tips på trippmusik!
ska vilja ha tipps på trippmusik...gärna shpongle liknande grupper.. det ska ska vara sånn musik som det känns att man är i en djungel om man blandar... en polare visade en låt.. CHI-A.D - Astral Warrior ...tycker den är grymmt skön i början med trummorna och diggeridoon!..sen spårar den bara ur tycker jag! lugn eller snabb spelar ingen roll men det ska soft och få en och tänka på djungler och typ indianer! haha
// be the change you wanna see in the world
det lättaste är att du lyssnar igenom alla ambient album du kommer över, så kommer du garanterat hitta det du letar efter.
ja sökte på ambient, men det är väll en sorts musik stil?... jag hittade nått deepforest skiva men det lät bara för flummigt..dom sjöng på typ kinesiska typ genom nästan hela låtarna osv...du får gärna rekommendera några skivor! den här låten spelade min polare för mig i lördags!.. OJOJOJ säger ja bara! :DNada - Raji Mati tycker fan att sån musik är den fetaste musiken!
ametsub - linear cryptics benge - i am 9 ott - blumenkraft lamp of the universe - echo in the light boards of canada - music has the right to shpongle olika skivor som är ganska trippvänliga. ganska kul med idm överhuvudtaget, men skrev med två som inte är det också.. eftersom du frågade efter shpongle liknande och det är ju inte idm :]
you can't scare me, i'm sticking to the union.
men.. boards of canada - music has the right to CHILDREN ska det ju vara.. jag är snurrig o nyvaken.
gamal elysium och många av danskarna har gjort en del trippig djungel stuk
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Juno Reactor - Samurai Shpongle - Star Shpongled Banner Shpongle - A New Way To Say Hooray! Shpongle - Shpongeyes Hallucinogen - The Herb Garden Shpongle - Crystal Skulls (Dance Mix) Carbon Based Lifeforms - Inner Plains Jörg On Mushroom - The Messenger Tripswitch - Roll Your Own Tripswitch - Deer Park Shiva Shidapu & Jorg - Power Of Celtic Chi-AD - Exit Eternity Chi-AD - Eye Am The I
Tell them it's okay even though it's fucked.
skaru snetrippa så kan du ju kicka shopngle - the remixes, en del störda låtar där.
www.myspace.com/lebandmask
hård tekno är det som gäller
varför ska han snetrippa? :b
släng i dej lite syra o sätt sen på nabi records deep mental traumahttp://www.psyshop.com/shop/CDs/nai/nai1cd004.html titta på nån slaskig zombiefilm samtidigt o drick sprit o du har förvandlat din tripp till ett rent helvete som du kan garva åt när du trippat klart...
squarepusher-tundra
my fist your face
Shpongle är vridet som fan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Checka tectonic-labelns prylar annars, flummig dubstep funkar nog bra också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
måste säga Bong-Ra - Bikini Bandits skivan är fet att trippa till. riktigt fucked up !
http://www.myspace.com/inredunkel
The Doors, Lou Reed & The Velvet Underground..
fick tag i Carbon Based Lifeforms nya platta World Of Sleepers för nån dag sedan.. här snackar vi kvalitetsmusik, inte minst i tripp och stenad-som-fan-sammanhang! kör igång den och trippa lugnt i galaxen!
asså hur kul är det att lyssna på trippig musik i längden, sköönare att lyssna på gammla härliga låtar som bara ligger en nära om hjärtat
SergeiZubov: trippig musik ligger MIG nära om hjärtat ;)
Narki: okok, men känns osm alla som trippar blir så fett sålda på shpongle, psytrance och dyl att dom inte lyssnar på annat. lite nostalgi trippar med alice dj och etype ska jag köra på i framtiden, kanske lite babylon zoo - spaceman
det kan nog bero en del på att musik sätter väldigt starka intryck på en under tripp då det spelar väldigt stor roll med musikval, omgivning, personer man umgås med under en tripp.. dina intryck under 10 timmars tripp kan motsvara ett kvartal av upplevelser om allt går väl.. och dom låtar du lyssnade på under denna tid kan få en alldeles egen betydelse, därav så fastnar folk gärna för den musik dom hörde vid det tillfället, just för att det var ett så starkt ögonblick.
