I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

London - i need tips!

Övrig musik - Elektroniskt

2007-07-09 18:11

London - i need tips!

Hi folks!

Jo det är på så vis att jag ska ta med min pappa till London.
Och det är nämligen så att farsan är väldigt insatt i typ Chillout/Downtempo/Triphop musik o liknande.. så jag tänkte kolla med er kära whoa dudes ifall någon skulle vilja tipsa om några sköna barer/clubar/cafén etc - där det spelas liksom, samt skivaffärer.

Själv äre drum n bass som gäller, men har redan lite småkoll på ställen osv, men skulle gärna behöva tips om skivaffärer (vinyl)..

Cheers!
 /Chris..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-10 01:02
ta me farsan till THE END istället fett me ös.

annars kan du skicka ett sms till ett nr å skirva den musik som önskas så får du tillbax en lista me feta klubbar inom den genré.
nr hittar du i lokala tidningen.

2007-07-10 11:17
checka runt i kvarteren omkring covent garden finns en hel del skivbutiker.

Och du bör ju gå på Fabric och the end...
New job. New Life. Good life

2007-07-10 15:15
Nu menade jag inte att ni skulle tipsa om dnb klubbar hehe :)
utan typ chillout ställen liksom..
Han gillar dnb också, va han som fick mig å gilla det liksom, fast "hans" dnb är sjuukt lugn nahmeean... men dit ska jag lätt.

Tidningen - nummer - sms...
Covent garden - en hel del skivbutiker...

Aight.  cool!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-10 15:57
black market!

2007-07-10 23:04

vad du gor ar att ga in pa random stalle som har One Week To Live tidningen , sen ar allt ok.

Det ar en gratis tidning som listar veckans alla spelaningar/klubbar allt som ror sig kring elektronisk musik . sa dnb, elctro,house, blablabla.

De ar valdigt nogranna med att satta genre pa kvallen/klubben och det gor det val enkelt for dig/pappa.
och sen har den annat innehall . bra tidning.

sag vilken del av london du vill hamta den pa sa kan jag kansk ehjalpa dig med stallen dar den kan finnas.

2007-07-11 01:03
om du är inne på squatraves osv så messa mig så kan jag ge dig de hotlines jag har

2007-07-11 02:44
en fråga som e fett offtopic: vart hittar man sånna koola farsor som din?

2007-07-11 07:58

gå på Aba Shanti's spelning på Southall Community Center på lördag och få en uppenbarelse i hur bra musik kan vara för själen.

2007-07-11 10:27
^ word ^
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-07-12 15:44

Nice med så många svar! :)

Anaugh: Tack som fan för tipset! great!  typ runt Covent garden skulle va perfekt.

Miaz: Vad är squatraves? noll koll hehe 

Meccah051: Jaadu, han är från Grekland så åk dit så kanske du finner en ;) höhö

2007-07-13 17:24
typ illegala raves.
där de bryter sig in i nån gammal byggnad som inte används, tar med sig feta systems och spelar ruggit (beroende på vilka som håller i det) bra jävla drum n bass/breakcore/gabber.
det absolut bästa med london

2007-07-13 17:50
Aight nice!
Det vore klockrent men ska dra med farsan som sagt och ja vene riktigt ifall han är så mkt för raves hehe,
men bra å veta endå!

2007-07-17 20:16
precis dra till Plastic People, de har en klubb som heter FWD och kör varje fredag. DUBSTEP är grejen och kön är lång så dra dit tidgit!
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2007-07-17 20:34
FWD>> är ett måste.

Gillar du dubstep kan du också dra på red star i södra, nån stans mellan elephant&castle och brixton.. typ. Riktigt chill ställe med mycket soffor man kan chilla i och lustgas i baren. Minns tyvärr inte vad klubben heter, men venuen är iaf red star.

Sen är det viktigt att du observerar att det är bull att Allt listas i One Week to Live. Det finns mycket, mycket mer där ute :D
Walking with granpa Mescalito since 19-0-long!

2007-07-19 13:11
aarghh,  jag var ju exakt där. hamnde dock på Entebbe vs Fairshare Unity istället vilket inte var så dåligt det heller. Enda stället jag ngnsin varit på där vattnet tog slut före alkoholen. the way it should be.

oi mayornas, hojta till ifall du vill ha inspelning från kvällen.

2007-07-19 17:41
tesfa

holla i min gbg tack!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-07-20 14:01
Allright, cool!  :)

thank u guys!