I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skiv/LP-affär med Jungle (Stockholm)

Övrig musik - Elektroniskt

2008-05-31 21:18

Skiv/LP-affär med Jungle (Stockholm)

Någon som vet en sjysst skiv/LP-affär i stan med ett bra utbud av Jungle och DnB?

I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2008-06-04 00:19
tyvärr finns det inte någon sådan.. Tragiskt men sant.
www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic

2008-06-04 21:34
enda som jag skulle kunna komma på som skulle kunna ha ngt eller kanske hjälpa dig är snickars (söder) och techno/club skivaffär som ligger i botten på ngt shopping center på söder, vet dock ej dessa 2 affärer finns kvar längre eller ej, men lycka till ok

annars blendas i gbg + olika djs och samlare i detta land som becknar skivor
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-06-11 11:43
det finns en dj affär nästan i slutet av sveavägen, nästan ända borta vid wennergren-center där de har en del dnb/jungle, och det dem inte har kan man också beställa. kommer inte ihåg vad affären heter, typ dj service eller nåt sånt. den är lätt och missa eftersom det bara är en garage ingång med en liten skylt typ. den ligger i kvarterer som ligger mellan vanadisvägen och ynglingagatan. tror du att du hittar?? :)
WHaT eVa! DaAh!

2008-06-16 16:45
Det råder torka i Stockholm... Testa Fade Records på Söder å se om du hittar nåt.
www.dj-gena.com -->

http://www.myspace.com/dj_gena (AOD)

2008-06-19 13:50
Bumble, ligger det någonstans i närheten av träningsaffären som ligger där precis i korsningen? Borde hitta det om jag håller utkik efter garageingångar med små skyltar :)

Annars får man väl ta en sväng förbi Camden Town eller liknande nästa gång man är i London. Ingen sjysst nätbutik annars?

Tack för svaren, Boh!
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2008-06-19 15:05
Testa de här:

www.juno.co.uk
www.redeyes.com
www.chemical-racords.co.uk

2008-06-21 17:23
komik P20

precis, men den ligger kanske 20m innan träningsbutiken.
WHaT eVa! DaAh!

2008-06-21 17:25
eller kanske 10m. du vet iaf vilket kvarter det är då det blir nog inga problem med att hitta, fråga dem i affären hur det går till att beställa, har själv aldrig gjort men har en vän som gjort det ett par ggr.
WHaT eVa! DaAh!

2008-06-23 09:00
Affären ni tänker på är "International Discjockey Store" och dom beställer in det du söker.
Fade Records har slutat upp med Jungle/Dnb afaik. Brukade köpa gammal jump up där förr, men dom slutade att beställa in pga att intresset kallnade hos folk.
Dubstep changed my life!

2008-06-23 12:08
Snickars Records på Heleneborgsgatan på söder

2008-07-09 20:27
Jungle! Ahhh...Sorry jag tror alla tips ang. butik redan är uttömda ovan.

Jag kommer ihåg back in the day, pre-fildelning-eran, när man åkte till london, hörde piratradio, gick in i källarbutiken som sa att att man ville ha dubplaten som lät typ "Shaolin shadowboxing scho-scho-cho-pow!" och kom hem med påsar fulla med blytunga tolvor som aldrig dök i upp svedala :-D

Länk till http://youtube.com/v/5JcawIVJ9G4

Nasty Habits - Shadow Boxing

´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2008-07-10 01:39
man åkte till london, hörde piratradio, gick in i källarbutiken som sa att att man ville ha dubplaten som lät typ "Shaolin shadowboxing scho-scho-cho-pow!"

blackmarket ftw!
http://soundcloud.com/mega-drive

2008-07-10 18:05
Ah yeah! Bl.a. blackmarket. De spelade så sjukt högt att det knappt gick att fråga efter något. De hade en DJ istället för säljare. Han satte på en ny tolva, besökarna gick bananas och tömde hyllan med tolvan i fråga på ett kick.

Kan inte påstå att jag direkt saknar det men det var en lite fetare känsla än att sitta framför datorn i söderort och vänta på att en torrent ska ticka in... :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2008-07-15 09:51
blackmarket besökte jag senast jag befann mig på londoniansk mark, hookade lite dubstep tolvor som kom in samma dag.

"Watch your head" ;)
Dubstep changed my life!