I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-12-30 02:24

ny house !

soft house vill jag kalla det, iallafall tills den drar igång... skit nice att pumpa högt !!

Purple

varför inte en myspace sida också? mitt utrymme

2007-12-30 16:09
Är det din musik, eller vad? Det framgick nog inte, i alla fall.

Purple
Den har schyssta, mjuka synthar som verkligen inger en känsla av lounge, något som "soft house" karakteriseras av enligt mig. Den andra synthen, som är lite mer basorienterad, tar lite för mycket plats tycker jag. Delvis är den lite för monoton och dels är den ganska högljudd. Mästra om låten lite och flytta och pilla! Annars var den ganska nice, fasiken.

This Sound
Denna var dock sämre. Du lyckades inte få in den i någon särskilt tilltalande kategori. Den lutar mer åt electro house (ej att förväxlas med electro, som du kanske vet med tanke på att du tidigare körde hiphop och funk), men det vet du väl. I och för sig tycker jag om den lite bubbliga, basorienterade synthen som kommer in vid cirka 50 sekunder. Den är med även i den lite tystare delen där det mesta fejdar ut!

2007-12-31 01:05
slarvigt av mig, ja det är min musik.

angående purple låten så har jag fått höra det här med mastringen av dem flesta. det är någonting jag slarvade med. har ärligt talat inte tagit mig tid att bli proffs på eq-andet egentligen. vet dock hur avgörande det är för låten och ska fan och mig ta tag i det till nästa produktion.

tycker det är kul att du tycker att this sound var sämre, det är tecken på utveckling. nästa låt jag släpper ut lovar jag att den ska vara bättre än purple.

du får hålla ögon och öron öppna

2007-12-31 14:12
Haha, så länge du postar i Elektroniskt-sektionen, och så länge trådens namn är attraherande.

En liten parentes; det står "mitt utrymme" i länken, vet inte om det gjorde det från början eller om du har ändrat på något sätt, men det ska man ju inte kunna göra. Mitt fel, det framgick alltså att det var din musik! ;) Läsförståelse!

2008-01-02 04:17
haha, nej det stod där från början. men det är bra att du påminnde mig att skriva att det är min musik så slipper vi att alla andra i tråden frågar samma sak, eftersom tråden är sååååå populär!

god fortsättning :)

2008-03-15 18:36

Verkligen fet låt! Purple ger mig varma Larry Heard-känslor. Hade den funnits på 12a hade jag klippt den direkt!

OpaqStore