The elimination cup will take place on ...
The elimination cup will take place on july 21, 2005, in Gothenburg, Sweden. Vad tycks om det? Sjalv tycker jag att det ar helt ratt. Bless.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
vilka sounds ska köra där? och hur många blir det på urf, torsdag repektive fredag?
Vad jag har fattat sa blir det bara pa Fredag pa URF. Trinity the Champs vs 2 sounds fran Gtb clashen.
right sharpshooter. soundlistan är vad jag förstår inte helt 100%. det är två sounds som är osäkra i detta nu. det var den information jag fick från arrangörerna iaf. de får gå ut med den infon själva är den tiden är kommen. det kommer bli satans grym clash hursomhelst. någon kommer att dö och någon kommer att triumfera. återstår att se hur det går. hoppas bara att det blir en bra vibb med mkt folk och en bra lokal. ses där!
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
så bara tre sounds på urf? hmm, vill ju se alla med dubplates vilka kan gå segrande från gbg, blir ju förvånad om det blir någon annan än axxion och ziontist skulle vara topaz då om dom är med...
NuttyDread P22 "vilka kan gå segrande från gbg, blir ju förvånad om det blir någon annan än axxion och ziontist" Finns många sounds som kan konkurrera om titeln..Du har väl inte glömt bort tex Aphex och Million Vibes?!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
mendoolof P21 nej men det är ju gbg och att vara opartisk när det bara e en festgrej e en sak, men nu e det ju faktiskt sm-kval och hur skulle det se ut om göteborgarna röstar bort ziontist och axxion framför sthlmskillarna i aphex
Fan vad trist att det bara blev en dag på Uppsala då... Då missar man kvalet. Fast det är iofs fetare med en grym clash med bara tre sounds på fredagen.. Hehe, men nu blir torsdagen lite tråkig kanske.
lika bra! så kanske man slipper dem dubs man akn förutse! big up million o rough lynx! visa vad ni går för nu!
Agony High Fi
http://www.myspace.com/agonyhifi Dancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep
meh jag tycker Ziontist redan har kvalificerat sig, dom e ju westcoastchamps ska det bara vara tre sounds på uppsala borde ju det sista komma från skåne, sthlm eller norrland inte gbg iallafall
det här kommer göra sm mindre intressant än förra året. man vill jue se och höra alla sounds på plats. men d kanske blir mer rättvist såhär...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
iration jo dom borde kvalat på fredagen och finalat på lördagen men dom gör väl så här för att typ ingen har dubs att fylla två set med
Huvudsaken är ändå att det blir en så lång clash som möjligt på fredagen. Klart det vore ballare om det var elimination på torsdagen, men det blir väl mer folk i GBG... Tråkigt om det blir för mycket bias bara.
Gurraa P21 klart det blir bias förutom skåningarna e ju göteborgarna värst på detta sen kan man ju kolla lite tidigare år, har topaz nån gång vunnit i gbg och har axxion nån gång vunnit i sthlm?
lite önsketänkande dom borde ju ha fixat elimination i samband med skåne och gbg reggaefestival så åtminstone lite folk från andra delar av landet får utlop för sina åsikter
Ah vafan, tänkte inte på datumet. Trodde det skulle vara då. Det var lite synd, då är det ju bara GBGfolk där. Men det blir säkert en värdig vinnare still.
klart det blir en värdig vinnare Ziontist fi champion, men endå...
maze torsdagen tyckte jag helt ärligt var en dålig idé. det ska vara bra med tid och bra med folk på clash för att saker ska röra sig framåt.
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
Ja, måste vara mer folk än vad det är på torsdagen. Mest festivalfolk där då tror jag...
Men alla clash-fans!! Res ner till götet då! Det här e en stor event änna!!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
jag håller med medoolof.
Varför har man inte eventet på neutral mark??????
