerans.
In the old days it was not a crime
förstörs? de vet jag inget om...
ja du left, du har koll...
Axxel: För mig är det ett bakslag när man hör en låt som har ett skönt sound, men handlar om saker man inte står för. och dancehall har bitit mig i röven på den fronten flera ggr. Eller så kanske du tolkar låten på ett annat sätt?
letf, du promotar homofoboisk musik själv>> på din användare ha gjort en lista "lyssnas på" där finns cocoa brothers med, innan hette dom smit n wessun lyssna på deras låt sound bwoy burial.
CB har gjort en låt jag tycker är bra och den är inte homofobisk. Men dom har inte gjort tillräckligt stort intryck på mig för att göra background check. Så jag visste inte om att de var smith 'n wessun tidigare. Jag ratar inte artister helt om dom gör en homofobisk låt, men dom förblir trångsynta i mina ögon.
URBAN-VYBZ, det är inte mot lagen här, eller någon annanstans i europa. (finns nånstans?)
i get more pussy then panty!
har jag sagt att det är emot lagen här?? nej!
Despite his decision to denounce anti-gay lyrics, he remains sure that such lyrics are not directly responsible for violence committed against gays. "I think that's a myth. I think most gay people are killed by their gay lovers." Järnkoll
"me beg apology, that a me new anology"
HALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!! artikeln e ju från 2004!!!!!LOL!!! höll inte så länge...LOL! I NEVA; I NEVA ......
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
amen I neva handlar ju inte om bögar... handlar ju bara om att han inte "suck pumpum" eller "fuck batty" "two men in da bed, me na in a that" han säger ju inte...elda dom och kissa på askan.....