I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dubbig & gratis

Övrig musik - Elektroniskt

2007-11-02 16:25

dubbig & gratis

spenderade min lediga förmiddag till att försöka mig på dubstep
så jag kan bjuda herrskapet på resultatet.

Dr. Stab

2007-11-02 19:16
Needs more bass! det är lite klent på subfronten. Prova lägga en ren sinusvåg som spelar samma noter som basen nu fast nån oktav ner. Jag gillar inte riktigt ekot på snare trumman heller (det där är en snare som det är så mycket eko på va? jag är dålig på trummor). Resten gillar jag skarpt. Mer dubstep åt folket!
UK

2007-11-02 19:22
Ekot förstör hela grejen. Men väldigt trevligt annars. Men kom ihåg barn, man kan aldrig, ALDRIG få för mycket wobble. Släng in lite sån.

2007-11-02 21:23
 Wobble är bra med måtta men det är lite av en för stor trend just nu, tacka vet jag varm och skön subbas a la Remarc
UK

2007-11-02 21:42

Efx: grundtonen är ett D på 35Hz och den ligger iaf på 8,5dB över 0, vad har du för sub? vill inte göra det olyssningsbart för vissa...

och ekot, rumsklang eller faktiskt eko? o vad är wobble?

jag gillar ekot... men jag funderade på att lägga det mer åt höger...

2007-11-02 22:11
Oj då my bad, satt bara på lurarna nu, dom brukar spela rätt lågt men det där var visst lite för djupt.  Fast det skadar ju aldrig med mer bas heller, blir det för mycket så är det ju iaf mycket bas. Kan aldrig gå fel liksom ;)

wobble är ett ljud som låter bwowowowo :P
http://www.youtube.com/watch?v=BekIpTRLXYQ melodin där är wobble. Jag brukar lättast få till det med en sinvågs modulator som kontrollerar pitchen. Jag brukar använda Malström synten i Reason så det heter säkert nåt annat på andra syntar.
UK

2007-11-03 03:38
ah, LFO -> filter envelope eller nt sånt

ska ändå kolla över basen imorgon när jag vågar ha lite volym på...

2007-11-08 21:02
Låt subben ligga på 45Hz så kommer den att vara hörbar för de flesta

Dubstep changed my life!

2007-11-09 15:24
jo jag funderar på att ändra mixen lite, basen låter lite för "analog modelling"....

2007-11-11 17:56
tycker du fått till ett pretty fresh sound. mer bas vore fett som andra sagt. annars riktigt bra! gillar variationerna och flummet ;)
Its Tricky!