Kano på P3live ikväll 21:30-22:00
Klippt från p3´s hemsida P3 Lives nya korta format passar perfekt för Kano, en relativt ny stjärna på den brittiska undergroundhimlen. Han är ung och målmedveten, dessutom har han hjärnan igång och hjärtat på rätta stället. Kanos debutalbum "Home Sweet Home" blandar grime med soundet från den amerikanska västkustens hiphop. Där anar man också att han är en av dem som kommer att sätta publiken i gungning även i framtiden. På Hultsfredsfestivalen gjorde han ett grymt svängigt framträdande tillsammans med Danger Mouse och DJ Bionics. Vi hade turen att få banda de ca 30 minuter musik som han vräkte ut. Ikväll hör du äntligen resultatet om du rattar in P3 Live på vår nya tid: 21.30
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!
soft, jag som bara han höra de sista fem minuterna på plats... lär lyssna nu.
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
om jag inte minns fel körde han över gangsterz, duppy och joel shut yur mouth. i rad. det var fräckt. eller var det joel shut your mouth? kan vart nåt annat med jme, kommer inte ihåg. minns att jag reagerade på det iaf. OK konsert iaf, ska lyssna ikväll. grymt att folk lägger upp sånt här. jag har aldrig koll på vad som går på tv eller radio.
Har JME gjort en låt som heter "Joel Shut Your Mouth"? Det har jag missat. Och vem fanken är Joel? :) Kommer förresten ihåg att det var en lång diskussion i somras om vem som var Kanos sidekick på Hultsfred, nån av FirstUparna påstod att det var DaVinche vilket lät väldigt konstigt eftersom han bara proddar, inte rappar. Här får vi fakta i fallet, det var alltså Danger Mouse, samma snubbe som han hade med sig när han spelade på Vicefesten i Sthlm. Men den andra frågan som diskuterades då kvarstår ju dock: vem är den här Danger Mouse? Det är ju inte producenten bakom "The Grey Album" och Gnarls Barkley? Och det verkar omöjligt att hitta någon info om någon uk rappare eller grimekille som heter så. Han verkar liksom bara poppa upp ur ingenting när Kano behöver en sidekick.
don't get chumpatized
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
joel shut your mouth är en fet låt! instrumental den ligger på samma tolva som jamies jumper. släptptes för rätt länge sen. sjukt feta låtar. kom på att det nog var eskiboyinstrumentalen han körde över (konstigt nog) och inte gangsterz. nu spelade ju inte p3 den delen av spelningen. men en jävla evighets-reload över "drop the pressure" kunde dom ha med, tydligen viktigare. haha
Ååååh! Det går inte att spara sändningen på något vis va? Sitter och lyssnar nu, och är bitter att jag missade det här i somras.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rippa den med nått realplayerripparprogram, ska nog gå.. Du får gärna slänga upp länk, jag hatar realplayer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
realplayer är pure evil. langa länk!
Grymt Mayornas! När vi snackade om det då tror jag du sade typ att du hade för dig att det kunde vara någon uk rappare, men att du inte visste riktigt. Men nu har du hittat honom alltså! Skönt, då var det utrett.
don't get chumpatized
JonErik Ja, den där EP:n ja, jag vet att jag missade den lite när den kom, tänkte kolla in den ordentligt men det blev aldrig bra. DU har rätt, den är fin den här Joel shut your mouth
don't get chumpatized
rippa den genom att spela in dataljudet i audacity, busenkelt.
http://www.earforcefm.blogspot.com
underbart! tack!
DonRuba Lyssnade på den sen, det är ju den jme008 "the nu EP" där han har ena sidan och trigz andra. Serious är förstaspåret och ang. vår diskussion i en annan tråd här, så säger han faktiskt aldrig "Boy Better Know I am Serious" i den låten. det är först i senare versioner/när han kör med andra han har med det. som i Duppy. hehe. :D
Fan, det är sant! Men jag har en förklaring, jag blandade ihop två grejer. I det här klippet på DVDn Practice Hours som jag pratade om, där han lägger lite rhymes på Calm Down-beaten (som sedan blev låten "Serious" när den kom ut på skiva), börjar han med att köra några rader från texten han kör i "Serious", men sedan mitt i byter han och börjar köra texten från en annan av hans låtar som heter "Staggering". Och det är då han säger "Boy Better Know", så det är alltså i låten "Staggering" han säger det. Och den kom typ minst ett halvår innan "Duppy". Hela grejen med texten i "Duppy" är ju att han har tagit de mest kända textraderna från hans största låtar och typ slängt ner dem i en hatt och dragit upp dem i en annan ordning. Så inget som sägs i "Duppy" är ju nytt, utan just det faktum att den raden är med där tyder ju på att det redan då var en riktig JME-klassiker att säga "Boy Better Know". Så det så! :)
don't get chumpatized
DonRuba , tack för länken. Ska vi verkligen ta upp diskussionen igen? Haha. Angående duppy, jag ska inte säga för mycket igen för då får jag bara ta tillbaka, men är inte de flesta bars på duppy använda tidigare?
Jonerik , input på det? Trim´s är ju definitivt det.
Vad händer med Kano nuförtiden förresten? Och hur har ni råd att köpa så mycket grime? Det är ju dyrt.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
ja jo det är ju i princip bara tag lines, de flesta välkända långt innan duppy kom. jag har för mig att nån sa att hela grejen med duppy är att den är en referens/hyllning till old skool garage a la 99-2001, och att det är därifrån den tiger tiger grejen kommer m.m. jag har ingen koll på det där själv, men jag tror jag läste det i en tråd på dissensus.org eller nåt sånt.
Jo, det är ju också därför de har den här MC Creed på refrängen, han är ju tydligen nån gammal legendarisk 2step/garage-MCsom var stor på den scenen. Det här är också bara sånt jag har läst mig till, kan inte påstå att jag var "nere" med MC Creed 1999 :)
don't get chumpatized
ajger: nej filen verkar vara borttagen