I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny IRT resa till Jamaica i februari 2006

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-04-20 10:52

Ny IRT resa till Jamaica i februari 2006

JAMAICA 10-24 februari 2006
15 dagar/14 nätter, 15.400 kr från Stockholm

Äntligen har det blivit dags för International Reggae Travel att presentera nästa resa till Jamaica. Vi kallar den "Jamaica Runt" och förutom flygbiljett och boende på guest house i dubbelrum ingår följande:

Hämtning och lämning på Norman Manley
International Airport i samband med in- och utresa.

Rundtur i Ocho Rios stadskärna till fots i mindre grupp.

Rundtur i Jamaicas huvudstad Kingston med besök på Bob Marleys legendariska Tuff Gong Studios med musikinspelning och skivpressning.
Shopping i området Half Way Tree, där bl a den klassiska skivaffären Aquarius ligger. Sightseeing av centrala Kingston och Downtown.

Övernattning i St. Thomas alternativt Portland.

Färd genom sockerrörsodlingar och kakaoplantage på St. Thomas landsbygd vidare längs Jamaicas östra kust till det frodigt vackra landskapet Portland. Det oexploaterade vattenfallet Nanny Falls uppe i bergen nås efter cirka 30 minuters trekk i djungeln.
Maroonledaren Coronel Sterling berättar om traditionell användning av örtmedicin och nyttoväxter samt om maroonernas historia i området.

Ett kort besök i den charmiga staden Port Antonio med lunch.

En halvdag i Jamaicas näst största stad Montego Bay.

På eftermiddagen åker vi vidare från Montego Bay till Negril, som ligger på öns västligaste punkt. Där vi tittar på den berömda solnedgången och stannar till i två nätter. Här finns en 11 km lång sandstrand och reggaekonserter så gott som varje kväll.

På resan tillbaka österut längs den södra kusten stannar vi vid YS Falls. I Robin Gauldies reseguide om Jamaica kan man läsa: "Frodig grönska täcker en serie vattenfall vid YS River. Besökare kan simma i 20 vattenfallsbassänger och flanera längs stigar med bambuträd, rödgula blommor och högröda paradisfåglar".

Besök på romfabriken och sockerrörsodlingen Appleton Estate som ligger i den vackra dalen vid Black River i landskapet St Elizabeth.

Utfärd med lokalbuss till den lilla staden Port Maria som är "huvudstad" i landskapet St Mary. Genuin atmosfär och prisvärd shopping.

Minst två utekvällar tillsammans med gruppen på sound system danser eller konserter till självkostnadspris.

Utöver IRT:s arrangemang finns det möjlighet att förlänga flygbiljetten och stanna på egen hand.

Mer information på fullspeed.to

Hör av dig om du har frågor om resan eller vill boka.

Bless!

Dubchild
www.reggaetravel.se ~ www.reggaeforum.se ~ www.pezdorado.com

2005-04-20 14:07
Japp Jamina. Proppa spargrisen!
Dubchild

2005-04-20 15:55
vill oxå följa med den här gången. men money run tings...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-20 16:19
det där lät riktigt soft. synd att man inte har pengarna
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2005-04-20 17:29
Det här är en kanon resa. Har själv åkt med IRT och om man vill se det riktiga Jamaica så är det här en perfekt resa. Bra reseledare som känner till JA mycket väl. Big up Maria & Angelica!!

2005-04-21 13:54
Tack för berömmet Hacke och Bodega!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-21 17:39
Tack för de positiva orden Hacke och Bodega! Vi försöker göra vårt bästa och med ett sådant resmål är det svårt att misslyckas.

More life!
Dubchild

2005-05-08 10:53
IRT Reunion 2005
Vi har länge talat om att ordna en återträff för alla som varit med på någon utav IRT:s resor. De senaste tre åren har 32 personer åkt till Jamaica med oss. Många har fått kontakt med oss genom Whoa.

I samband med Göteborgs Reggaefestival (3/7) är det alltså dags för IRT Reunion, 1-3 juli i Göteborg. Inbjudningar kommer att skickas ut, så om ni bytt e-mailadress så var vänlig och meddela Maria detta.

Även de som bokat plats på IRT:s resa till Jamaica 10-24 februari 2006 är välkomna!

Bless!
//Maria & Angelica
Dubchild

2005-05-08 17:10
Kommer ni fortsätta informer aom dessa resor i framtiden på Whoa? Är mycket intresserad att i framtiden följa med.
Intressepenisen hårdnar!

