Reggaeton
Okej, hur ställer sig den svenska befolkningen till fenomenet reggaeton? Är precis hemrest, dränkt upp till öronen i Daddy Yankee, Don Omar och Nicky Jam - på både gott och ont.
det svenska folket vet jag inte men det svenska folket som finns har, Nicaragua staller sig otroligt possitiva :S
jag fick två låtar av en polare, dom va grymma....big ups
House is hiphop on fast forward ..
helt klart grymmt
-¤one-0-one¤- -¤Varberg¤-
det mesta är tuuungt. men inte tego calderon.. inte min stil.. men populär är han.
maybe you might be more than just a one night lady<br>
d e ju inget annat än horsad soca
Gillar man inte Tego så gillar man inte reggaeton
kan någon förklara för mig vad reggaeton, jag har aldrig fått gräpp om det. tack på förhand.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
whipper P18 ragga= (bom=kagge, dak=virvel) 1_______2_______3_______4_______ Bom_bom___dak__Bom_bom__dak Reggaeton = 1________2___________3_________4_______< br> Bom_dak_Bom__dak__Bom_dak_bom__dak D.v.s en extra baskagge på 2:an och 4:an
NuttyDread P22 allright, nu blev det klarare än klarast :D Skönt med så överseriöst svar. Ha det bra
reggaeton e överfett för o festa!!
d e party music!! texterna e feta dom me offtast!
sen finns det en del låtar som e wack men mycket av det är fett!!
har själv börjat exprimentera me detta fenomen.
här e testen som bara e ett flipp.
ino o tråden här på Whoa comentera gärna Låten! Mueva La Colita
jag e så RAK att du blir SNE!
nutty gör det lite väl enkelt för sig!
http://soundcloud.com/skv18 http://soundcloud.com/olski-dnb
tror att d e svårt att få rätt uppfattning av reggaeton om man upplever d för första gången någon annanstans än i Latinamerika eller USA.. eftersom d e inte är troligt att man gör d så kanske man kan beskriva d med att d e typ festmusik AV folket FÖR folket.. däremot har d blivit lite poppigt och kommersiellt på senare år, tyvärr.. men alltid NAJS när d inte blir för enformigt! (tycker jag) =P ...och NuttyDread beskrev d helt perfekt faktiskt! =)
kan ni säga lite kända artister/låtar?
titta pa reggaeton-grupper-traden
whipper P18 som VixXxiV sa så titta in i reggaeton grupper tråden där har du massor av grupper som e feta.
Reggaeton = 1________2___________3_________4_____ Bom_dak_Bom__dak__Bom_dak_bom__dak forts. _1_______2___________3_________4______ Bom_dak_PL___Bom__Bom_BomBomBom_dak Man far inte glomma PistolLaddningsLjuden och sen den lilla tempo uppgangen HA HA HA. NuttyDreads forkloring maste nog vara en av de basta forklaringar pa nagonting har pa Whoa. UP UP-
måste väl bigga upp Jätten Finn på skawars som visade mig hur reggaeton fungerar
haha det är bra Nutty, tack för den :)
www.GiantSounds.com
bravo muno. håller med till fullo. måste säga att jag har fastna för don omar under detta nya år. peace.
maybe you might be more than just a one night lady<br>
All reggeton är bra... :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hör fortfarande inte skillnad på Daddy Yankee och Tego Calderon... är dom typ bröder eller? =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tristes Tigres spelar de bästa, tyngsta, porrigaste o senaste inom
reggaeton :
Husby träff
lör 16 april 19-24 (live + DJ Mikey Miguel)
Disco sportiff på Mondo
lör 22 april Spanish Harlem på Bonden
tis 26 april (
www.spanishharlem.se )
DB på Mondo
lör 30 april Marcia Griffiths, Lady G etc (Tristes Tigres på reggaeton-golvet) på Mondo
tor 5 maj (
maestroentertainment.com )
www.creationsound.se www.tristestigres.com esto es lo que quieren, toma reggaeton!
e inte reggaeton trumkompet samma sak som tidig 90/tals ragga med shabba och grabbarna
jo, "dem bow" kommer di ihåg? shabba
Jormen nej, d e som långsam soca
Tristes Tigres spelar de bästa, tyngsta, porrigaste o senaste inom reggaeton : Husby träff lör 16 april 19-24 (live + DJ Mikey Miguel) Disco sportiff på Mondo lör 22 april Spanish Harlem på Bonden tis 26 april (www.spanishharlem.se) DB på Mondo lör 30 april Marcia Griffiths, Lady G etc (Tristes Tigres på reggaeton-golvet) på Mondo tor 5 maj (maestroentertainment.com) www.creationsound.se www.tristestigres.com esto es lo que quieren, toma reggaeton!
lil_joe P15 deja vu känsla...
jormen reggaeton har samma trummrytm som bla bam bam rytmen så du är inte helt ute och cyklar
http://soundcloud.com/skv18 http://soundcloud.com/olski-dnb
bj blazz, don omar, luney toones, daddy yankee, några reggaeton artister
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
glöm int zion & Lenox
reggaeton e fett! grymt på dansgolv...... dancehall is stil the winner, men endå! =)
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !
Dom främsta inom Reggeaton är: Nicky Jam (Puerto Rico) Tego Calderon (PR) Zion y Lennox (PR) Daddy Yankey (PR) Yandel y Wisin (PR) Don Omar (PR) El Rookie (Nicaragua) El General (NR) La Cripta osäker men tror (NR) Rey Pirin heter sångaren solo
Om Pelé är kung då måste Maradona vara GUD
papo p20: el general, el rookie o grabbarna e från panama, inte nicaragua och la cripta tror ja e från dom.republiken. lite info bara
det e fett!
http://www.youtube.com/watch?v=De2YF12n9x0
Verbaliztix P22 funkade inte för mig man! nyfiken som fan!!
Speedy har jobbigast röst.... sen kommer väl Dj Joe som iofs har skitfeta låtar och lite originell reggaetonsound. Baby Rasta e fett jobbig också men han e iofs en slags legend. Om nån shurda vill höra feta mcs inom reggaeton/hiphop så testa med typ Tego Calderon, Mexicano, Maestro, Lito y Polaco eller Don Dinero Andra hatare som stör sig på reggaeton behöver inte lyssna. Jag hatar Sizzlas skrikmusik därför lyssnar jag inte på det. Vad e problemet liksom?
njäee.. inget för mig inte..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Ingen har sagt att reggaeton är reggae.... haha dum shonne asså
Hehe uppskattat ..
Cuulloooo :P