I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dubstep special på P3

Övrig musik - Elektroniskt

2007-01-21 21:17

Dubstep special på P3

tänkte bara tipsa om att det kommer en dubstep special på P3 om 2 veckor.
Legenden Mats Nileskär har hookat med Digital Mystics och Plasticman bland annat.

Missa inte!!!

www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2007-01-21 21:49
Låter rått!
Whores from the underground

2007-01-21 22:15
Trevligt, detta tänker jag inte missa. vilket datum exakt ?
www.myspace.com/o1kdubs

2007-01-21 22:56
vettefan....P3-soul sänds på söndagar 22-00. Men checka om 1 vecka så du inte missar. :)
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com

2007-01-22 07:53
tack för tipset!

2007-01-23 13:48
Det är bara att bow down to the man Nileskär som vanligt. Hur kan gubben ha sån koll?

Måste passa på och skryta lite också, när han snackade om grime första gången så använde han min första grimemixtape som bakgrundsmusik när han snackade :)
don't get chumpatized

2007-01-23 14:48
Nileskär e grymm =)

Ska bli fett kul o höra
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!

2007-01-24 03:34
bra nileskär. kommer bli många floskler här känns det som, ska bli trevligt.
fråga på.

2007-01-24 11:42

ngn som vet ett datum ännu?

2007-01-24 12:05
28/1

I del ett är det dags för mörk och gåtfull dubstep från södra London - den mest bastunga musiken sedan drum and bass. Möt några av scenens profiler som Digital Mystikz, Plasticman m fl.
All out dubstep show @ Streamizm.com 19-20cet live audio och video onsdagar!!

2007-01-29 01:58
Jaha, var det någon som lyssnade? Vad tycks?

Han är grym på intervjuer, man får alltid se andra sidor av artister än vad man brukar se.

Däremot tycker jag att hans låtval var rätt dåligt. Det känns som om han missat vad det går ut på. Han spelade alldeles för mycket gamla, 2-steppiga dubsteplåtar. Det är ju bra att han förklarar var den här musiken kommer ifrån, men han måste ju också visa vad det har blivit nu. Och de nyare låtarna var också till alltför stor del såna där 2-steprötterna dominerade. Och resten var bara ganska tråkiga. Han körde inga låtar som jag tycker visade vilken fantastisk musik detta har utvecklats till, och är just nu.

Det känns inte som att det här programmet kommer orsaka någon stormvåg av nya dubstepfans i Sverige.
don't get chumpatized

2007-01-29 11:51
skumt att han kallade plastician för plasticman bara så rakt av.

bra intervjuande som sagt. intressant både det mala som om ungomdarna i croyden och det pokes sa ang. amerikaners inställning till brittisk musik. ("my friend in US told me: "american people hate hearing british people rap. they can't stand the intelligence" eller vad han sa. roligt, fast nog också rätt sant. med anledning av att dubstep har större chans än grime att nå ut i USA).
intressant också det plastician sa att dubstep kommer bli mer och mer en ravegrej, som sprider sig internationellt, medan grime blir mer artistbaserat.

jo, det känns som det hade behövts en halvtimma till med råare grejer. hade nog också varit smart att spela fler av de "största" låtarna. typ midnight request line (som han ändå nämnde), anti-war dub etc.
sen hör man ju inte basen så bra på radio så det kändes nog mer 2step än det var som helhet, om basen hade gått fram. :)

2007-01-29 12:36
Framförallt tycker jag att han gav en konstig bild av hur dubstep låter, han spelade helt enkelt inga "typiska" dubsteplåtar. Han körde flera bra låtar, men det var mera udda låtar. Även när han körde Digital Mystikz och snackade om att de har skapat "blåkopian för modern dubstep" så demonstrerade han det med låtar som antingen var ganska gamla eller var nyare men ändå hade typisk gammal 2step-rytmik.

Om man ska spela riktigt typisk dubstep skulle jag spela typ det soundet som är på Dubstep Allstars 4. Det visar verkligen var dubstep står idag (eller i alla fall för ett halvår sedan). Men det var liksom inget sånt.

Helt enkelt: han körde ju ingen halfstep. Vafan? Det är ju ändå det det handlar om nuförtiden mest. Visst, man kan ju tycka att det är tråkigt att det har fastnat lite i en förutsägbar mall, men det är ju ändå så det låter nu. Då får man väl spela det också.

Jag tycker att han snarare gav en bild av hur dubstep lät 2004. Det är rätt långt ifrån soundet idag.
don't get chumpatized

2007-01-29 13:31
dubstep hit, och dubstep dit... vad är det för jävla tjafs om dubstep :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-29 13:49
Helt enkelt: han körde ju ingen halfstep. Vafan? Det är ju ändå det det handlar om nuförtiden mest. Visst, man kan ju tycka att det är tråkigt att det har fastnat lite i en förutsägbar mall, men det är ju ändå så det låter nu. Då får man väl spela det också.

Jag tycker att han snarare gav en bild av hur dubstep lät 2004. Det är rätt långt ifrån soundet idag.

där håller jag inte riktigt med dig. just nu kanske halvtempo grejen varit rätt stor ett tag. fast om du t.ex. kollar på det dära dubstep awards eller vad det heter, så premierades ju rätt mkt grejer som inte alls känns så. t.ex. anti-war dub.
jag tror halvtempo-grejen är en fas som inte kommer ta över helt, utan snarare gå ner lite igen, och studsigare grejer, samt experimenterande a la skream's album etc kommer ta plats.
men jag har inte järnkoll, och som du säger, det som är "nytt" för oss och når oss nu är ju saker som spelades som cd-r'er på klubbar för mer än ett halvår sen.

2007-01-29 15:56
Jag hoppas också att dubstep inte bara kommer att innebära halvtempo framöver, för även om jag tycker att det är jävligt bra så riskerar det att fastna i ett mönster och bli för förutsägbart.

Men just nu tycker jag ändå att det mesta som görs följer den mallen, och då blir det missvisande när han inte spelar några sådana grejer. Det är sant att det börjar röra på sig, komma grejer med mer tempo, men det är än så länge undantag ifrån det som är standarden, dvs slöa halfstepprylar.

Och det var ju inte så att det Nileskär spelade inte gick i halvtempo för att det var så nya fräscha grejer, utan det berodde ju just på att han körde gamla och udda grejer.

Och det är sant det där med att det ofta tar ett halvår innan man hör nya grejer om man inte har möjlighet att vara på klubbarna i London, men det var inte det jag pratade om. Jag rättade bara mig själv när jag först påstod att om han hade spelat låtar från Dubstep Allstars 4 så skulle han gett en bild av hur det låter idag. Sen lade jag till att det snarare skulle vara soundet deån ett halvår sedan eftersom det var ungefär som så länge sedan den skivan kom ut.
don't get chumpatized

2007-01-29 15:59
några  skrivfel i sista meningen...

"deån" = "från"

"det var ungefär som så länge sedan"
don't get chumpatized

2007-01-30 16:43
tid?
"Wars do not make one great." - Yoda.

2007-02-05 11:20

han gjorde rätt i att lira gamla sköna ghost prylar.. men synd att han kärat ner sig så fruktansvärt i dmz,
spelade han nån skream låt eller benga förutom Ancient Memories som är ett orginal av dmz ?

fråga på.