I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

House med melodi?

Övrig musik - Elektroniskt

2011-06-13 23:44

House med melodi?

Hej. Vid de tillfällen jag känner att jag behöver peppa upp mig med house musik har jag har lyssnat på Deadmau5 - strobe på repeat i ca 3 månader i princip och behöver nu mer liknande musik! Någon som kan tipsa om house med liknande upplyftande och mäktig melodi? (antar att det är personligt, men vad blir DU glad av att lyssna på?). Länka på :)

jag har alltid rätt.

2011-06-14 04:01
kanske lite progressiv house...
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Moderator

2011-06-14 21:52
Deadmau5 är ball, är inne i en period med Avicii nu. Helt störda låtar, remixen på Drowning är magisk. För att svara på frågan så är det helt svart i mitt huvud när jag väl försöker tänka ut något.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-06-15 14:29
Melodisk house alltså.

Dinka - Violet (Inpetto remix) kanske funkar.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-06-15 19:26
Kollektiv Turmstrasse - Tristesse
Kollektiv Turmstrasse - Wagnis
Federleich - On The Street (Kollektiv Turmstrasses 'Let Freedom Ring' Remix)
Sin Plomo - Desierto
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2011-06-16 14:23
tycker brisker & magitman är väldigt techno alltså...

2011-06-16 14:33
a dom e feta. men bästa av hela deras akt är fan "magitman" så jävla fult. tänker bara maggot....och blandar det med deras sköna sound. blir alltid ett leende i slutändan av dom tankarna.

-Mark Twain

2011-06-16 14:45
Haha! Jag gillar många minimalartisters namn.

Om det är på det spåret, med genrer utöver house, så kan jag rekommendera Paul Kalkbrenner, Fritz Kalkbrenner och väldigt melodiskt: N'To.

2011-06-17 22:41
Paul Kalkbrenner va nice. Sky and sand va skön iaf! Men kanske inte riktigt den kategori jag söker, jag efterfrågar mer låtar som man blir peppad av, "förfestlåtar". Antar att "bra melodi" är personligt, men house som har en utstickande starkare melodi kan ni tipsa om. Jag lägger själv in ett tips, Deadmau5 - Right this second (ja jag känner inte till mycket mer än deadmau5 så..) Ganska enformig, men melodin (när den finns) har ändå något som gör att man blir peppad och glad. Iaf jag.
jag har alltid rätt.

2011-06-19 16:58

2011-06-20 23:03
Jag har fastnat för denna låten. http://open.spotify.com/track/6gowYUVBi2MZibmuosT8mh... Sjukt nice!
jag har alltid rätt.

2011-06-21 08:25

vet inte om den kvalar in som house med melodi men alla behöver höra den här en gång iaf;);)

-Mark Twain