2005-05-08 21:46
wasteapa
Vi brukar alltid lägga upp en tråd med info så snart vi har planerat en ny resa. Så det kommer vi att göra i fortsättningen också. Anmäl dig annars på vår hemsida så får du nyhetsbrev via mail.

2005-05-08 22:39
Tack för den infon.
Intressepenisen hårdnar!

2005-05-12 10:08
*suck*..jag vill också :(

2005-05-12 15:14
kan bara instämma med Hacke P32. Har okså åkt med IRT å en bättre första resa till jamacia går inte att göra. big up dubchild!

2005-05-12 18:17
jag har redan bestämt mig, jag ska absolut med. men datumen känns lite jobbiga faktiskt, hade varit bättre om det var i december som tidigare men men det blir bra ändå.
www.unt.se/musikbloggen

2005-05-13 08:36
Stare: Tack snälla rara! Utan höjdarmänniskor som er alla hade det ju inte blivit så kul förstås! More love!

GhettQueen: Kul att du vill följa med! Anledningen att vi flyttat nästa resa från december till februari beror på att vädret förhoppningsvis är bättre (det har regnat mycket de senaste jularna på Jamaica) + att det är lättare att få tag på billigare flygbiljetter + personliga omständigheter. Går man t ex i skolan är dock resan lagd så att det ska passa in sportlovet.
Dubchild

2005-05-14 13:31
GhettoQueen, du kommer ha det så bra. Jag var med första vändan och älskade det!
Baktaktservice Levererar...<br>

2005-05-16 23:05
IRT Reunion blir 2-3 juli, inget annat.
Dubchild

2005-05-16 23:10
Bättre introduktion i den jamaicanska kulturen kan man inte få! ÅK MED IRT!!!
http://www.myspace.com/roughlynx

2005-05-17 18:43
Reunion låter canon!

2005-05-23 18:06
hur är möjligheterna att få mer info om själva resan? jag har läst allt som står på hemsidan....och kommer troligtvis att åka med 2006..hur är det med platser? brukar ni tvingas ge avslag pga fullbokning eller så?
DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2005-05-23 21:10
jahfar
Om du vill veta mer kan du ringa eller maila mig eller Dubchild så ska vi försöka svara på alla frågor! Numren finns på hemsidan
Platser finns fortfarande. Tidigare år har det vart fullbokat men iår har vi lagt till några extra platser.

2005-05-23 22:46
Behöver man vara orolig för att platserna tar slut?
Är sjukt intresserad av att följa med men är inte direkt personen som planerar så långt i förväg.

2005-05-23 23:42
Det finns som sagt gott om platser kvar ännu hos oss (IRT). Problemet om man dröjer för länge med att boka kan vara att det är svårt att få flygbiljett och om det finns till ett ganska dyrt pris.

Sen kan det ju naturligtvis bli fullt hos IRT med, svårt att avgöra när då bokningarna droppar in lite i taget och vi tar max 16 deltagare.

2005-05-24 20:06

Anordnas resor även under hösten 2006?
Jag tänker åka med, men februari funkar inte riktigt för mig...

Tack!
de puta madre

2005-05-24 21:02
vezil
Vi har inte planerat riktigt så långt än...
Vi tar en resa i taget. Om det blir nån resa Dec 2006 beror lite på hur våra liv med jobb och sådant ser ut då. Eftersom det är vår "hobbyverksamhet" krävs det rätt mycket pusslande av semester o sånt för oss också.
Men visst hade det vart trevligt!

2005-05-25 22:19
Jag förstår!
tack ändå, och så får jag hålla mig uppdaterad..
de puta madre

2005-05-27 10:14
Inbjudan till IRT Reunion är nu skickade!
Dubchild

2005-05-27 15:47
Jag kommer nog också følja med... Fan vad fett det blir.

Vet att frågan varit uppe førut... Hur mycket fickpengar hade ni med er? Och vad kunde ni gøra då?

2005-05-27 16:35
Minimum är nog 5.000 kr, allt annat är bonus! Då kan man köpa lite skivor, någon tröja, öl och gå på många danser/spelningar.
Dubchild

2005-05-27 16:35
... och äta mat förstås...
Dubchild

2005-06-27 22:17
På lördag smäller det... IRT Reunion.
Dubchild

2005-06-27 22:17
Bokningarna till nästa resa börjar rulla in.
Dubchild

2005-06-27 23:21
Denna resan är en upplevelse. Alla kul grejer man gör, men inte bara det.. atmosfären där är obeskrivlig. Man mår bra av att bara andas luften! (ute på landet alltså, Kingston är väl inget paradis precis).

