I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drum´n´bass i Sverige

Övrig musik - Elektroniskt

   

2007-06-16 19:03

Drum´n´bass i Sverige

Jag är född och har växt upp i Ryssland vilket troligtvis är orsaken till att jag gillar DnB. För ett par år sedan så började jag också göra min egen musik. Eftersom jag har flitigt övat piano sen jag var 4 och hela min familj är musiker så kan jag inte säga att det har gått dåligt för mig när det gäller den sortens musik.

Tyvärr så är dnb nästan helt okänt i Sverige. De ända artisterna jag har stött på har varit SEBA och ett par andra som jag inte har sett ett spår av utanför Sverige.

En dag slog tanken mig att jag kunde försöka producera min musik. Det var då som jag stötta på det svenska skivbolaget Secret Operations. Bara Jungle hittade jag bland de audiotraxen mn kunde lyssna på. Jag försökte anpassa mig  till den stilen som jag hörde SEBA spela vilket jag inte lyckades med eftersom jag hellre lyssnar på jump up style.

Nu är min fråga så här: Finns det något skivbolag i Sverige som ger ut DnB som är mer i stil med Dj Aphrodite eller Hype?

Vore tacksam för ett svar!