I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Don Ruba presents Dubstep mixtape vol. 2 ute nu!

Övrig musik - Elektroniskt

2006-12-10 12:26

Don Ruba presents Dubstep mixtape vol. 2 ute nu!

Efter tre bejublade och kritikerrosade grimemixtapes gjorde Don Ruba ett radikalt och mycket oväntat drag när han i våras släppte den fullkomligt banbrytande "Don Ruba presents Dubstep mixtape vol 1."

Det svenska folket blev helt tagna på mattan av den nya spännande musikgenren från södra Londons mörka bakgator, men efter ett tag vaknade de till liv ur sin förvirring, och när Don Ruba presents Dubstep mixtape vol. 2 nu släpps är hysterin närmast total!

Köp den på Recordhunter på S:t Eriksgatan i Stockholm, eller av Don Ruba själv när han hustlar omkring på Stockholms gator och säljer den ur sin ryggsäck. Eller, om du vågar, ta kontakt med honom på WHOA det världsomspännande nätverket för ny och spännande musik.

don't get chumpatized

2006-12-10 15:47
södra london har alltid ägt uk scenen så big up
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-12-11 15:09
Hörde jag "tracklist"?
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org
www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep
www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Manager

2006-12-11 16:56

Plockade upp ettan i somras, och den var riktigt fet. Får plocka upp tvåan också...man kanske ska våga sig på att fråga Don Ruba själv :O

Redline!

2006-12-11 20:39
jag tror jag hörde tracklist..
http://soundcloud.com/mega-drive

2006-12-12 01:23
Just jävlar, tracklist såklart. Fullpackad med 29 djupa spår. Det bästa och mest intressanta från 2006 enligt mig, plus några få äldre spår för att påminna om rötterna...

01. Gravious - Wormsign
02. Scuba - Harpoon
03. Distance & Skream - Travels
04. Drop The Lime & Math Head - Bricks
05. Soundproof Productions - B-town
06. High Plains Drifter ft. Goldspot - Sholay
07. Shackleton - Limb By Limb (promo remix)
08. Atki2 - Guilty Pleasures (Pinch Remix)
09. Emalkay - Frequency
10. Juju - Youthman Dub
11. Skream - Bahl Fwd
12. Clockwork - Combat
13. Rogue Star - The Calling
14. Darqwan - Last of Nine
15. Math head - Parasites
16. Kromestar Ft. Cessman - Kalawanji
17. Gravious - Monolith
18. Goth-Trad - back to chill
19. Professor JS - Can't Sleep
20. luke.envoy - Honour Kill
21. Digital Mystikz Ft. Spen G - Anti War Dub
22. Toasty - The Knowledge (Vex'd Remix)
23. Loefah - System
24. Tech Itch  - Know
25. Kudos - Wierdo'e Welcome
26. Innerlign & Tyrant - 1745
27. luke.envoy - Gamma
28. Digital Mystikz & Loefah - Horror Show
29. Kode 9 Ft. Daddi Gee - Sign of the Dub

don't get chumpatized

2006-12-12 01:26

Har också försökt täcka in litegrann det faktum att dubstep blir en alltmer internationell musikgenre, det är inte bara Londonproducenter, utan det är även dubstep från Japan, New York, Texas... fast mest London såklart.

don't get chumpatized

2006-12-15 18:31
Inget av det här är CD-R-releaser, alla de här grejerna finns utgivna på vinyl eller cd.

Nej förresten, Shackletonlåten finns nog bara att hitta på nätet.
don't get chumpatized

2006-12-15 20:00

Med nagra Benga latar och Magneticman hade du gjort en fulländad mixcd.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-15 20:56

Jag bockar och bugar för berömmet.

Magneticman har jag faktiskt aldrig hört talas om?

don't get chumpatized

2006-12-15 22:09
Nu har jag hört en låt med Magneticman, var dock inte så hett tyckte jag. Men jag vet ju inte vad du har hört, vad han har gjort mer.

Konstigt val av namn dock, med tanke på Plasticman. Väldigt likt tycker jag. Eller tänker han att det är lugnt nu när Plasticman har bytt namn?

I och för sig är det ju ingenting jämför med hur knäppt det var av Plasticman att heta Plasticman när Plastikman redan fanns. Fast det berodde ju tydligen på att han verkligen inte kände till Plastikman.
don't get chumpatized

2006-12-16 01:50

Dina tidigare mixtapes är av tung kvalitet, nästan som man maste ge dig props för att göra nat at Grime scenen i Sverige.
Magnetic Man är en het ny producent och Plasticman har faktiskt bytt namn till Plastician (eller Plastic-Ian som man elakt säger).

Ps. Don Ruba, du har väl fatt mitt email?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-17 19:32
hur mkt går tapen lös på då?

2006-12-18 01:20
skrewface
Jag bockar mig ännu djupare, tack som fan.

Och extra kul om du tycker att jag har gjort något bidrag till svenska grimescenen, för när jag började göra de här mixtaparna var det just för att jag tyckte att det var så sjukt att det var så tyst om grime i Sverige, och jag ville att fler skulle få upp ögonen för det. Det kändes ju helt självklart att det fanns många som skulle gilla det bara de fick höra det. Och det har ju visat sig stämma.

Nu när grime ändå är ett ganska välkänt begrepp i Sverige känns det som att det är dags att få fler att upptäcka dubstepen.

Ja, att Plasticman numera heter Plastic-Ian :) vet jag ju, jag skriver ju just att Magneticman kanske tycker att namnet är lugnt för att Plasticman har bytt namn.

Och ja, jag fick ditt mail, ledsen att jag inte svarat. Tung låt! Verkligen, gillar den som fan. Skicka gärna mer om det blir tillfälle.

tesfa
40 spänn, klicka på mitt namn och läs om du vill veta mer.
don't get chumpatized