I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-12-09 18:25

2 Step.

Vad har egentligen hänt med denna underbara musik stil?.

Jag har så svårt att hitta 2step musik nu för tiden, försöker leta överallt men den genern(stav?) har dött ut känns det som ..

Någon som vet vart man kan få tag i 2step musik , spelar ingen roll om det är old eller nytt vill bara ha massa.

Här har ja en dj som mixar riktigt bra 2 step.

Ps. ganska stor skillnad på uk garage och 2 step. vill helst ha 2step med mer melodier i än bara hård dunk dunk som uk garage ger.

We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-12-09 19:21
Tror inte nån gör Two Step längre. Det var ju inne för typ 7 år sedan. Sen blev det garage och sen grime.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-09 19:43
Jo det vet jag.
Men det är sjukt, detta var en av dom grymmaste musik stilarna tycker jag ialla fall.

Men någon som kan tipsa vart man kan tanka ner eller köpa musik från back in the days med grymt 2 step?
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-12-09 23:20
Tror inte det är rätt dära Funkenteller P23, tror mera på en sån här version
USG+Jungle/DnB+RnB = UKG + RnB (från 90 talet) = 2 Step
Sen hade nog både Deep och Acid House en stor roll.
Tror som jag skrev att New Jack Swing och RnB'n som gjordes under 90 talet pushade 2 Stepen mycket.

Mitt tips är att finna dem artister och grupper du vill ha, sedan gå lös i CD/Vinyl second-hands.
Kolla på CDON, Blocket, Amazon, Ebay också.

Kolla om du hittar nått här också

Och här

Rätta mig gärna om jag har fel.
Love Music And Dance

2008-12-10 10:21
Mer 2step och ukgarage!!

Någon här som kommer ihåg Massive kvällarna i Gamla Stan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-10 14:28
Kanske är helt fel ute, men jag tyckte att "Beeper" låten med Kid Sister kändes lite UKG/2 Step inspirerad?

Love Music And Dance

2008-12-12 11:29
Hur kan man glömma Massive kvällarna??? En av de fetaste klubbarna i Stockholm tillsammans med Wicked någonsin!!! Tillbaka till ämnet; det görs inte så himla mycket ny 2step i dagsläget. Finns några eldsjälar som fortfarande håller på dock. En slags revival är dock på gång, många producenter har hittat tillbaka till det soundet. Kolla tex nya Synkro grejerna eller Whistla.
Furiouz @ www.subfm.com - Tuesdays 4-6 PM GMT www.myspace.com/furiouz

2008-12-12 23:54
Rätta mig om jag har fel, men faller inte dem där två artisterna under genren "Dark 2-step eller "Nu Dark Swing"?
Love Music And Dance

2009-01-05 14:48
Kom faktiskt på att jag har en vän som tar vocals på lite ny 2-step.

Jätte duktig live! Klockren när hon fyller i live på house klubbar!

http://www.myspace.com/sannahartfield

Love Music And Dance

2009-01-22 22:22
Så här e det: 2step e en gren av UK-Garage liksom tex speedgarage, 4x4 garage, break beat garage, osv. Grime kan väl diskuteras men många anser, lixom jag, att det också har utvecklats från garage. UK-Garage har sina rötter i US-Garage.

2009-01-24 20:50
Fortsätt langa länkar! Detta var intressant