I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken låt är det här? Kass beskrivning

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2004-06-11 21:16

Vilken låt är det här? Kass beskrivning

Hm, ja, tjosan Whoa, jag har ett problem. Jag har gått omkring och tänkt på en låt nu i några månader som jag har hört flera gånger och nu tänkte jag att ni kanske skulle kunna hjälpa mig. Jag minns i princip inget från låten längre, borde ha skapat denna tråd lite tidigare, men jag hoppas ändå att någon vet vilken låt det är jag tänker på.

Jag vet inte om man kan klassa det som en reggae-låt, men den har iaf har ett rätt svängigt beat och då och då är det elektroniska "skrammelljud" (i stil med Atari Teenage Riot, men det kanske var en remix av något slag den jag hört).

Det är en kille som sjunger det mesta av låten och lite då och då avbryter en tjej och sjunger något med en väldigt porrig röst (vill minnas att det är något med telephone eller call me, men mitt minne är inte det bästa), och detta gör hon kanske 4-5 gånger (hon säger inte samma sak varje gång tror jag, dock är det rätt liknande... hmm). Hörde den b.la. på piratfesten den första maj i Stockholm och tror jag har hört den på radio med.

Ja, jag vet att beskrivningen är usel så det behöver ni inte kommentera. Jag blir skitglad om någon vet vilken låt det är jag söker :) Tack på förhand!