I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker liknande låtar

Övrig musik - Elektroniskt

Poet

2010-10-22 12:18

Söker liknande låtar

Melodisk elektronisk musik med skön sampling, vill ha något liknande med nice melodi som får en hypad men samtidigt känns avkopplande och lyssnarvänligt

Älskar när låten börjar fucka ur eftersom jag får starka 8bit vibbar av den, så om ni har något liknande på lager vore det nice. Behöver inte vara dubstep bara det har en grym melodi som påminner lite lätt om bitmusik

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-10-22 14:21
Mina förslag:

Wickaman är en av mina absoluta favoriter inom DnB just pga av att det är avslappnande och samtidigt fett mycket energi.

Logistics kör lite mer liquid och inte riktigt lika hetsigt men ändå enormt skönt

Om du gillar skiten kan du även kolla upp t.ex. high contrast och london elektricity.
http://soundcloud.com/roggasomfan

2010-10-23 17:44
När du sa ''elektronisk musik med skön sampling'' så var det här det första som jag kom att tänka på:

Poet

2010-10-23 17:56
Rogga: Första låten förstördes av sången, annars lät det nice som fan. Andra låten tog aldrig fart vilket fick mig att sitta och vänta på att "bryggan" skulle ta slut och den skulle dra igång men hände aldrig.

sonnysupreme:Introt var inte riktigt av min smak ogillade trummorna, det var en skön sampling men tycker den blev upp fuckad och inte riktigt fick rätt spelrum

Jag är lite småkräsen >< Men tipsen var nice men var småsaker som jag ogillade.
I.C.T.W
Ill be heading out soon