Gabber
Vill lära mig lyssna lite på¨gabber..men jag cvet inga Djs som kör gabber..bara typ The Prophet har la kört lite..men men meer DJs:D peaaaaaace
3 steps ahead!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
han är dock död, så det blir ingen mer musik från honom :-( men han var fan bäst, enligt mitt tycke...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
angerfist thunderdom sök på master of hardcore så lär du hitta lite skit
eller så kan du gå in
HÄR
Oj.. vilken melodisk musik :-)
hehe;) feyenoord..sett att TRC har nåra låtar som heter något med feyenoord:) MEN jag blev chockad när jag såg nån låt som hette något med Sieg blabla o sen(white power) hmm..
Venetian snares - Winnipeg is a frozen shithole
In the old days it was not a crime
jag har skrivit i flera trådar om detta... När du tänker på gabber så är det: 3 steps ahead Party animals Promo Chosen Few Bass D & King matthew Dj Jappo PCP Darkraver * lite mer jump oriented* Ruffneck Rotterdam terror corps Neophyte Dj Paul Elstak Flamman & Abraxas Object one Scott Brown Headvillage Turbolenza Dr. Z-Vago The outside Agency *gör även ny hardcore i dagsläget* Det finns mycket annat och nyare. många utav dom hära gör inte ens musik längre.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Här är en till lista: Armageddon Project Angerfist Acidwave Art Of Fighters Buzz Fuzz Chosen Few Chaosphere Chaosbringer Danger Hardcore Team Darkraver Delta 9 Digital Boy Dj Bike Dj Dano Dj Jappo Vs Dj Lancinhouse Dj Mad-E-Fact Dj Neophyte Dj Noisekick Dj Norman Dj Nosferatu Dj Outblast Dj Paul Elstak Dj Paul Dj Promo Dj Rob Gee Endymion E-Noid Evil Activities Ferox Flamman & Abraxas G-Shock G-Town Masdness Headbanger Hyperion Hamunaptra Juggernaut Knightvision Lenny Dee & Dj Gizmo Manga Corps Marc Acardipane Marshall Masters Masoko Solo Mindustries Moleculez Murmure Negative-A Ohidian Party Animals PCP Peaky Pounder Proto X Rotterdam Terror Corps aka RTC Rude Awakening aka Promo Slavefriese Synapse Tha Playah The Horrorist The Masochist The Prophet Tommyknocker The outside Agency Wedlock Void Settler njoy
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
haha gabber asså.de har ja inte hört sen ja va 9-10 lr nått hehe vet inte så mycke om de men ja vet att de först blowade i den tyska nazi scenen. sieg heil typ
----------------------------------------------------------------------------
Okej, eftersom Gabber är den musikstilen jag lyssnar på så kan du få en liten lista på djs: Angel Of Darkness Angerfist Angernoizer (Terrorcore) Annihilator Anonim Antix Apocalyptic Herous Archetype Armageddon Project Art of Fighters Baba Nation Bad Boys Bardot Base Alert Bass D & King Matthew Bertocucci Feranzano Berzerker Billy The Kid Binum Bioforce Bodylotion Bonehead Buzz Fuzz Catscan Catkiller Cherrymoon Trax Chosen Few Criminall Djs Critical Mass Cyclopede Da Bootleggers Da Tekno Warriors Dark Oscillators Darkraver (Äldre låtar dock) DJ Isaac (Äldre låtar, producerar Hardstyle numera) De Gabbers De Ellendige Gabber Delta 9 Destroyer Dissreaction Nu orkar jag inte skriva mera, det är säkerligen flera Newstyle & Hardstyle Producenter mer, men eftersom jag bara tog ifrån min mediaspelare så orkar jag inte fixa det. @Rektum Hardcore/Gabber(s) blev ofta förknippat med Rasism/Nazism p.g.a de klädde sig i Bomberjacka, Kängor, Klourblekna Jeans e.t.c alltså som Skinheads, men allt det där är ju skitsnack. Det finns ju hur många låtar som helst som handlar om att krossa rasismen inom Hardcore/Gabber/Hardstyle e.t.c
tackar takcar!!Innerchild skulle du kunna säga låtnamnen på några låtar som handlar om att krossa nazismen:)..peacxe!! staaaaaaaaaampuuuuuuuuuuh
Javisst: Rob Gee ft. Party Animals - Die Nazi Scum Angerfist ft. Outblast - Hardcore United (Time to make a stand) Det var 2, jag kan återkomma med mer senare.
PimpMyStrumpa "jag blev chockad när jag såg nån låt som hette något med Sieg blabla o sen(white power)" Du såg säkert Neophyte - Sieg Heil... MEN den låten är fake, det är inte neophyte som har gjort den... det är bara nån jävel som vill jävlas.. Neophyte förklarade allt på deras hemsida.."Hardcore against racism" citat från deras hemsida..
hardcore/gabber har inget med rasism att göra, punkt.
Bananfabriken okej:D tack för förklaringen!:) fred ut!
Innerchild P16 Var bara tvungen att påpeka att allt där inte är gabber ;)
Fatcaesar P20 Nej jag vet, men eftersom jag bara tog det ifrån min winamp så orkar jag inte bry mig. Men allt det där är någonting av Newstyle/Gabber/Hardstyle. Nästan allt som jag lade upp på min lista har åtminstone producerat Gabber, men numera gör de flesta Jump/Newstyle/Hardstyle. Och det mesta som du lade upp är Newstyle, som vissa i nutidens läge kallar för Gabber, men vilket är helt fel enligt mig.
Innerchild P16 Jag måste ochså påpeka att Gabber = Newstyle =Hardcore, det är allt samma, den enda skillnaden är att folk från Rotterdam kallar Hardcore för gabber medans andra i nederländerga gör det inte, det finns ingen skillnad i hur det låter.
http://www.youtube.com/watch?v=Du7g7ZHWbHc
^^ vad är första låten där?
Fatcaesar P20 Jasså det säger du?
Då ska vi ta ett exempel.
Angerfist - Fuck Off
http://www.speedyshare.com/880718488.html
Xenophobe - Prisoner of hardcore
http://www.speedyshare.com/537278175.html
Vilken låt låter som Gabber i dina öron?
Xenophobe är Gabber för det är HÅRT & BRUTALT, GABBERS vill ha Hård och brutal musik. Inget jävla mellowsound som Angerfist levererar.
Shakwon Det där är Jumpstyle, jag har låten på datorn men vet dock inte vad den heter.
Hittade låtarna btw. Dj coone - the return DJ mystery - Punani Sorry för trippelpost. :(
Innerchild P16 Helt fel.
Angerfist = Nu-style Gabber,Hardcore,Newstyle,gabber... allt är likadant
Xenophobe = Oldschool Hardcore,Gabber,Hardcore
Så ja.. folk kallar det likadant men det är Vanlig hardcore, eller som man säger idag.. oldschool gabber, dock så kallar folk som inte gillar newstyle det för Hardcore eller Gabber, men det är allt likadant.
Jag vet vad jag pratar om och har varit i samma diskusion flertal gånger.
carlcox dude.. det där ni spelar på sidan är inte i närheten av att ens låta som dålig hardcore.
ha ha.. jag bryr mig inte om gabber :)
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)