I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem reprezents the Ladies inom svensk reggae sceen

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-10-07 20:36

Vem reprezents the Ladies inom svensk reggae sceen

Som sagt: Vem reprezents the Ladies inom svensk reggae sceen

Kan någon ge mig lite namn för jag vet typ inga men jag kan ta bort dom här och sen se om det finns några kvar

Aisha (även då hon för mig inte är straight reggae o dancehall)

Everlina
Crocodile crew - (vet ej om dom finns än eller hur aktiva dom var eller är, Veddy holla at mi and jalla)¨
Dubchild (här på whoa, dock inte så mycket av selecta eller artist s vitt jag vet)

En tanke som har slagit mig igen, den slog mig när den var i omlopp igen för några år sen. Enkelt förklarat:
Varför har vi för tillfället runt kanske 10-25soundsytem och diverse dj/select crewn i sverige med pojkar/män och ibland gubbar.
Men som jag efterfrågade för att min egen kunskap kan ha missat det mer eller mindre inga av det samma bestående av tjejer/kvinnor eller damer.
Fine jag kan kanske gå med på att det är svårt att samla ett crew (bara kanske) men när jag skrev 10-25 killgäng så struntade jag blankt i alla miljoner snubbar som spelar lite reggae hemma och kallar sig DJs.

Where is the ladies, donde esta senoritas, var är tjejerna????

Min snabbanalys av sveriges reggae/dancehall scen är att den består av 60-70% grabbs och 40-30% kvinns men att av dom som framträder, annordnar klubbar, startar sound/crewn och djar är det typ 98% grabbs och 2% kvinns kanske något mer!!!
MEN!!! många säger då att tjejer inte vill satsa sina hårt förvärvade slantar på skivor och utrustnng och lägga ner tiden som krävs. Visst det är samma tendens kanske när man kollar på sport, tjejer slutar spela fotboll runt 16 etc men var är dom tjejer som faktiskt älskar musiken LIKA MYCKET som vilken snubbe som helst. Det finns många. Varför startar dom inget??

Sedan vill jag nog slänga en (potensiell) känga på alla grabbs som kör sina sound etc, om någon tjej visar det intresse som ni själva gjorde när ni var i samma position please var inte trångsynt. För detta kan jag (jag vet(kanske) få en viss amount av skit kanske men ni är välkommna att HOLLA AT MI här på whoa.

Ge eran syn vänner

Some people consider me crazy. I don't like that word.
It leaves a acrid taste when spoken.