Jamaicanska filmer...
Kollade precis Dancehall Queen och tyckte det var en helt OK film. Nån som vet fler filmer i typ samma stil eller har nåt bra tips på film?
Oink oink will bring the revolution
Rockers, Roots Rock Reggae, The Harder They Come med Jimmy Cliff
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
The harder they come bord ejag nästan ha sett redan vet itne varför de inte blivit av. Ska kolla upp de andra tipsen, tack!
Third World Cop är rätt kul den med :D
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Vet du var man kan köpa filmerna? The harder they come borde väll gå att hitta på cdon iofs men resten?
Ingen aning, Roots Rock Reggae är en dokumentär mer, men den är bra intressant, kul å se Playon Mr. Music bli spelad av heptones o co i Scratch's studio, den finns nog å få tag på under nått annat namn tror jag..
Annars så borde väll Rockers gå att hitta på nätet nånstans å beställa... TWC:
http://www.thirdworldcop.com
Amen vänta den hade jag på datorn ju vid namn vid namn Beats of the Heart - Roots Rock Reggae - Inside the Jamaican Music Scene, borde vara den för där är dom iaf i scratchs studio. Tack för de! Den verkar jävligt schysst den third world cop
Yapp! Rätt film :)
Belly AKA Black Blood är iofs. ingen jamaikansk film men utspelar sig litegrann på Jamaica och innehåller lite musik. Av Hype Williams och många kända rappare är med och med tanke på var standarden på filmer med rappare i huvudrollerna ligger så är den riktigt djäkla bra. En pårökt stor-langare ger en kärleksförklaring till den jamaicanska kvinnan och ghettot, bl. a. Resten är väl mest i NY, tror jag. Kolla upp den på IMDB.
Intressepenisen hårdnar!
Shottas med Kymani Marley och Spragga Benz är en hårdkokt jamaicansk film.
Dubchild www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com
Den Belly AKA Black Blood låter spännande också. Shottas är nog typ en sån film jag letar efter. Men fan att de ska vara så svårt att hitta dom
cool runnings :D den e kul, handlar om jamaicaner som ska åka bob sleid
...
Life and debt.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
country man
Twelve Tribes of Israel
Rude Boy
http://www.myspace.com/Sifon
Belly är en fruktansvärt dålig film,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fiyah: well, that's like... your opinion and stuff.
Intressepenisen hårdnar!
Har någon sett The lunatic?
Baktaktservice Levererar...<br>
Finns en som heter "Ca$h", inte att förglömma är "Reggae in Babylon" om Brittisk 70-tals reggae eller den överjävligt bra dokumentären "Stepping Razor" om Peter Tosh. Ska vi fortsätta namedroppa filmer/dokumentärer med Jamaica och Reggae anknytning finns ju även dessa Country Man och Mighty Quin. Men måste nog slå ett slag för "Life and Debt" som någon nämnde, fruktansvärt bra dokumentär, man blir värkligen upprörd och arg efter att ha sett den.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
Rockers är stenhård, riktigt, riktigt bra film!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Brooklyn babylon ,iofs inte på jam. Babylon med Shaka....
Uppsala Roots & Culture Uppright Musicant
HArder they Come är inte så extrem när det gäller Patois, finns värre.
kolla på soundkilla records, har för mig att jag sett både rockers, third world cop, dancehall queen, harder they come, countryman och en film om Bogle där.
I don't like Reggae - I LOVE IT!!!
JAg har en Jamaikansk amatör rulle, Ghetto Vibes, försök med den, där talar vi uber fet Patois
annars är rude boy en av de bästa nyare filmerna från ja
I don't like Reggae - I LOVE IT!!!
Håller med, Rockers är gryyymt bra.. skönare rulle får man leta efter!
Forward ever, backward never!
rockers är bra. finns på www.caliroots.se senaste jag tittade iallafall
den är inte jamaicans men dra hem harshish! :P riktigt grym..handlar om familjer som bor uppe i norra marocco och dom familjer lever på..aa de får ni själv se när ni ser den :P enjoy!
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.
HAHA ROCKERS, De lätt bästa är när dom tar Jacob Millers mat =P !!! fy farao vad arg han blir !
(=