I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finsk funky "psytrance"

Övrig musik - Elektroniskt

2007-08-17 15:12

Finsk funky "psytrance"

Ja, hur ska man beskriva detta?? Har sina rötter i den finska jäkligt funkiga världen av psykadelisk, elektronisk musik, mainly psytrance... Detta är inte renodlad psytrance... långt, långt ifrån... men musikgenren psytrance är ju inte heller vad alla tror att den är längre...

Lyssna på det här och njuuuut! Finnarna är helt otroliga... Alla som gillar elektronisk, skruvad musik kommer älska det här!

FUNKY FINNE BLAST!

Nån som diggar? :) :) :)

2007-08-17 15:30
Här är mer av samma sort... denna lite mer åt renodlad psytrance... men fan va det svänger:

Huopatossu + Mononen

2007-08-18 16:28
gillar det finska soundet..rätt så skadat o annorlunda mot mycket annat..
fast ryssarna är nog fortfarande fetast..

2007-08-19 16:11
finnarna är mycket mer lekfulla i sina prodtukioner... inte lika "seriöst" som rysse-soundet... kindzadza är ju en annan favorit... men går nästan inte jämföra... kindzadza live är en jävla upplevelse asså :D

2007-08-19 16:23
har också märkt det.mycket mer flum eller vad man ska säga.

kindzadza är fet live fast när jag såg han körde han inte så mycket av dom feta låtarna..
med förklaringen sen "sweden is not ready for me yet"

2007-08-19 17:41
Psykadelisk trance? Jag lyssnade emellertid bara på dom fyra översta, men... hur kan du få det till psykadelisk trance? Hur kan Danet inte ha några invändningar?

Aja, de lät båda ganska roliga!

2007-08-19 19:36
Tiamat
nu har jag inte orkat lyssna på dessa klipp utan diskuterade mest finsk psy i allmänhet..

2007-08-19 21:51
det ÄR psykedelisk trans :)

inte så mycket den första artisten, det är mer ett sidoprojekt skulle jag tro, men definitivt den andra. de här två artisterna har varit med och startat freakdance records som mest släpper just psytrance... så det är väl där de har sina rötter åtminstone...

folk har enormt förutfattade meningar om vad psytrance är för nåt också vilket inte alls är konstigt med tanke på att det mesta är skit... men det är helt klart en av världens snabbast växande musikgenrer och soundet förändras hela tiden...

danet, jag tycker verkligen du ska lyssna på den andra länken jag postade... finsk full-on turbo blast!!! you wont be disappointed :)

när jag såg kindzadza körde han bara material från nya albumet... tror jag hehe... det var varje fall sjukt bra... sverige kanske har mognat ;)

2007-08-20 12:36
Danet,

Sorry, my bad.
Jag tror jag har en ganska bra bild av vad psytrance är i alla fall. Och ja, den andra sidan var ju helt klart psy.
Jag är mer inne i saker som NASA och Vibrasphere (fast dom har ju förändrats lite på senaste), men även Human Blues äldre saker och inte minst Platipus materialet, vilket iofs KAN klassificeras som vanlig trance, men det är inte så petigt.

2007-08-24 14:02
tipsa lite rysk psy då?:P

2007-08-25 17:46
pimpmystrumpa
www.psychedelic.ru

leta dej fram till mp3 delen där o ladda ner..
psykovsky rekomenderas varmt.
även terminator/deja vu project är grymt jävla bra.eller var kanske man ska säga då han gick bort förra året.

2007-08-26 11:48
ofan tackar så mycket danet!

2007-08-26 20:20
japp abnormal project var riktigt feta!

2007-08-27 19:02
Mullet Mohawk är ju en annan bree finne!!
http://www.myspace.com/inredunkel

2007-08-28 20:21
jag hittade en artist på myspace häromdan som för fet "rysk" trans. han är från portugal men gör typ musik som kindzadza...

twistedpsychology

2007-08-28 20:27
Bra sida om man vill botanisera djupare i finsk psytrance-kukltur!!

http://thixxndixx.stc.cx/