I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vibrasphere - Tierra Azul

Övrig musik - Elektroniskt

2006-11-10 00:03

Vibrasphere - Tierra Azul

Ok e helt sjukt av på sånhär musik, fick låten av en polare å den e helt sjukt tung....undrar vad musikstilen heter och om nån kan droppa tips på liknande artister(det e lite lugnare typ chillout)...aja tack på förhand

if it ain't ruff - it ain't right.....

2006-11-10 12:39
vibrasphere jvligt feta

2006-11-10 16:46
Dom är skitgrymma. Archipelago är så jävla bra...

2006-11-11 04:29
ah asså jag vet vilka vibrasphere är...känner en snubbe som personligen kännner björn (vilket tydligen är en av dom 2 i vibrasphere) men jag undrade om artister som kör liknande stil som Tierra Azul...LOVE!
if it ain't ruff - it ain't right.....

2006-11-12 18:09

Kolla in Peter Benisch - Skymning och albumet den finns på... Soundtrack Saga tror jag det heter.

Den låten kommer du gilla som fasiken! Älskar den så jävla mycket, värsta romantisk.

2006-11-12 18:20
Carbon Based Lifeforms är nog den bästa chilloutmusiken jag hört.. är väl inte ren chillout utan mer acid chillout/dub.. kolla in plattan Hydroponic Garden, otroligt skön musik.
Tell them it's okay even though it's fucked.

2006-11-12 20:44

O HELVETE! Du har så jävla rätt, Narki. Men jag tänkte inte i dom banorna för han ville ha något som är som Tierra Azul. Då är Skymning så nära man kan komma typ.
Narki har rätt, skaffa det albumet, och allt CBL har gjort. Kolla även in Future Sound Of London (Speciellt deras Essential Mix från 1993 och deras album)

2006-11-14 20:37
Solar Fields är en annan svensk artist med liknande musikstil, kan gott rekommenderas.
Tell them it's okay even though it's fucked.

2006-11-15 02:08
Det är la typ..

Downtempo
Chillout

etc?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2006-11-15 10:03
Fett bra album den låten ligger på iaf. Lyssnade nu =)
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.