I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nytt från Burial (avslöjar bl.a. sin identitet)

Övrig musik - Elektroniskt

2008-08-15 17:48

Nytt från Burial (avslöjar bl.a. sin identitet)

Burial, som har varit anonym sen dag 1 har nu valt att gå ut med vem han är. Den 5/8 la han upp en bild på myspace och skrev detta i sin blogg:

tunes

hi

for a while theres been some talk about who i am , but its not a big deal
i wanted to be unknown because i just want it to be all about the tunes.
over the last year the unknown thing become an issue so im not into it any more.
im a lowkey person and i just want to make some tunes, nothing else. my names will bevan, im from south london, im keeping my head down and just going to finish my next album, theres going to be a 12" maybe in the next few weeks too with 4 tunes. hope u like it, i'll try put a tune up later

sorry for any rubbish tunes i made in the past, ill make up for it

a big big thank you to anyone who ever supported me, liked my tunes or sent me messages, it means the world to me

Grymt med nytt material, som dessutom bör komma närsomhelst. Förhoppningsvis kommer djkicks oxå ganska snart.

this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-08-15 18:37
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2008-08-18 21:31
Grymt. Mer intresserad av hans nya släpp han honom själv dock.
Untrue var #1 på min senaste årsbästalista. I want moar!

2008-08-19 06:17
The sun hade ju en stor fånig jakt på hans identitet iom mercury nomineringen, därför han valde att komma ut. Synd och fånigt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2008-08-19 07:04
Burial spelades precis när jag såg denna tråd hehe.. Väntar stenhårt på hans nya album!

2008-08-22 16:57
Sjukt vidrig attityd av the sun.

2008-08-23 18:24
för mej spelar det ingen roll men måste man ha ett ansikte på personen som gjort musiken ?
tanken var att inte att visa sej. och måste folk tjata då ?

i wanted to be unknown because i just want it to be all about the tunes.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-23 19:21
Versus <3 Så äckligt tung låt så det finns inte. Den skriker verkligen gatu-atmosfär och våld i all dess form.

2008-08-24 01:08
Tiamat P36

Versus? :O Ny låt eller what?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 18:08
Nej, den har jag haft sen den släpptes någon gång 2006. Den är exklusiv för Mary-Anne Hobbs kompilering The Warrior Dubz

Länk till http://www.discogs.com/release/805516

2008-08-24 18:18
Laddat upp ett smakprov, stött på för många som inte har hört denna guldklimp.

2008-08-24 18:21
Audio-funktionen fungerar inte så bra när jag använder den. Eller ja, jag kan inte lyssna på klippet i alla fall. Det står att den buffrar, men inget händer någonsin.

Länk till http://www.zshare.net/audio/17564189a63a664e/

Där har ni annars.

2008-08-25 10:59
På tal om låtar som folk kan ha missat...

Bloc Party - Where is home? (Burial remix)

2008-09-03 00:15
tycker faktiskt versus är rätt dålig, och det gör mig lite irriterad. Kanske en låt han sållat bort, men den och remixarna får mig att misstänka att han bara kan göra en sak, och frågan är om det är intressant en platta till.

Finns en remix på thom yorke's it rained all night också om nån missat, sjyst om man är en person som tål hans skitjobbiga röst. Men nu snackas det mest om att han ska göra en dj-kicks, flyter runt olika tracklists som folk säger är fake (bla påstås det att han har remixat chris isaacs wicked game) och själv ska han ha sagt att han inte ska göra den, men om han gör det så blir det bara gammal jungle. Men nu finns den att köpa på nätet, och jag läste en recension av den nånstans så den borde dyka upp snart.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2008-09-03 09:04
dundermannen
ligger helt klart nåt i det du säger. untrue var ju magisk, men jag vette tusan om burial kan ta det så mycket längre nästa gång. återstår att se antar jag.