Tråkigt med soundsystemkulturen? (Dubplates)
Självklart måste man ha skills i att välja rätt låtar, mixa bra, snacka rätt, ha clean publikontakt osv. Men i slutändan handlar det ju om vem som har de fetaste dubplatesen/specials. Och för att få de fetaste dubplatesen måste du ha mest cash. Så enkelt är det ju. Okej, antagligen betalar inte Stone Love, Rodigan osv inte för sina specials. Men dom måste ju på något sätt ha kommit dit dom är. Det du behöver är ju skillsen att kunna välja rätt låtar och ha tillräckligt mycket cash för att kunna köpa specials. Eller hur?
Tycker det är lite tråkigt, å andra sidan: Hur skulle det annars gå till? Artisterna kan ju omöjligen ha koll på alla jävla sound dit dom kommer och spelar? Vilka som är cleana, har sjysst attityd, bra smak osv. För att på så sätt välja vilka dom ska promota... Det är ju omöjligt.
Vettefan vad jag vill med denna tråden, är mest full och vill diskutera. hehe. Men det lär väl inte bli så mycket diskution, eftersom det enda möjliga alternativet för artister att göra specials till sounds är att göra till dom som betalar bäst. Eller?
Förresten; dubplates eller specials, same shit i Sverige? Det rätta är väl ändå special?