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
Chris Boss P24 folk måste ju komma dit oxå men tycker definitivt att gbg kvalet e avslutat sthlm e ju redan representerat men skåningarna har ju inte en chans ska Combat Sound vara med?
får vinnaren av SM nåt pris förutom en pokal?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Självklart ska Combat inte vara med hahahaha
kanske nästa år, man vet aldrig.
Chris Boss P24 yeah, anytime så har du mina forwards
Fan va gött! Tack för det!
varför inte köra fredag och lördag på urf?
Hur ska vi kunna ha ett kval i Skåne? När vi är det enda soundet som kommer till Göteborg så är det ganska uppenbart att det inte skulle funka. Dessutom e det kul å få dra nånannanstans. Är på det hela taget riktigt nöjd med att det blir av i GBG, och även om det blir svårt så skulle jag personligen INTE vilja komma vidare om man inte förtjänar vinsten.
hmm vet inte, detta kommer nog inte gå riktigt rättvist till. alla vet att göteborgare inte är blyga med att vara patrioter, och jag har svårt att se att att folket i göteborg skulle rösta fram något sound från t.ex sthlm eller malmö. ziontists kompisar kommer att hejja som galningar på ziontists likaså axxionpack och majorna boomsounds osv. "klart man hejar på hemalaget" -- lite tråkigt faktiskt
shitty-blue has got a point helt klart.
Absolut är det så. Men det kommer förhoppningsvis att spelas in. Tyvärr hamnade inte vår clash mot danska Universal på cd. Det var tur för Universal som gjorde sig skyldiga till playback minst 2 gånger, körde Elephant Man i dub fi dub samt definitivt har en låt med Half Pint där det absolut inte är han som sjunger etc.* Förresten; Dom vann. *Hänvisar till diskussionen på Soundclash.se och kan oxå tillägga att "vissa" soundboys från ett grannland påstår sig ha gjort Bounty Killer och Sean Paul- dubs för 1250kr (när man växlat till svenska) styck. Det kan man ju fundera kring...
Kommer ihåg det.. Fucked up. Nu kanske man får alla GBGsounds efter sig, men är inte göteborgare de mest lokalpatriotiska invånare (i alla kategorier?) vi har i Sverige? hehe...
mest lokalpatriotiska i hela världen so.
fuck delfinal. ha hela clashen med alla sounds på URF. som förra året. e fan mer rättvist så.
Men det var lite för mycket sounds fan. Men det blir tråkigt om det blir likadan final som ifjol såklart. Men Trinity är fan alltid grymma.
Ah det vore nice fan... Jag missade deras runda ifjol, men audion är fet.
Nu hoppas jag på Million Vibes i år. Ska crossfire spela?
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
iration Jag tror tyvär inte att det spelar nån roll eftersom förra årets clash på urf handlade om hur många "suporters" soundet som spelade hade i publiken. Även där alltså.
http://soundcloud.com/skv18 http://soundcloud.com/olski-dnb
Crossfire kommer som vanligt utan supporters, I man carry strictly ammo!
Sharpshooter P34 Lugn, du vet att jag är på er sida ;)
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
natrepeater sant... folk måste skärpa sig och supporta dom som har bäst dubs och tal...
exakt! och när vi nu talar om tal så är det en punkt som alla svenska sound måste skärpa sig på
True dat... Men det finns ju inte särskilt stor eller utspridd kunskap om clash i allmänhet bland folk i allmänhet. Det är väl mest därför folk är så bias. Eller?
word!
har aldrig varit på jamaika men nog måste dom väl vara ganska lokalpatriotiska även där, gängmentaliteten är ju iallafall ganska utbredd i dancehall texterna eller är det alltid det "bästa" soundet som vinner?
så länge det inte är på internationell nivå då annars skulle det ju aldrig funka för mighty crown t.ex
Vart i gbg hålls det? elelr har jag missat det nånstans=?
Red Motion Music
Hört rykas om Jazzhuset