Detta är chansen att slippa turistlivet och istället göra något som blir ett minne för livet!

Stort tack till Maria som är en riktigt bra reseledare, hon har koll på grejerna där borta :)

(Angelica är säkert också jättebra!)

2005-06-28 22:54
Angelica är en klippa! Ni skulle sett henne i rosa pimpdräckt i helgen...

2005-06-29 08:55
Eller i printout... anno JA 2003.
Dubchild

2005-07-02 10:11
IRT Reunion är flyttat till Azaleadalen p g a av Woodrock (gratis festival vid Björngårdsvillan).
Dubchild

2005-07-03 14:38
Ytterliggare en som varmt kan rekommendera att resa med IRT! Var med på första resan och har linkat upp gänget varenda år sedan dess! En utmärkt introduktion till Jamaica av proffsiga och kunniga reseledare! Seriöst och äkta!
Big up Maria och Angelica!
P.s. Tack för en mycket trevlig reunion-dag i Slottskogen, sällskapet, underhållningen (Maria: "ooooåååå vart är brännplattan") och vädret hade inte kunnat vara bättre!

2005-07-03 15:46
Finns det någon megastor skivaffär som har allting? Från 70 å framåt typ?

2005-07-04 12:29
Gurraa P21

Möjligt att det finns nån enstaka, men som jag uppfattade det är skivor typ färskvara där, de har mest det senaste, och album finns det inte så mycket av i affärerna.. mest singlar.

2005-07-04 13:14
Mrs Ellie: Tack så mycket för de fina orden! Visst var det en schysst Reunion i Slottskogen. Kul att träffa alla igen och vädret kunde som sagt inte varit bättre.

Gurraa: Nej det finns ingen megastor skivaffär på Jamaica. Man får åka runt till olika och plocka ihop det man vill ha. Bra affärsidé att starta en megastore i Kingstone kanske?
Dubchild

2005-07-04 16:15
Det är fantastistk roligt att köpa skivor på jamaica. Påminner lite om en aktion. det står en snubbe och spelar singlar och så tjoar man till när man gillar något (det gäller att vara på hugget för annars missar man den...) Det är inga problem att stå där och ropa in en 30- 40 7"! Rekommenderas!
Men det är inte så lätt att få tag på rariteter. Då ska man nog åka till London eller Tokyo om jag fattat det rätt. På JA ser man framåt!

2005-07-04 16:39
måste skaffa mig ett jobb så jag kan åka med någon gång.

2005-07-04 16:59
Fiyah: Du är välkommen!
Dubchild

2005-07-04 21:49
Megastor inte Megastore. hehe.
Lät soft med auktion alltså.
Synd att det är svårt (omöjligt) att få tag i gamla roots och dancehall 45s...

2005-07-07 22:48
Gurraa P21

Faktiskt var det en där som hade en "skivaffär" (eller snarare en låda han sålde ur) med gamla 7"or... (dubchild: vad hette det där nedgångna området som låg typ bakom grönsaksmarknaden, i Ochie?) jag är visserligen inte speciellt insatt i det där med gamla skivor, men de som köpte av honom sa att det var en hel del nice grejer... så, om du frågar runt/har tur så hittar du kanske lite rariteter som privatpersoner vill sälja.

(sen kan man snubbla över såna som snackar om att de har gamla fina grejer, och när man får se det är det Madonna och Vanilla Ice "Ice, Ice baby")

2005-07-08 08:23
SunTzu: Vet inte om du menar James Avenue (där Prezident Brown´s studio ligger) eller Boxfield. Men visst, man kan hitta gamla sound som säljer av vinylen för att de gått över till CD eller slutat spela.
Dubchild

2005-07-16 00:47
För att få bästa pris på flygbiljett är det hög tid att boka nu...
Dubchild

2005-07-27 13:38
Vad ligger anmälningsavgiften på? Så jäkla sugen är jag, men vet inte riktigt om jag känner för att åka ensam egentligen...
Okej, nu går jag!

2005-07-27 14:44
Med IRT åker man aldrig ensam...
Jag lovar!

2005-07-28 13:12
Men hur mycker går anmälningen på då? Kanske det blir av ändå isåfall... När måste man senast bestämma sig??
Okej, nu går jag!

2005-07-28 16:03
@j1
IRT's resor är en gruppresa för människor med samma intresse så risken att känna sig ensam är extremt liten!
Dessutom är reseledarna måna om att alla ska ha det bra och är dessutom två urmysiga tjejer ;-) att umgås med - inte helt fel kanske?