Narki Sen är ju faktiskt Shpongle jävligt bra musik..det mesta som posford gjort är jävligt bra iofs.. det är ju alltid najs med psykedelisk musik när man är i det tillståndet.låtar som man tycker är bra i vanliga fall får oftast ett helt nytt djup när man är trippad. jag rekomenderar alla att lyssna på gammal goa när ni trippar.
danet: det stämmer, simon posford är fantastiskt bra, han tillgodoser en stor del av mitt dagliga musiklyssnande :) antar att du syftar på den klassiska 90-tals goan från Destination Goa och Goahead-plattorna.. i sådana fall kan jag inte annat än att hålla med, moderna klassiker!
Narki hehe exakt..kolla in Distance to goa 2 den var riksfet i sådant tillstånd..i vanliga fall också hehe.. jag tipsade om en goasamling i nån tråd också..kolla in den skivan om du inte redan gjort det. känner du att du har tid kolla in samlingarna vi har släppt på Hypnotica Records..mörk o elak psytrance V/A - Redrum V/A - Blah
bonobo e jävlit skönt men lite lugnare och mycket renare än t.ex. shpongle. ja letar faktist efter en låt me dom där d e nån som visslar ibland, någon som vet namnet på låten?
danet: det finns ALLTID tid för mer psykadelisk trance! =)
space buddha-natural selection tror jag det finns en låt som heter, den tror jag skulle va en ganska skön låt när man trippar...dock har jag aldrig tagit nå psykedelia nångång än, så jag kanske inte ska inte säga nåt...:P skön är den iaf, men inte riktigt lite skruvat som shpongle kanske:P
nirvana är jävligt schysst på heroin
Hallucinogen In Dub-Mixed by Ott - Gamma Goblins
- tripologi -
Atomic Pulse är rätt trevlig psytrance. DarkPsy(vet att det är en genre, men det finns en snubbe som även kallar sig så :P) är fett bra, men det är lite mörkare, o inte så mysigt kanske :P. annars Astral Projection är fett sköna!, prova dem fgs! Dimension 5 är ett annat tips.
shupp shupp! pilliwillie!
Astral Projection - Amen.. den plattan är TUUUNG Black & White - Frame By Frame - kan bara säga detsamma..
entheogenic - dialogue of the speakers. nuff said.
Buisness Den skivan är sjukt bra, speciellt Timeless E.S.P (Ott remix) tycker det är schystast att trippa till chillout musik, gärna med dub! Kuba - Be Love Adham Shaikh - Dubfire 2 sköna låtar med dub inslag! .... förövrigt så släpps Younger Brothers nya skiva nästa månad! Något som alla som inte-kan-få-nog-av-Posford kommer gilla hoppas jag! :) för dom som gillar Posford så kan jag rekommdendera denna låt!Gargoyles - Spacebaby Är det någon som vet ifall det Gargoyles har släppt nån skiva?
Lyssna på Ahpex Twin. Behaglig.
analog pussy - future (SBK remix) galet fet!
Procreate, receive compensation.
Basilisk, Atmos, Ticon, Vibrasphere, Nasa, Oliver Prime, Perfect Stranger, Carbon Based Lifeforms, Blue Planet Corporation och Jaïa.
Etnoscope, Amphasis (Slice, Helix, Matrix och Spark), Naturbarn, Whirloop, Astral Projection, John '00' Fleming, Bypass Unit, Children of Paradise, Chakra, Chi-A.D., Cosmosis, Crystalsphere. Kanske?
Tanka infected mushrooms senaste platta: Vicious Delicious! Sjukt fet är den!
Hur fasiken kunde jag glömma Juno Reactor? Mycket slaginstrument här, sakta ner skiten om det behövs.
Juno Reactor är sköna! :) om jag ska ärlig så tycker jag att Infected Mushroom bara blir sämre o sämre!
Esshå, det är ganska många som tycker så. Jag tycker likadant...
Esshå kunde inte mer än hålla med..har inte ens brytt mej om att lyssna igenom senaste IM skivan med tanke på hur Supervisor skivan sög.
Läs tråden innan du skriver något...
Psyside gör rätt fela låtar okså:) men astrix är en stark favorit aså:)
glömde fan 1200mics okså:D
http://www.youtube.com/watch?v=gbmq39FB5CE
Yahel - Liquid love (sub6 remix) Infected mushroom - disco mushroom v-storm - yoshi master Astrix vs Tiësto - NN Infected mushroom - dainai Shakta - Next stop kawaguchi Scatterbrain - mexican jesusis nice
nej, jag litar inte på läkare,<br> dom är ju inte kemister.